וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי מטוש למוח: במדינה הזו בודקים לקורונה בצורה נעימה יותר

הבדיקות הפולשניות בעזרת מטוש לא נעימות עבור מבוגרים וילדים כאחד. בקנדה מצאו שיטה סימפטית יותר לבדיקת קורונה שמשמשת כרגע את ילדי בית הספר טרם חזרתם ללימודים

בווידאו: אכיפת סגר החגים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ושלומי גבאי; עריכה: עמית שמחה

אם לא מספיק שהקורונה שיבשה לנו את החיים לחלוטין וגרמה למותם של רבים, גם הבדיקות לנגיף באמצעות מטוש יכולות להיות לא סימפטיות. כעת, הרשויות בקנדה חושפות בדיקת קורונה חדשה שאינה פולשנית, המונעת את הצורך במטוש, והן מקוות להפוך את הבדיקות לקלות ונגישות יותר עבור התלמידים הצעירים עם חזרתם לבתי הספר.

שיטת הבדיקה החדשה, שהוצגה בשבוע שעבר, היא שינוי משמעותי מהמטוש הסטנדרטי - ולעתים הכואב - אותו מכניסים לאף וללוע, שהוא השיטה הנפוצה ביותר לאיתור covid-19. במקום זאת, ילדים במחוז קולומביה הבריטית המערבית יזכו לבדיקה שכוללת גרגור ויריקה של תמיסת מלח לא פולשנית - אחת הבדיקות הראשונות מסוגן בעולם.

"בניגוד למטוש האף-לוע זוהי בדיקה חדשה בה אתה מכניס מעט מים מלוחים רגילים לפה שלך, מגרגר אותם מעט ויורק אותם לתוך שפופרת קטנה. וזו דרך קלה יותר לאסוף דגימות מילדים", אמר ד"ר בוני הנרי, הרופא הבכיר של קולומביה הבריטית, לעיתונאים.

בדיקת קורונה בג'לג'וליה 10 בפסטמבר 2020. ראובן קסטרו
בדיקה לא נעימה. בדיקות קורונה בישראל/ראובן קסטרו

הבדיקה, שאינה צריכה להיערך על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות, מחייבת ילדים לגרגר את התמיסה למשך 30 שניות, לפני שהם יורקים אותה לשפופרת. המדגם מייצר 5-10 מ"ל נוזלים לבדיקה.

כמו המטוש, מטרת הבדיקה היא לאסוף דגימות רקמות שעשויות לארח את נגיף הקורונה. המלח מסייע גם בשימור המבנים הנגיפיים על ידי חיקוי מקרוב יותר של סביבתם הטבעית. על מנת למנוע זיהום של הדגימות, המחוז ממליץ לילדים לא לאכול, לשתות, ללעוס מסטיק או לצחצח שיניים בשעות שלפני הבדיקה.

הנרי אומר כי הבדיקה החדשה תהיה זמינה במרכזי האיסוף וההערכה של covid-19 ברחבי הפרובינציה, אך בינתיים היא מוצעת רק לילדים בגיל בית הספר עד שההיצע יוכל לענות על הביקוש. הרשויות ימשיכו להשתמש בשיטת המטוש לילדים צעירים יותר או כאלו שאינם יכולים לעקוב אחר הוראות הבדיקה החדשה.


.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully