וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים שאוכלים אחרי השעה הזאת משמינים יותר

השעה שבה אתם אוכלים את ארוחת הערב שלכם יכולה להשפיע על הסיכוי שלכם לעלות במשקל וגם על גובה צריכת הקלוריות היומית שלכם. באיזה צד אתם של המשוואה? הפרטים בפנים

בווידאו: האישה שירדה כמחצית ממשקלה בדרך הכי הזויה/וואלה

בסרטון: לפעמים עלייה פתאומית במשקל יכולה להיות עניין חמור יותר מדיאטה

באיזו שעה אתם נוהגים לאכול את ארוחת הערב שלכם? אם התשובה היא אחרי 6 בערב, כדאי שתמשיכו לקרוא (אם אתם אוכלים ארוחת ערב לפני 6 בערב, אתם גם יכולים להמשיך לקרוא ואפילו להרגיש טוב עם עצמכם). מחקר חדש קובע שאנשים שצורכים את הארוחה ה"כבדה" ביותר ביום שלהם מבחינה קלורית לאחר השעה 18:00 משמינים יותר. בנוסף, הצריכה הקלורית היומית הכוללת של אנשים שאוכלים לאחר שש בערב נוטה להיות גבוהה יותר.

החוקרים הסבירו שהסיבה לכך היא שמי שאוכלים ארוחת ערב מאוחר יותר נוטים להגיע אליה מאוד רעבים, ולכן צורכים יותר קלוריות במהלכה. יש להם גם יותר סיכוי להתפתות לבחירות תזונתיות גרועות, להתקפי בינג' ולאכילת ג'אנק פוד.

לעומת זאת, מי שצורכים את הארוחה הגדולה ביותר של היום שלהם בשעות מוקדמות יותר, ולא יאוחר מהשעה 18:00, נוטים להיות פחות רעבים בשעות הערב והלילה ולכן צורכים פחות קלוריות.

עוד בוואלה!

הקורונה הגיעה גם לשבט המבודד הזה

לכתבה המלאה
צום. ShutterStock
שווה להקדים את ארוחת הערב. צלחת וסכו"ם בצורת מחוגי שעון/ShutterStock

המחקר נערך באוניברסיטת אולסטר בצפון אירלנד, וכלל יותר מ-1,100 מבוגרים מתוך מאגר הנתונים של סקר התזונה הלאומי של הממלכה המאוחדת. מחקר זה החל בשנת 2008 והוא אוסף מידע מפורט על צריכת המזון, צריכת הרכיבים התזונתיים ומצבם התזונתי של כלל המשתתפים, שגילם נע בין 19 ל-64. בנוסף, לכך הם סיפקו גם מידע על זמני הארוחות והבחירות התזונתיות שלהם.

החוקרים גילו שמשתתפים שצרכו עד 30 אחוזים מהמזון שלהם בשעות הערב והלילה צרכו פחות קלוריות יומיות מכל שאר המשתתפים. לעומתם, מי שצרכו 50 אחוזים או יותר מהקלוריות היומיות שלהם בערב היו בעלי סיכוי גבוה יותר לעלות במשקל וכן לצרוך מזון דל בערכים תזונתיים.

איור של אישה פותחת את המקרר בלילה. ShutterStock
מי שאוכל מאוחר יותר, אוכל יותר. איור של אישה פותחת את המקרר בלילה/ShutterStock

את איכות התזונה של משתתפי המחקר העריכו החוקרים בעזרת יומני אכילה שאלה ניהלו, ובהם תיעדו את מה שאכלו מדי יום. החוקרים השתמשו במדד ניקוד שנקרא Nutrient Rich Food Index, שמסווג מאכלים על פי היחס בין רכיבי תזונה חיוניים שהם מכילים ותכולת האנרגיה (קלוריות) שלהם.

שינוי התנהגותי שמועיל לירידה במשקל

"תוצאות המחקר שלנו מראות שצריכת חלק קטן יותר מהקלוריות היומיות בשעות הערב עשויה להיות קשורה לצריכת קלוריות יומית נמוכה יותר באופן כללי, ואילו צריכת חלק גדול יותר של הקלוריות היומיות בשעות הערב קשורה בדירוג תזונתי נמוך יותר", אמרה ג'ודית' ברד, חוקרת במרכז לחדשנות תזונה, מזון ובריאות ומי שהובילה את המחקר.

"תזמון נכון של צריכה קלורית עשוי להיות שינוי התנהגותי חשוב שיש לשקול במקרים שבהם דרושה התערבות תזונתית. כעת יש צורך בהמשך המחקר כדי להבין האם אופן הפיזור של צריכת הקלוריות לאורך שעות היום וסוגי המזון שנצרכים בשעות הערב, משפיעים גם הם על צורת הגוף ועל המצב הקרדיו-מטבולי, וכיצד", הוסיפה החוקרת ברד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully