וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טעם, בלי ריח: מה הקורונה עשתה לחיי המין שלנו?

מכון קינסי למיניות חוקר מאז מרץ את האופן שבו מגיפת הקורונה העולמית השפיעה על חיי המין והזוגיות של אנשים ברחבי העולם. המסקנות: הרוב סובלים, אבל יש גם מי שניצלו את ההזדמנות להתנסויות חדשות

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

כשמגיפת הקורונה פרצה, רבים מצאו את עצמם תחת סטרס הולך וגובר - חשש מלהידבק ולחלות, פגיעה בהכנסות או חוסר ביטחון תעסוקתי וכלכלי, סגורים בבית עם הילדים למשך ימים ארוכים, מנסים לעבוד מהבית וגם לסייע להם בלמידה מרחוק במקביל, ובהמשך - חוששים שייחשפו בבתי הספר שנפתחו מחדש. לא נשמע כמו הלך רוח שתורם יותר מדי לחיי המין.

Covid-19 פלש לכל חלקה בחיינו, ולכן זה לא ממש מפתיע שהוא נוכח מאוד גם בחדר המיטות - לטוב ולרע. על פי ממצאים מוקדמים ממחקר שעוסק במין ומערכות יחסים בעידן מגיפת הקורונה, ואשר נערך במכון קינסי לחקר מיניות, מגדר ופריון באוניברסיטת אינדיאנה, אנשים רבים מדווחים על קשיים ואתגרים בחיי המין שלהם מאז פרוץ המגיפה העולמית.

"התוצאות שמתקבלות עד כה הן די מעורבות", אומר ג'סטין למילר, עמית מחקר במכון קינסי ומחבר הספר Tell Me What You Want שעוסק במדעי התשוקה המינית. "חלק מהאנשים מדווחים על שיפור בחיי המין שלהם ושמערכות היחסים שלהם טובות וחזקות יותר מאי פעם בעקבות המשבר. אבל מספר גדול יותר של משתתפים בסקר שלנו מדווחים על בעיות ואתגרים מיניים וזוגיים מאז שהחלה המגיפה", אמר למילר בריאיון ל-CNN.

אשה עצובה לאחר סקס. ShutterStock
רוב האנשים מדווחים על בעיות ואתגרים בחיי המין מאז תחילת המגיפה. זוג במיטה/ShutterStock

המחקר יצא לדרך באמצע חודש מרץ, והתשובות הראשוניות שהתקבלו כללו כאלפיים משיבים - 75 אחוזים מהם מארה"ב והשאר מארצות אחרות ברחבי העולם, בטווח הגילאים של 18-81 ובמגוון סוגים של מערכות יחסים. קרוב ל-53 אחוזים מהמשיבים הגדירו עצמם כהטרוסקסואלים, כ-20 אחוזים בי-סקסואליים וכל השאר הגדירו עצמם כקווירים, פאן-סקסואליים, לסביות, הומוסקסואלים, או אחר.

כ-44 אחוזים מהמשיבים דיווחו על ירידה באיכות חיי המין שלהם, כ-30 אחוזים סיפרו על התדרדרות בטיב מערכת היחסים שלהם. ואלה רק הנתונים הראשונים שהתקבלו מהגל הראשון של המשיבים במחקר ארוך הטווח. מאז הצטרפו עוד תשובות של משתתפים בסקר, והנתונים שנאספו עוברים עיבוד וניתוח על ידי חוקרי מכון קינסי. המחקר צפוי להימשך גם בחודשים הקרובים.

זוג מתנשק כשעליו מסיכות, וושינגטון ארצות הברית - ה-26 לאפריל 2020. רויטרס, רויטרס
14 אחוזים דיווחו דווקא על שיפור בחיי המין והזוגיות. גבר ואישה מתנשקים עם מסיכות ברחוב בוושינגטון, ארה"ב/רויטרס, רויטרס

ל-14 אחוזים מהמשיבים בכל זאת היו קצת חדשות טובות, והם דיווחו על שיפור בחיי המין שלהם בתקופת הקורונה, ו-23 אחוזים אמרו שמערכת היחסים שלהם נמצאת במקום טוב יותר כיום, הודות למשבר העולמי.

לדברי החוקר למילר, בדרך כלל חודשי הקיץ מתאפיינים בעלייה בפעילות המינית ובשיפור של חיי המין בקרב זוגות. אלא שהקיץ הזה לא היה קיץ רגיל, וגם הוא לא הושיע את חיי המין הקולקטיביים שלנו. למילר הסביר שכשאנשים יוצאים לחופשות בקיץ, בדרך כלל יש להם יותר זמן ופנאי להשקיע במערכות היחסים שלהם, אך הנתונים הטריים ביותר שהגיעו ממשתתפי המחקר ממש לאחרונה מצביעים על כך שהקיץ היה היוצא מן הכלל.

יותר סטרס = פחות סקס

למילר אמר כי פעמים רבות יש קורלציה בין התדרדרות בחיי המין ובין עלייה ברמות הסטרס שאדם חווה. "אנחנו יודעים שסטרס יכול להגיע מכל מיני מקורות, סטרס הוא עניין מורכב ויש לו גורמים רבים. ככל שאנשים דיווחו על רמות סטרס גבוהות יותר, כך פחת החשק המיני שלהם".

זוג מקיים יחסי מין במיטה מתחת לסדינים. ShutterStock
ניסיתם תנוחה חדשה בסגר? זוג במיטה/ShutterStock

כאמור, המגמה הכללית שעולה מהמחקר אינה מעודדת, אך יש מיעוט של אנשים שמשבר הקורונה דווקא הביא לפריחה בחיי המין והזוגיות שלהם. אחד מכל חמישה משתתפים במחקר אמר שהתנסה בפעילות מינית חדשה בזמן שחלף מאז תחילת המגיפה, כמו תנוחה חדשה, החלפת הודעות טקסט מיניות או שליחת תמונות עירום לאדם אחר, ושיתוף או מימוש של פנטזיות מיניות עם הפרטנר.

"עבור חלק מהאנשים, עידן הקורונה היה פלטפורמה למהפיכה מינית", אמר למילר, והוסיף כי לאותם אנשים שהתנסו בחוויות מיניות חדשות היה סיכוי גדול פי שלושה לחוות שיפור בחיי המין, בהשוואה למשתתפי המחקר שלא התנסו בדברים חדשים באותה תקופה.

"התמונה הגדולה שעולה מנתוני המחקר היא שיש באופן חד משמעי יותר אתגרים ויותר קשיים", אמר למילר, "אבל במקביל יש גם מספר לא מבוטל של אנשים שנראה שגם מצליחים להפיק דברים חיוביים מהמצב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully