הניסוי הזה שובר את אחד המיתוסים הכי גדולים על דיאטות

    מתכננים כבר את הדיאטה של אחרי החגים? חולמים לחזור לגזרה אחרי הסגר? בחברת DayTwo ערכו ניסוי כדי לגלות איך מזונות "דלי שומן" באמת משפיעים עלינו. הנה התוצאות המפתיעות

    מערכת וואלה! בריאות
    מוכר? אישה מנסה לסגור ג'ינס (צילום: Giphy)

    הדיאטות של 2020 הן לא מה שהיה פעם. היום הרבה יותר אנשים יודעים שכדי לרדת במשקל הם צריכים למצוא את התזונה שנכונה להם, ולא לרדוף אחרי טרנדים חולפים. ובכל זאת - רוב האנשים שעושים דיאטה מוותרים כצעד ראשון והגיוני לכאורה, על מאכלים שמנים. כעת ניסוי חדש מגלה שזו פשוט טעות.

    עוד בוואלה! NEWS

    אנשים שאוכלים אחרי השעה הזאת משמינים יותר

    לכתבה המלאה

    בחברת DayTwo המספקת תזונה מותאמת אישית, נתקלו בתופעה הזו לא מעט, אז הם החליטו לערוך ניסוי שישבור את המיתוס בנוגע לאכילת שומן, ויבחן מחדש מזונות שממתגים עצמם כבריאים ודיאטטיים רק כי הם דלי שומן. בניסוי השתתפו 250 נסיינים שאכלו 5,000 מנות בנפרד זו מזו. כל נסיין אכל 20 מנות המגוונות בהרכבן, כדי לבדוק את תגובות הסוכר בגוף לאחר האכילה של כל מנה. חלק מהמנות היו בתוספת שומן וחלקן מופחתות שומן.

    מטרת הניסוי הייתה לבדוק האם מאכלים עשירים בשומן עשויים דווקא לאזן את רמות הסוכר הנוצרות בדם לאחר האכילה, והאם מאכלים דלים בשומן עלולים לייצר בגוף תגובה לא רצויה. הבחירה למדוד את רמות הסוכר בדם כמדד לבריאות ודיאטה מבוססת על הידיעה שקפיצות סוכר חריגות לאחר האכילה אינן בריאות לגוף גם אם הן נגרמות מאכילת מזון "בריא". קפיצות סוכר גורמות לנו לפתח רעב מוקדם יותר, השמנת יתר כתוצאה מספיגת עודפי הסוכר בגוף, הן מעלות את הסיכון לסוכרת, טריגליצרידים גבוהים, כבד שומני ותחלואות מטבוליות שונות.

    יש מזונות בריאים שמזיקים לכם

    לאחר שהוגשו לנסיינים מנות שחלקן נחשבות לבריאות בעיניי הציבור הרחב וחלקן לא, נבדקה קפיצת הסוכר שחווה כל אחד מהנסיינים לאחר כל מנה. תוצאות הניסוי הוכיחו שלא כל מזון שאנו מגדירים כבריא או דיאטטי באמת שומר על סוכר מאוזן ומסייע בתהליך הרזיה ואורח חיים בריא. כך לדוגמא, התגלה כי במקרים האלה הוספת שומן הביאה לתגובה בריאה אצל מרבית הנסיינים היו:

    • תפוח עץ הקפיץ את הסוכר ליותר מ-90 אחוזים מהנבדקים, אך אכילת תפוח בתוספת של 15 גרם שקדים הקטינה את הקפיצות החריגות ורק 14 אחוזים מהנבדקים חוו אותן

    • בורקס פטריות הקפיץ סוכר באופן חריג רק ל-12 אחוזים מהנסיינים

    • קרוב ל-50 אחוזים מהנבדקים חוו תגובת סוכר מתונה (תגובה רגילה) מאכילת עוגת גזר

    • 50 אחוזים חוו קפיצת סוכר מתונה מעוגת טארט תפוחים.

    הקפיץ סוכר באופן חריג רק ל-12 אחוזים מהנסיינים. בורקס פטריות (צילום: נמרוד סונדרס)

    חלק מהמקרים המפתיעים בהם צמצום שומן הביא לקפיצות סוכר חריגה אצל מרבית הנסיינים היו:

    • מרק עדשים עם לחם דגנים קל הקפיצה משמעותית את הסוכר ל-50 אחוזים מהנבדקים

    • חטיף בריאות המשווק במיתוג של מזון דיאטטי ובריא הקפיץ את הסוכר משמעותית ל-87 אחוזים מהנבדקים

    • 83 אחוזים מהנבדקים חוו קפיצות סוכר משמעותית מקפה עם חלב - משקה שלרוב נתפס כלא מזיק.

    תוצאות הניסוי הראו גם כי במרבית המקרים כל תוספת של שומן מן הצומח למשל אבוקדו, אגוזים, שקדים, שמן זית או חלב קוקוס, תעזור לאזן מנה מלאת פחמימות. אך יש גם משמעות רבה למי אוכל את המזון ולא רק למזון עצמו, כי התוצאות מראות שאין חלוקה אבסולוטית למזונות שטובים או רעים לכל הנסיינים באופן גורף. סוגי מזון זהים יכולים להשפיע באופן שונה לחלוטין על אנשים שונים.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/ה
      לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

      התרעות פיקוד העורף

        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully