וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרגל שסיגלתם בתקופת הקורונה גורם לכם להיראות רע

כולנו נוגעים בפנים שלנו הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים, וכשיש לנו יותר זמן פנוי אנחנו גם מתעסקים בעור יותר. התוצאה היא כל מיני נזקים ופצעים בעור הפנים שרק גורמים לו להיראות לא טוב

תרגילי פנים לעור צעיר/מערכת וואלה!

בסרטון: תרגילים שיגרמו לעור הפנים שלכם להראות צעיר יותר

כמה פעמים ביום לדעתכם אתם נוגעים בעור הפנים שלכם? אם התשובה שלכם נעה בממוצע לכיוון ה-20 פעמים ויותר בשעה אחת, כנראה שאתם צודקים. כולנו עושים את זה מבלי לשים לב, נוגעים באף, בפה, בלחיים ובעיניים כל היום. ועכשיו שיש לנו הרבה יותר זמן פנוי אנחנו מתעסקים עם עור הפנים שלנו הרבה יותר - בוחנים כל אדמומיות, פצע, או כתם של פיגמנטציה מקרוב, נוגעים, משחקים ויוצרים נזק.

לדברי פולה בליק דיין, מומחית לרפואה טבעית וקוסמטיקה משולבת, אנשים רבים מגיעים אל הקליניקה בתקופה האחרונה עם נזק שהם גרמו לעצמם מהתעסקות יתר בעור הפנים. "הנגיעה בעור עם ידיים לא נקיות מעבירה מזהמים אל פני העור, האף וריריות העיניים - כולן דרכים קלות עבור נגיפים להיכנס אל הגוף שלנו", היא אומרת.

לדבריה, ישנם מקרים בהם התעסקות בפצעים עם מצב התחלתי של אקנה וזיהום יוצרת התגברות והחמרה של המצב הקיים, "וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על מריחת קרמים וסרומים שלא תואמים את סוג העור ולאחר מכן לבישת מסיכה בחום ובלחות של מדינת ישראל".

עוד בוואלה!

מחקר חדש: לנשים בהיריון אסור לשתות קפה. בכלל

לכתבה המלאה
איכילוב הצערת פנים. ShutterStock
נגיעה בעור בידיים לא נקיות יכולה להעביר זיהומים ממקום למקום. אישה נוגעת בפניה/ShutterStock

לאנשים יש נטיה טבעית לגעת בפנים, במיוחד כשהם מגלים שם משהו חריג. "כשיש לבן אדם פצע זה כאילו הוא גילה איזו תגלית מרעישה על שטח העור, יש לו 'אובססיה' לגעת בעור הפנים",אומרת בליק דיין, "לפצעים בעור, ובמיוחד אם מדובר באקנה, יש לרוב מקור חיידקי. ברגע שאנחנו נוגעים בפצע אנחנו מזהמים אותו עוד יותר ויכולים להעביר את הזיהום ממקום אחד למקום אחר".

הוצאת 'שחורים' בבית היא עוד הרגל שכיח אצל המון אנשים שהתגבר בתקופת הקורונה שבה הרבו להסתגר בבתים. אך גם לפעולה כביכול פשוטה זו צריך ידע וחומרים מתאימים. "אנשים רבים מוצאים את עצמם מתעסקים בשחורים על בסיס יומי מרוב הזמן הפנוי", אומרת בליק דיין, ומזהירה: "עור הפנים מלא נקבוביות צפופות ויש לשמור לא להרחיב אותן. כל לחיצה של הוצאת שחורים מול המראה בעצם פותחת את הנקבוביות. רוב האנשים עושים זאת עם ידיים מלוכלכות וגם לא מורחים חומר לכיווץ הנקבובית בסיום, דבר שגורם להן להישאר פתוחות. זה מקל על כניסת מזהמים וגם עלול לגרום לנקבובית להתמלא בחלב, דבר שיכול לגרום לפצעים חוזרים, סימנים וצלקות".

מסכה לפנים. ShutterStock
תמיד תבדקו מראש את המרכיבים וכיצד הם משפיעים על סוג העור שלכם. אישה מסירה מסיכת פנים/ShutterStock

עוד דבר שקורה כשלאנשים יש יותר זמן פנוי בבית, זה שהם מתנסים בכל מיני מוצרים מלחחים, משלבים חומרים (שלא תמיד מגיבים טוב אחד עם השני) או "מגלים מחדש מוצרים ששכבו להם במגירות הרבה זמן, וייתכן שכבר לא מתאימים לשימוש". לדברי בליק דיין, המקרים האלה לפעמים מסתיימים בכוויה או בגירוי בעור.

טרנד נוסף שקיבל תאוצה בתקופת הקורונה הוא רקיחת מסיכות ותכשירים לפנים מחומרים טבעיים וממוצרים שיש בבית. "גם בדברים טבעיים צריך להיזהר, כמו שלא ניקח תרופה מבלי לשאול את הרופא ככה צריך לגלות אחריות גם לגבי עור הפנים שלנו", אומרת בליק דיין. "עכשיו עם כל הזמן הפנוי אנשים יכולים לגלות יצירתיות ולקחת מוצרים מהמקרר והמזווה לטובת מסיכות תוצרת בית. חשוב תמיד לדעת מראש איזה עור יש לנו וכיצד כל מרכיב שאנחנו מכניסים משפיע לנו על העור".

הזדמנות לעשות RESTART לעור

תקופת הקורונה ובמיוחד הזמן בבית נותנים לנו את האופציה לעשות RESTART לעור הפנים: אנחנו משתמשים בפחות איפור, יש לנו די זמן להשקיע בניקוי יסודי של הפנים ומשום שאנחנו מבלים יותר זמן בבית ופחות חשופים לשמש, זו יכולה להיות גם הזדמנות טובה להתחיל טיפולים חדשים או אגרסיביים יותר לעור.

אישה מנקה את הפנים בעזרת מגבון להסרת איפור. ShutterStock
תנו לעור שלכם הפסקה מאיפור ונצלו אותה לניקוי יסודי של העור ושל המברשות. אישה מסירה איפור/ShutterStock

פולה בליק דיין ממליצה גם לנצל את הזמן כדי לערוך ניקוי יסודי למברשות האיפור, שפחות בשימוש כרגע: "מברשות איפור ותכשירים קוסמטיים מלאים בבקטריות שנכנסות לנקבוביות ומזהמות אותן. זאת גם הזדמנות מצויינת לשתות יותר מים, אנחנו בדרך כלל לא מגיעים לכמויות הרצויות ועור בריא וטוב זקוק למים", היא אומרת.

עוד היא ממליצה להתחיל להשתמש במוצרים ייעודיים וטיפוליים, מוצרים אקטיביים לחידוש מרקם העור, הגוון והטקסטורה. "זה זמן מצויין לטיפולי פיגמנטציה ומריחת סרומים פעילים". בנוסף, שימו לב גם למצב הנפשי שלכם ונצלו את הזמן להירגע, משום שגם מתח נפשי משפיע על מצב ומראה העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully