וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יקרה למי שיחלה בשפעת ובקורונה בו זמנית?

בכל שנה ממליצים לנו להתחסן נגד שפעת, אבל החורף הזה זה יהיה חשוב במיוחד - אפשר להידבק בקורונה ובשפעת בו זמנית, והשילוב עלול להיות קשה ואף קטלני

בסרטון: משה בר סימן טוב קורא לציבור להתחסן נגד שפעת בשל התחלואה הקשה/משרד הבריאות

מדי שנה, בערך בתקופה הזאת של החגים, אנחנו מתחילים לשמוע את ההמלצות להתחסן נגד שפעת. אבל השנה להמלצה הזאת יש משנה חשיבות ותוקף, שכן עונת השפעת תחל בקרוב ותתמזג לתוך המגיפה שכבר משתוללת בכל רחבי הגלובוס. התוצאה עבור מי שלא יתחסן עלולה להיות סיכון כפול ומכופל של הידבקות בשני הנגיפים בו זמנית.

מומחים ממליצים השנה יותר מתמיד לכולם להתחסן נגד שפעת (היות שחיסון נגד קורונה עדיין אינו בנמצא) ולהקטין את הסיכון של תחלואה בו זמנית בשני הנגיפים, שלדבריהם ההשלכות שלה עלולות להיות חמורות ואף קטלניות.

בהתאם לחומרת הסיכון עלה גם הביקוש העולמי לחיסוני השפעת השנה. בישראל רכש משרד הבריאות כמות כפולה מזו שנרכשת בדרך כלל, אולם גם היא לא תספיק לחיסון כלל האוכלוסייה, ולכן מבצע החיסונים לשפעת השנה ייעשה באופן מדורג ועל פי סדר עדיפויות של קבוצות סיכון שנקבע על ידי משרד הבריאות.

גבר מתחסן נגד שפעת, 25 בדצמבר 2019. מכבי שירותי בריאות, אתר רשמי
חיסון הוא האמצעי הטוב ביותר להתגוננות מפני שפעת, במיוחד בקבוצות הסיכון. גבר מקבל חיסון נגד שפעת בקופת החולים בשנה שעברה/אתר רשמי, מכבי שירותי בריאות

נתונים שנאספו על ידי המשרד לבריאות הציבור באנגליה מכ-20 אלף חולים שאושפזו בבתי החולים במדינה עם Covid-19 בין החודשים ינואר ואפריל 2020, עולה שלאלה שחלו במקביל גם בשפעת היה סיכון גדול פי שניים למות, מאשר לחולים שחלו רק בקורונה.

גם שפעת לבדה יכולה להיות מחלה חמורה בעלת השלכות קשות, במיוחד עבור אנשים הנמנים על קבוצות הסיכון, אבל לא רק. ויש לציין שקבוצות הסיכון עבור שני הנגיפים - שפעת וקורונה - די חופפות. כך שמי שממילא נמצאים בסיכון גבוה לתחלואה קשה באחד מהם, נמצאים בסיכון גבוה לשניהם.

"שפעת יכולה להיות קטלנית, והיא מדבקת מאוד בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. חיסון הוא האמצעי הטוב ביותר להתגונן מפני תחלואה בשפעת, במיוחד עבור אוכלוסיות בסיכון. בחורף הזה, שבו הקורונה עדיין משתוללת, יש סיכון גבוה במיוחד משום שיש סיכוי לחלות במקביל בשני הווירוסים. ולכן ישנה חשיבות גדולה יותר להתחסנות מפני שפעת", אמר פרופ' ג'ונתן ואן טאם, ראש שירותי בריאות הציבור באנגליה.

מחלקת הקורונה בבית החולים איכילוב, 23 בספטמבר 2020. רויטרס
חולי קורונה שחלו במקביל גם בשפעת היו בעלי סיכון תמותה כפול. מחלקת הקורונה בביה"ח איכילוב בת"א/רויטרס

עדיין לא ידוע עד כמה קשה תהיה עונת השפעת המתקרבת. יש שנים שבהן התחלואה קשה מהרגיל ולעומתן, שנים קלות יותר. מדי שנה הרכב החיסון נגד שפעת משתנה בהתאם לתחזיות לגבי הנגיפים שצפויים להיות פעילים ונפוצים יותר בחורף. מומחים אומרים כי החיסון השנה הצליח לקלוע בצורה יחסית מדוייקת, כך שלפחות בחזית הזאת החדשות הן טובות. אם תצליחו לקבל את החיסון, סביר שהוא יהיה יעיל.

שפעת, בדומה לקורונה, היא זיהום נגיפי שמועבר ברסס טיפתי משיעולים, עיטושים וכדומה. אמצעי ההגנה שננקטים בשל הקורונה, כמו: מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים, יעילים גם במניעת הדבקה בשפעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully