וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות יחל בניסויים לבדיקת תרופות טבעיות לקורונה

ארגון הבריאות הודיע כי גיבש פרוטוקול ניסויים רשמי עבור תרופות טבעיות ומסורתיות שיבחן את בטיחותן ויעילותן בטיפול בנגיף הקורונה. במאי טען נשיא מדגסקר כי תה צמחים שפותח שם מרפא ומגן מפני הדבקה בקורונה

בווידאו: מעל 5 מקרי קורונה בהודו/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון הבריאות העולמי (WHO) פרסם השבוע פרוטוקול רשמי מטעמו לבדיקת יעילותן של תרופות טבעיות המבוססות על מסורות הרפואה באפריקה כטיפול אפשרי נגד נגיף הקורונה ומחלת Covid-19.

הסוגיה של תרופות טבעיות ורפואה מסורתית כבר עלתה בעבר בהקשר של מגיפת הקורונה והצעד האחרון של ארגון הבריאות מהווה נקיטת עמדה ברורה מצדו - הארגון מעודד בחינה של תרופות אלה, בתנאי שהיא נעשית תחת קריטריונים מקצועיים ומדעיים ברורים, בדומה לאופן שבו נבחנות תרופות מערביות לנגיף במעבדות באירופה, אסיה ואמריקה.

הודעת ארגון הבריאות העולמי מגיעה חודשים לאחר דרישת נשיא מדגסקר לקדם הפצת משקה טבעי המבוסס על צמח הלענה החד-שנתית, שנמצאה יעילה במחקרים לטיפול במלריה. ההתלהבות של מדגסקר משיקוי הפלא המקומי שלהם נתקלה בזמנו בתגובה צוננת מאוד מצד ארגון הבריאות וגופים נוספים.

מדגסקר - תושבי הבירה אננטריבו עומדים בתור לחלוקת משקה צמחי שנטען כי הוא מרפא קורונה. AP
תושבי אננטריבו במדגסקר עומדים בתור לחלוקת משקה צמחים שנטען כי הוא מרפא קורונה/AP

כעת מומחים מטעם ארגון הבריאות העולמי, יחד עם מומחים משני ארגונים נוספים, הודיעו על תמיכה בפרוטוקול ניסויים קליניים - שלב 3, לתרופות טבעיות נגד Covid-19, כמו גם אמנה ותנאים מפורטים לגבי איסוף נתונים ופיקוח על בטיחות, לטובת ניסויים קליניים בתרופות טבעיות. "השלב השלישי של ניסויים קליניים הוא קריטי בהערכת הבטיחות והיעילות של כל מוצר רפואי חדש", נכתב בהצהרה של ה-WHO.

"אם מוצר המבוסס על תרופה מסורתית יימצא בטוח, יעיל ובעל אבטחת איכות ברמה מספקת, ארגון הבריאות ימליץ עליו למסלול מזורז של ייצור מקומי בהיקף גדול", אמר פרוספר טומוסימה, מנהל אזורי של ה-WHO. הארגונים השותפים להצהרת ארגון הבריאות הם המרכז האפריקני לבקרת מחלות ומניעתן והוועדה המשותפת של האיחוד האפריקני לעניינים חברתיים.

נשיא מדגסקר אנדרי רג'ואלינה לוגם את המשקה הצמחי קוביד אורגניקס שלטענתו מרפא קורונה. פייסבוק, צילום מסך
כבר ארבעה חודשים שהוא מנסה לשכנע את העולם שלמדגסקר יש תרופה לקורונה. נשיא מדגסקר אנדרי רג'ואלינה לוגם ממשקה ה-CVO/צילום מסך, פייסבוק

"ההתפשטות של Covid-19 , בדומה להתפרצות של האבולה במערב אפריקה, הדגישה את הצורך לחזק את מערכת הבריאות ולהאיץ מחקרים ופיתוחים שונים, ובכללם גם של תרופות מסורתיות", אמר טומוסימה. הוא לא התייחס בדבריו באופן ישיר למשקה COVID-Organics (המכונה גם CVO בקיצור) שנשיא מדגסקר אנדרי רג'ואלינה טוען מזה מספר חודשים שהוא תרופה יעילה נגד הווירוס. המשקה משווק באופן המוני בעיקר במדגסקר, אך גם בכמה מדינות נוספות - רובן באפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully