וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: קורונה כמעט לא הורגת ילדים, חוץ מאת הילדים האלה

ילדים לרוב חולים בקורונה בצורה קלה ואחוזי התמותה שלהם נמוכים מאוד, אלא אם הם ילדי מיעוטים - שמהווים שלושת רבעי ממקרי המוות של ילדים מקורונה בארה"ב, כך עולה מנתוני ה-CDC

בווידאו: קמלה האריס באירוע קמפיין בחירות בפלורידה/צילום: AP, עריכה: ניר חן

ילדים ומתבגרים ששייכים לקבוצות מיעוט אתניות נפגעים מנגיף הקורונה בצורה קשה יותר מאשר ילדים אחרים. למעשה שיעור הפגיעה בילדי מיעוטים דומה לזה של מבוגרים. כך עולה מדוח חדש של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC).

"ילדים המשתייכים לקבוצות מיעוט אתניות או גזעיות, ילדים עם מחלות רקע ובני 18-20 (קצה קבוצת הגיל שנכללת בדוחות של ה-CDC הנוגעות לילדים ובני נוער), נמצאים בסיכון גבוה יותר למות מ-Covid-19" - כך כתבו במסקנותיהם החוקרים, בדוח התחלואה והתמותה השבועי של ה-CDC.

בין השאר, מדגימים הנתונים בדוח עד כמה חריגה היא תמותת ילדים וצעירים מקורונה. מבין 190 אלף מקרי המוות כתוצאה מקורונה שנספרו בארה"ב רק 0.08 אחוזים - או 121 מקרים - היו של ילדים וצעירים מתחת לגיל 21. כשבודקים את מקרי המוות עד גיל 24 בסיכום הנתונים העדכניים ביותר, מספרם עומד על 377.

"מתי הפכתי מחמוד למסוכן?" שואל ילד בהפגנת מחאה במיזורי על מותו של ג'ורג' פלויד. רויטרס
ילדים היספנים, שחורים וילידים אמריקניים נפגעים בצורה לא פרופורציונלית מהנגיף. ילד שחור מפגין עם מסיכה במיזורי, ארה"ב/רויטרס

לטובת חיבור הדוח שלהם, ביקשו חוקרי ה-CDC מ-50 מדינות בארה"ב כמו גם מפורטו ריקו, גואם, ואיי הבתולה וכן העיר ניו יורק ומחוז קולומביה להגיש נתונים אודות תמותה מנגיף הקורונה עד גיל 21, בין התאריכים 12 בפברואר ו-31 ביולי. 47 רשויות נעתרו לבקשה.

מבין כ-6.5 מיליון מקרים של Covid-19 בכל ארה"ב החוקרים מצאו 391,814 מקרים של קורונה ו-MIS-C (התסמונת הדלקתית החמורה שמתפתחת אצל חלק מהילדים בעקבות הידבקות בקורונה) בקרב צעירים עד גיל 21. בעוד שבני קבוצת הגיל הזאת מהווים 26 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב, הם מהווים רק 8 אחוזים מכלל מקרי התחלואה המדווחים.

75% מהילדים שמתו הם בני מיעוטים

אולם, ילדים וצעירים ממוצא היספני, שחורים, וילידים אמריקנים נפגעים בצורה לא פרופורציונלית מהמחלה. 44 אחוזים מ-121 הילדים שמתו מקורונה בארה"ב הם ילדים היספנים, 29 אחוזים הם ילדים שחורים, 4 אחוזים ילידים אמריקנים, אסיאתיים או מהאיים הפסיפיים. ילדים ממוצאים אלו מהווים 41 אחוזים מאוכלוסיית ארה"ב מתחת לגיל 21, אך הנתון המבהיל באמת הוא שהם מהווים 75 אחוזים ממקרי התמותה באותה קבוצת גיל. רק 14 אחוזים ממקרי המוות בקרב ילדים היו של ילדים לבנים.

רופא בבית החולים לילדים שחלו בקורונה בווהאן, סין. 10 מרץ 2020. רויטרס
ככל שגיל הילדים צעיר יותר, כך סיכויי ההישרדות שלהם טובים יותר. תינוק סיני שנדבק בקורונה, בביה"ח בווהאן, סין/רויטרס

"תינוקות, ילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים, ובמיוחד אלה שנמנים עם קבוצות מיעוט אתניות בסיכון, אלה שסובלים ממחלות רקע והמבוגרים המטפלים בהם צריכים לקבל הנחיות ומסרים מיוחדים בנושא הקורונה ומניעת הידבקות, שיותאמו להם הן מבחינת שפה, מבחינה תרבותית ויהיו עקביים וברורים מאוד", כתבו החוקרים.

25 אחוזים ממקרי המוות היו של ילדים שבריאותם היתה תקינה, ל-75 האחוזים האחרים היתה לפחות מחלת רקע אחת, ל-45 אחוזים היו שתי מחלות רקע או יותר. הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר היו מחלות ריאה כרוניות (ובכלל זה גם אסתמה), השמנת יתר, בעיות נוירולוגיות והתפתחותיות ובעיות לבביות.

63% מהמתים היו בנים

ככל שגיל הילדים היה צעיר יותר כך סיכויי ההישרדות שלהם טובים יותר. אחוזי התמותה היו גבוהים יותר ככל שהגיל טיפס לכיוון הקצה הגבוה של קבוצת הגיל. רק 10 אחוזים ממקרי המוות היו של תינוקות עד גיל שנה, 9 אחוזים בילדים בני שנה עד 4 שנים, ועד גיל 13 האחוזים היו די דומים (11% בגילאי 5-9 ו-10% בגילאי 10-13). אולם בגילאי 14-17 הנתון כבר קופץ ל-20 אחוזים, ומרבית מקרי המוות הם בקרב בני 18-20 - 40 אחוזים.

ילד עם מסיכה. ShutterStock
מעקב רפואי הדוק אחרי כל ילד שנדבק כדי לזהות מוקדם התדרדרות במצבו הקליני. ילד עוטה מסיכה/ShutterStock

עוד נתון מעניין הוא שסיכוייהם של בנים למות מקורונה גדולים יותר משל בנות - 63 אחוזים ממקרי המוות היו של ילדים, בעוד שרק 37 אחוזים היו של ילדות.

חוקרי ה-CDC אמרו כי חשוב מאוד לעקוב מקרוב אחר מצבם של ילדים שנדבקים ב-Covid-19: "אף על פי שנראה שתינוקות, ילדים ומתבגרים בדרך כלל חולים בצורה קלה יחסית בקורונה ביחס למבוגרים, סיבוכים שונים ובהם גם התסמונת הדלקתית החמורה MIS-C וכשל נשימתי יכולים להתרחש גם בקבוצת הגיל הזאת. כל מי שנדבק או נחשף ל-Covid-19 צריך להיות במעקב רפואי הדוק, כדי שהתדרדרות במצבו הקליני תזוהה בשלב מוקדם ככל האפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully