וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו השתעל עליכם? זה מה שאתם צריכים לעשות

החורף מגיע וזה אומר שזה רק עניין של זמן עד שמישהו ישתעל או יתעטש עליכם. זה תמיד היה דוחה, אבל בעידן הקורונה זה כבר ממש מבעית. אבל 3 הצעדים האלה יכולים להגן עליכם כשזה יקרה

חוקרים מאוניברסיטת MIT צילמו אנשים מתעטשים במצלמות במהירות גבוהה כדי להבין איך מחלות מתפזרות ועוברות באוויר/Massachusetts Institute of Technology

בסרטון: רסס טיפתי בהילוך איטי - ככה זה נראה כשמישהו מתעטש

אנחנו עומדים בפתחה של עונת הסתיו-חורף ולשלל נגיפי השפעת והצינון תצטרף השנה גם הקורונה. ככל שמזג האוויר יתקרר, יותר ויותר אנשים סביבנו ישתעלו ויתעטשו ואנחנו נשהה יותר בחללים סגורים, מפאת הקור והגשם. זה לא בהכרח יהיה בגלל שהם חולים ב-Covid-19 אבל לכם (וגם להם) לא תמיד תהיה דרך לדעת.

משמעות הדבר היא שכולנו נצטרך לעשות את מירב המאמצים כדי להגן על עצמנו וגם על הסביבה מפני הדבקה בנגיפים שעוברים ברסס טיפתי בחודשים הקרובים. הדבקה טיפתית היא דרך ההדבקה המשמעותית ביותר ב-Covid-19, והיא מתרחשת כאשר רסיסי רוק שמכילים את הנגיף נפלטים מנשא דרך שיעול, עיטוש, או אפילו דיבור, ונשאפים או נבלעים על ידי אדם אחר. לפרופ' דיוויד שרמן, מרצה בביה"ס לרפואה של ביה"ח מאונט סיני יש כמה עצות שעשויות להועיל בהפחתת סיכויי ההדבקה בחורף הקרוב.

עוד בוואלה!

הפגנות לא מעלות את הסיכון לחלות בקורונה, להיפך

לכתבה המלאה
אדם עם מסיכה משתעל ברכבת התחתית. ShutterStock
זה רק עניין של זמן עד שמישהו ישתעל עליכם - לפחות תהיו מוכנים. איש עם מסיכה משתעל ברכבת/ShutterStock

לדברי שרמן, אם אתם מוצאים את עצמכם בתרחיש בעל סיכון גבוה, שבו אדם משתעל או מתעטש בסמוך אליכם "תנשפו אוויר מיד, כדי להימנע משאיפת רסיסים טיפתיים או רסיסים קטנים יותר הנקראים אירוסולים. כווצו את השפתיים שלכם כדי להאריך את משך הנשיפה. הפנו את ראשכם כמה שיותר רחוק מהאדם שהשתעל/התעטש והתחילו ללכת ולהתרחק".

3 הצעדים שיקטינו את סיכון ההדבקה שלכם:

  • 1. תנשפו מיד - מומלץ לכווץ את השפתיים כדי להאריך את משך הנשיפה
  • 2. הפנו את ראשכם - סובבו את הראש מיד לכיוון הנגדי לזה שממנו הגיעה החשיפה
  • 3. התחילו ללכת והתרחקו מהמקום שבו שוהים הרסיסים הטיפתיים באוויר
איור פופארט של אדם נמלט בבהלה ממישהי שמתעטשת לידו. ShutterStock
ו... להתרחק. ציור פופארט של אדם נמלט בבהלה מאישה מתעטשת/ShutterStock

נקיטת הצעדים האלה לא מהווה הגנה מוחלטת מפני הידבקות ב-Covid-19 בתרחיש כזה, אבל היא יכולה להפחית את העומס הנגיפי שתיחשפו אליו, בהנחה שאותו אדם שהשתעל או התעטש לידכם הוא נשא מדבק.

ככל ששואפים לתוך הגוף כמות גדולה יותר של הנגיף, כך עולה הסיכוי להידבק, וגם משך הזמן שבו אתם חשופים לחלקיקים הוויראליים משפיע על הסיכון. ככל שאתם נמצאים יותר זמן ליד הרסס הטיפתי, כך לנגיף יש יותר זמן לחדור לתוך הגוף שלכם.

כמובן שכל המהלכים המפורטים כאן אינם מחליפים את צעדי מניעת ההדבקה שאתם אמורים לנקוט כשגרה - שמירה על ריחוק חברתי, הימנעות מהתקהלויות (ככלל, מומלץ להעדיף מפגשים באוויר הפתוח על פני מקומות סגורים - גם כשמזג האוויר מתקרר), עטיית מסיכות פה והקפדה על היגיינה ושטיפת ידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully