פרג: התוספת הכי בריאה על הלחם שלכם

      למרות שהוא הכוכב של פורים, הפרג נמצא פה כל השנה ואפשר ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שלו בכל יום. הנה כמה מהבולטים שבהם

      • פרג
      • תזונה
      מערכת וואלה! בריאות
      צמח מסקרן. פרג (צילום: shutterstock)

      אנחנו רגילים לאכול פרג בפורים באוזני ההמן או על הלחם והבייגל שאנחנו קונים במאפיות, אבל אין ספק שמדובר באחד התבלינים המסקרנים והמורכבים ביותר. הסיבה לכך היא נוכחותם של חומרים אופיאטיים שמקורם בפרח הפרג שממנו מייצרים גם אופיום, קוקאין וסמים נוספים. ובכל זאת, אם צורכים אותו בצורתו הטבעית ובצורה מתונה, הפרג הוא בעל תכונות בריאותיות חשובות והוא עשיר במרכיבים תזונתיים חשובים מאוד.

      הנה כמה סיבות להוסיף קצת פרג לתפריט שלכם:

      עוד בוואלה! NEWS

      ביה"ח דיווח על יולדת לרשויות הרווחה כי אכלה בייגל לארוחת בוקר

      לכתבה המלאה

      1. מכיל שפע ויטמינים ומינרלים

      הפרג עשיר מאוד במינרלים חשובים לגוף. כך למשל הוא מכיל כמות גדולה מאוד של סידן וב-100 גרם פרג יש 1,500 מ"ג סידן, פי 15 יותר סידן ממוצרי חלב. בנוסף, הפרג מכיל אשלגן שמסייע לשמור על מאזן תקין של נוזלים ואלקטרוליטים בגוף, מגנזיום החשוב למערכת הלב וכלי דם, מנגן, שחשוב לבריאות העצם וקרישת הדם, אבץ וברזל. בנוסף הפרג מכיל ויטמינים ממשפחת ויטמיני B ונוגדי חמצון חשובים.

      2. מכיל תרכובות המשככות כאבים

      צמח הפרג מכיל תרכובות מרגיעות כמו מורפיום, קודאין, תיאביין, ואלקלואידים אחרים הידועים בתכונותיהם לשיכוך כאבים, להרגעה ושינה. תרכובות אלה נמצאות לרוב בתרופות המיועדות לשימושים אלה. אלקלואידים אלה קיימים בדרך כלל בשרף הפרג ולא בזרעים כך שאין ממה לחשוש, במיוחד אם אתם צורכים אותו במתינות.

      תוספת טעימה ובריאה על הלחם. לחמניה עם פרג (צילום: shutterstock)

      מסייע במניעת מחלות לב
      שמן פרג עשיר במיוחד בשומנים בלתי רוויים ורב-בלתי-רוויים, שעשויים להועיל ללב וגם לעור. מחקרים מראים כי תזונה עשירה בשומנים לא רווים עשויה להפחית עד 17 אחוזים את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי. החלפת שומנים רוויים בתזונה בשומנים בלתי רוויים עשויה להועיל במיוחד.

      בנוסף, הפרג מכיל כמות גבוה של חומצה לינולאית - חומצת שומן המסייעת הורדת כולסטרול ומניעת מחלות כלי דם.

      מסיע למערכת העיכול
      פרג מכיל כמות גדולה של סיבים תזונתיים התורמים לפעילות סדירה של המעיים ומערכת העיכול ותורמים לתחושת שובע לזמן רב יותר וירידה במשקל.

      משפר את איכות השינה
      צריכת פרג עשויה להפחית את רמות הקורטיזול, הורמון הסטרס בגוף, מה שגורם לאפקט מרגיע שמסייע בין היתר בשיפור איכות השינה. כמובן שאין לצרוך זאת ללא התייעצות רופא או אצל ילדים, אבל שילוב של פרג בכוס תה או חלב לפני השינה תוכל לעזור לאלה שמתקשים להרדם.

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

        התרעות פיקוד העורף

          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully