וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמידים בדיאטה ולא מרזים? זה כנראה בגלל אחת מהסיבות האלו

אם באורח נס אתם כבר מצליחים לדבוק בדיאטה בתקופה המטורפת הזאת ולא נכנעים לפיתויים - זה יכול להיות מאוד מתסכל אם זה לא יתבטא בירידה במשקל. אז למה זה קורה ואיך לבנות אסטרטגיה שבאמת תעבוד בשבילכם?

גיף דיאטה משקל. Giphy
אתם לא חייבים דיאטה, אבל אם אתם כבר עושים אחת - תעשו אותה נכון. משקל/Giphy

בימים האלו, נראה שיש לנו את כל הסיבות שבעולם לאבד שליטה על הבריאות שלנו. העולם משתגע, המגיפה משתוללת והבריחה לאכילה רגשית נראית מפתה מאי פעם. ובכל זאת, יש לא מעט אנשים שכן מצליחים לדבוק בדיאטה גם בימים האלו ולאמץ משטרים קפדניים שיעזרו להם לרדת במשקל. אבל אם גם זה לא יעבוד, זה יכול להכניס כל כך הרבה תסכול לחיים - שעלול גם לגרום לכם לאבד את העשתונות, לשחרר כל רסן ולאכול אפילו פחות בריא מבעבר.

אז כדי שזה לא יקרה, בואו נבין מהן הסיבות הכי נפוצות לכך שדיאטות פשוט לא עובדות, ונראה איך נמנעים מזה ובאמת מצליחים לשמור על משקל תקין לאורך זמן.

1. אתם אוכלים מעט מדי

אנשים מסוימים שמנסים לרדת במשקל פשוט בוחרים להרעיב את עצמם, וזה עושה יותר נזק מתועלת. כשאוכלים מעט בכל יום, אנחנו למעשה מרעיבים את הגוף שלנו, מה שגורם לו להרגיש שהוא במצב חירום ודווקא לפעול כדי לאגור שומן ככל שיוכל. כך עולה ממחקרים רבים, בהם מחקר קליני רחב היקף שנערך בין השנים 1944 עד 1945 באוניברסיטת מיניסוטה ונחשב לאחד המסמכים המדעיים הבולטים והמקיפים בנושא הזה.

עוד בוואלה!

הכירו את ה"אנטי דיאטה" שהיא אולי בדיוק הדיאטה שאתם צריכים עכשיו

לכתבה המלאה

בנוסף, כשאנחנו מרעיבים את עצמנו, זה פוגע במצב הנפשי ובמוטיבציה להתמיד בדיאטה. זהו מצב שבעיני מומחים יגרום במוקדם או במאוחר לנקודת שבר בלתי נמנעת, שתגרום דווקא לאכול הרבה יותר מבתקופה שלפני הדיאטה.

2. אתם מחכים כל היום לארוחה גדולה ומפנקת אחת

גם אתם מתאפקים ומנסים לא לאכול שעות ארוכות עד לרגע הזה שבו תכינו לעצמכם ארוחה גדולה ומפנקת שבה תאכלו מכל הבא ליד? כדאי שתדעו שבדרך הזו אתם מאטים מאוד את קצב חילוף החומרים שלכם, בצורה שדווקא מעכבת ירידה במשקל.

אגס ושקדים. ShutterStock
אתם חייבים ארוחות ביניים. אגס ושקדים/ShutterStock

אז במקום לעשות את זה, מומלץ לאכול הרבה יותר ארוחות קטנות במהלך היום, עם מאכלים בריאים ומשביעים שעושים לכם טוב. כך תוכלו להאריך את תחושת השובע ולהבטיח פעילות תקינה של מערכת העיכול. ואם כבר החלטתם לאכול ארוחה גדולה, מחקר שנערך בנושא מצא כי עדיף שהיא תהיה דווקא בבוקר, כדי שהיא תועיל לירידה במשקל.

3. הדיאטה פשוט לא עושה טוב לגוף שלכם

בשנים האחרונות אנחנו נחשפים להמון דיאטות שמוציאות קבוצות שלמות של מזונות מהתפריט היומי שלכם. אם לדוגמה נמנעים לחלוטין מפחמימות, או בשמן הפחות אטרקטיבי - סוכרים - אנחנו למעשה מוותרים על מקור האנרגיה החשוב ביותר לגופנו שמשפיע על כל תהליך שמתנהל בו - מפעילות המוח עד לעיכול.

נכון, אפשר בהחלט לבחור בדיאטה שבה נמנעים מסוכר לבן או מתוספי סוכר, אבל חשוב להקפיד שכל תפריט שאתם נצמדים אליו יכלול את כל אבות המזון הדרושים לפעילות התקינה שלנו. זכרו כי פחמימות יכולות להיות גם מלאות ומורכבות - כמו אלו שמצויות בשיבולת שועל, אורז מלא, בורגול וקינואה. שומנים יכולים גם להיות טובים ומועילים מאוד לבריאות - כמו אלו שמצויים באבוקדו, דגים, אגוזים וזרעים.

4. אתם פשוט לא אוכלים מספיק חלבונים

כולנו יודעים כמה חשוב לאכול חלבונים - אבל לא בטוח שאתם מבינים עד הסוף כמה הם משפיעים על הדיאטה שלכם. מחקר שנערך בנושא קבע כי צריכה מספקת של חלבונים יכולה להאיץ את קצב חילוף החומרים שלנו בצורה שיכולה אף לעזור לכם לשרוף בין 80 ל-100 קלוריות נוספות בכל יום.

סלט פסטה ניסואז, עבור ברילה. נמרוד סונדרס
אל תוותרו על חלבון. סלט פסטה ניסואז/נמרוד סונדרס

אז כמה חלבונים כדאי לאכול ביום כדי ליהנות מההשפעה הזאת? במחקר ממליצים לוודא שבין 25 ל-30 אחוזים מכל הקלוריות שאתם צורכים ביום יהיו חלבונים.

5. אתם מזניחים היבט נוסף וחשוב בבריאות שלכם

אנחנו חושבים שתזונה ופעילות גופנית הם שני ההיבטים המרכזיים שחשובים לירידה במשקל - אבל זה לא בדיוק המצב. מחקר אחד מצא לדוגמא כי אנשים שישנים ארבע שעות בלילה צורכים בממוצע 559 קלוריות יותר מאנשים שישנים שמונה שעות. מחקר אחר מצא כי כשאנשים בדיאטה מורידים שלוש שעות מהשינה שלהם במשך עשרה ימים, זה מתבטא בירידה מופחתת של אחוזי שומן בתהליך.

השינה, על פי ההערכות, ממלאת תפקיד חשוב בוויסות הורמוני הרעב והשובע שלנו, כמו גם בתהליכים בפעילות העיכול שמשפיעים על מאגרי השומן בגופנו. בנוסף, השינה משפיעה כידוע גם על מצב הרוח שלנו, גורם נוסף וחשוב שמשליך על המוטיבציה לדבוק בדיאטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully