וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עייפים ומדוכאים? 9 מאכלים שירימו לכם את האנרגיות

התקופה האחרונה הורידה לרבים מאיתנו את מצב הרוח והאנרגיה הכללית. תוסיפו לכך שאנחנו במהלכו של אוגוסט - אחד החודשים הקשוחים בלוח השנה וקיבלתם מתכון לעייפות. אספנו עבורכם 9 מאכלים שיעלו את רמות האנרגיה שלכם בצורה טבעית

מערכת "אסור לפספס"

בוודיאו: שיטה מהירה לקילוף ביצה

הימים ימי קורונה וחופש גדול, ונדמה שכל מי שאנחנו פוגשים מדווח על עייפות, לאות ומצב רוח לא בשמיים. אז נכון, אוגוסט הוא חודש לא פשוט עבור ההורים טרוטי העיניים, וגם הטמפרטורות הגבוהות לא עוזרות, אבל יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לנסות ולהעלות את רמות האנרגיה. בימים חמים אנחנו בעיקר ממליצים כמובן לשתות מים, אבל יש עוד כמה מאכלים שיכולים לתרום לשיפור האנרגיה. הנה כמה מהם:

בננות

בננות. ShutterStock
אכן פצצת אנרגיה צהובה. בננות/ShutterStock

מובילות את הרשימה ולא סתם, הבננות עשויות להיות אחד המזונות הטובים ביותר להעלאת האנרגיה. הן מקור מצוין לפחמימות מורכבות, אשלגן וויטמין B6, וכל אלה יכולים לעזור להגביר את רמות האנרגיה.

בטטה

בטטה ויוגרט. ShutterStock
פחמימה מורכבת. בטטה/ShutterStock

בטטה היא פחמימה מורכבת שמתעכלת לאט ושומרת על אנרגיה יציבה שהגוף זקוק לה כדי לעבור את היום. כוס אחת של בטטה אפויה מכילה כ-6 גרם של סיבים תזונתיים שמתעכלים בגוף לאט יותר ומספקים לגוף כמות מתונה של אנרגיה, בלי עליות וירידות.

ביצים

ביצים קשות. ShutterStock
מכילות חלבון איכותי. ביצים/ShutterStock

מחקר משנת 2009 מצא כי ביצים הן "מזון בעל ערך" עבור אנשים שעורכים אימוני סיבולת הדורשים את כל האנרגיה הנוספת שהם יכולים לקבל. ביצה אחת מכילה 6 גרם של חלבון איכותי ואת כל תשע חומצות החלבון החיוניות שמשפרות את הדרך בה השרירים שלכם משתמשים בגלוקוז. ביצים הן גם מקור מצוין של ברזל, נוגדי חמצון וויטמינים רבים.

תפוחים

תפוחים. ShutterStock
מכילים סוכר טבעי. תפוחים/ShutterStock

תפוחים אומנם מכילים לא מעט פחמימות וסוכרים טבעיים, אבל זה גם מה שהופך אותם לתוסף אנרגטי מעולה. אם את אוכלים תפוח, העדיפו לאכול אותו עם הקליפה מכיוון שבדרך זו הוא מספק כמות כפולה של סיבים, וגם 25 אחוזים יותר אשלגן ו-40 אחוזים יותר ויטמין A.

שוקולד מריר

שוקולד מריר. ShutterStock
מקור טבעי לקפאין. שוקולד מריר/ShutterStock

שוקולד מריר שמכיל לפחות 70 אחוזים של קקאו הוא מקור טבעי לקפאין, אם כי ברמות נמוכות מאלה שאתם רגילים אליהם. מחקר שפורסם בנושא קבע כי אכילת שוקולד מריר תורמת לשיפור זרימת הדם בגוף. זה אומר שיותר חמצן מגיע לכל תאי הגוף, דבר שבין היתר גורם לכם להרגיש ערניים וחדים יותר לאורך זמן - בלי להגביר את הלחץ והחרדה, כמו שקורה לרבים אחרי שתיית קפאין.

שיבולת שועל

שיבולת שועל, אגוזים ויוגורט. ShutterStock
כמות נכונה של חלבונים ופחמימות. שיבולת שועל/ShutterStock

ארוחת בוקר המשלבת את הכמות הנכונה של חלבונים ופחמימות יכולה לשמור על רמת אנרגיות גבוהה במהלך היום, מה שהופך שיבולת שועל לבחירה מצוינת. שיבולת שועל היא אחד מהמאכלים העשירים בסיבים מסיסים המתעכלים בגוף במשך שעות ומספקים אנרגיה זמינה לכל היום.

שיבולת שועל עשירה בחלבון, ובמינרלים כגון סידן, אבץ, אשלגן, מגנזיום, ברזל, ובוויטמינים כמו חומצה פולית וויטמיני B.

אגוזים

קשיו ושקדים בקערה. ShutterStock
שילוב של מרכיבים שמעלים אנרגיה בצורה קבועה. אגוזים ושקדים/ShutterStock

מרבית האגוזים, כולל שקדים, אגוזי מלך וקשיו, ידועים בזכות צפיפות הקלוריות הגבוהה שלהם ובשפע החלבונים, הפחמימות והשומנים הבריאים שהם מכילים התורמים להגברת אנרגיה קבועה ומתמשכת. אגוזים מכילים גם ויטמינים ומינרלים אחרים, כמו מנגן, ברזל, ויטמינים מקבוצת B וויטמין E, היכולים לסייע בהגברת ייצור האנרגיה ובהפחתת העייפות.

אבוקדו

אבוקדו. ShutterStock
שומנים בריאים. אבוקדו/ShutterStock

האבוקדו, כמו שמן זית וגם דגים מכיל שומנים בריאים החיוניים בשיעורים גבוהים למגוון תהליכים בגוף. השומנים הטבעיים מתעכלים לאט יותר ושומרים על רמה יציבה של אנרגיה. אבוקדו גם מסייע ליצירת סרטונין (מוליך עצבי שמשרה רוגע), ולכן לאחר אכילתו יש תחושה של שובע ומצב רוח טוב.

שעועית

אורז עם שעועית. דרור עינב
עשירה בסיבים תזונתיים. שעועית/דרור עינב

שעועית, כמו רוב הקטניות, עשירה בסיבים תזונתיים מה שאומר שהיא מספקת אנרגיה מתמשכת ללא צניחות סוכר. השעועית היא תוספת טובה לתזונה שלכם והיא מומלצת בעיקר לטבעונים וצמחונים כיוון שהיא מהווה מקור חילופי לחלבון החיוני שמגיע לרוב בעיקר ממוצרים מן החי. בנוסף, יש בשעועית מינרלים חשובים כמו סידן (90 מ"ג ב-100 גרם בדומה לחלב) וברזל החיוניים לשמירה על העצמות ולמניעת אנמיה, ויטמינים מקבוצת B החיוניים לתפקוד תקין של גופנו ולייצור אנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully