וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול במשקל 50 ק"ג התגלה בגופה של אישה. איך זה קרה?

חושבים שעליכם עוברת תקופה קשה? אישה בת 52 מהודו לא הבינה למה היא עולה מהר מאוד במשקל ומתקשה לישון, עד שהרופאים גילו גידול עצום בגופה. ואז היא נאלצה לחכות 5 חודשים לניתוח, בגלל הקורונה

מוניטור העוקב אחרי פעולת הלב במהלך ניתוח. ShutterStock
3.5 שעות והרבה מאוד מזל. ניתוח/ShutterStock

בחודשי הקורונה האחרונים רוב האנשים הוסיפו למשקלם כמה ק"ג מיותרים, אבל עבור אישה אחת בהודו העלייה במשקל היתה מהירה וקיצונית כל כך שהיא גרמה לה ללכת לרופא. הביקור הזה נגמר באחד הסיפורים הרפואיים המוזרים ביותר, ניתוח ממושך והתאוששות ארוכה.

הרופאים גילו כי בגופה של האישה בת ה-52 התפתח גידול שפיר במשקל 50 ק"ג. הגידול החריג שהתפתח בשחלה של האישה היווה 45 אחוזים ממשקלה הכולל - 106 ק"ג. עובדה שמסבירה מדוע הוא שיבש כמעט כל מערכת בגופה.

הגידול התגלה לאחר שהאישה פנתה לרופא שלה והתלוננה כי עלתה מאוד במשקל בזמן קצר, וכן שהיא סובלת מקושי בנשימה וכאבים בבטן התחתונה, ומתקשה ללכת ולישון. לאחר סדרת בדיקות, גילו הרופאים כי האישה סובלת מגידול שפיר בשחלות. הגידול הפעיל כל כך הרבה לחץ על איבריה, שהיא לא יכלה לעכל מזון, וההמוגלובין שלה צנח מאוד כך שהיא סבלה מאנמיה חמורה. ב-18 באוגוסט האישה עברה ניתוח, שלקח 3.5 שעות, ובימים אלה היא מתאוששת ממנו בהצלחה (במשקל 56 ק"ג בלבד).

ד"ר ארון פרסאד מבית החולים אינדרפרסטה אפולו בעיר דלהי שהוביל את הניתוח אמר לכלי תקשורת כי מעולם לא טיפל במקרה דומה. "במהלך למעלה מ-30 שנה מניסיוני כמנתח מעולם לא נתקלתי במקרה בו גידול שקל כמעט חצי ממשקל גופו של האדם", אמר. הוא הוסיף שהיה "מזועזע" ממצבה של האישה. "עלינו לראות בכך נס שהיא מתאוששת היטב לאחר שהיא נותחה במשך יותר מ-180 דקות", אמר.

האישה אובחנה כבר לפני חמישה חודשים, אך הניתוח שלה התעכב בשל מגיפת הקורונה והסגר הכללי שהושת בהודו. "למזלה, לא היו לה שום סיבוכים מסכני חיים בחמשת החודשים בהם הגידול התפשט בהדרגה בשחלה שלה, ואפילו כשהוא לחץ על המעיים ועל איברים פנימיים נוספים", אמר הרופא.

הקורונה לא הייתה המכשול היחיד שעמד בפני הרופאים של האישה, גם כלי הניתוח שלהם לא התאימו. לדברי ד"ר פרסאד, צוותו נאלץ להשתמש בכלים כירורגיים מסורתיים במהלך הניתוח מכיוון שמבנה הגידול לא איפשר שימוש בכלים מודרניים. "לא היה מקום בבטן להכנסת ציוד בשיטות לפרוסקופיה או בעזרת רובוטים, ולכן היינו צריכים לפנות לשיטות ניתוח מסורתיות", אמר ד"ר פרסאד. בעיה נוספת היתה שגופה של האישה היה חלש במיוחד. "גידול של 50 ק"ג היה אתגר עבור הצוות, גם מכיוון שהאישה סבלה מהמוגלובין נמוך במיוחד ונאלצה לקבל שש יחידות של עירוי דם לפני, במהלך ואחרי ההליך", תיאר הרופא.

ד"ר ג'טה צ'אדה, גניקולוגית בבית החולים בדלהי בו בוצע הניתוח, הסבירה כי אין שום סיבה מוכחת להופעת גידול בשחלה, אך זה משהו שיכול לקרות במהלך היווצרות התאים בגוף אנושי. בשנה שעברה היה מקרה דומה בהודו, אך במשקל הרבה פחות דרמטי. אז, אישה בת 38 הגיעה לבית החולים אחרי שסבלה מקשיי נשימה וכאבי בטן עזים. אחרי בדיקות, הרופאים הוציאו מהשחלה שלה גידול מאסיבי במשקל של 18 קילוגרמים ובהיקף של 106 סנטימטרים. אחד הרופאים שטיפלו בגברת קלאם אמר כי "זו הציסטה הכי גדולה שראיתי בחיי, היא הייתה כל כך גדולה עד שהיא תפסה 95 אחוזים מהבטן של המטופלת". וכאמור, מדובר היה בגידול של 18 ק"ג, לעומת הגידול הנוכחי במשקל 50 ק"ג.

בשני הניתוחים, הרופאים חששו מאוד כי תהליך ההסרה של הגידול יפגע באיברים אחרים. "זה היה הליך מאתגר", אמרה ד"ר צ'אדה "בגלל הגידול הענק, דרכי המעיים נדחסו ושוטחו, והפעילו לחץ על האיברים והובילו לסיכון לקרע בשחלה". היא אמרה כי האתגר היה לחלץ את הגידול העצום מבלי לגרום נזק לשחלות או למעיים. למרבה המזל, הרופאים הצליחו לעשות זאת, וכאמור, מצבה של האישה טוב כעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully