וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מכל 8 מאושפזים עם קורונה נדבק בבית החולים

לא מעט חולי קורונה מגיעים בסופו של דבר לבתי חולים, אבל לפי מחקר חדש, חלק גדול מהם עשה את הדרך ההפוכה ונדבק בנגיף בבית החולים. האם בתי חולים מסוכנים לנו בימי המגיפה? הנה כל הפרטים

בווידאו: טראמפ מכריז על שימוש בפלזמה לטיפול בחולי קורונה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מאז פרוץ מגיפת הקורונה הרבה מאוד אנשים נמנעים מביקורים במרפאות ובתי חולים, וחלקם אף משלמים על זה מחיר בריאותי לא פשוט. מאחורי ההימנעות הזו עומד הפחד להידבק בנגיף הקורונה בסביבה שהיא מטבעה מלאה באנשים חולים. כעת מחקר חדש מגלה כי הפחד הזה מבוסס מאוד.

לפי המחקר שנערך בבריטניה, אלפי חולי קורונה נדבקו בנגיף בבתי חולים. חוקרים מקינג'ס קולג' בלונדון בחנו 10 בתי חולים בבריטניה ואחד באיטליה וגילו כי לפחות אחד מכל שמונה חולים שקיבלו טיפול בבית חולים כנגד נגיף הקורונה - נדבקו בנגיף בבית החולים. המספרים הללו נשמעים מדאיגים, אבל לפי החוקרים מדובר בשיעור נמוך יחסית, ובבתי חולים יש בקרת זיהום יעילה.

החוקרים ניתחו נתונים של למעלה מ-1,500 מקרי הדבקה מתחילת ההתפרצות ועד ה-28 באפריל. "רוב החולים הללו כבר שהו בבית חולים זמן רב", אמר החוקר הראשי ד"ר בן קרטר, "הם היו מבוגרים יותר, שבריריים והיו להם מחלות רקע שהיו קיימות לפני כן". הבשורות הטובות עבור חולים אלה הן שהם התאוששו מהר יותר - מכיוון שכבר היו בבית חולים, הם אובחנו וטופלו מהר יותר.

ייתכן כי מספרי ההדבקה בבתי חולים גבוהים הרבה יותר

החוקרים התייחסו להדבקה בבית חולים רק כאשר החולים נמצאו חיוביים לקורונה 15 יום או יותר לאחר האשפוז. אם החוקרים היו מכלילים חולים שנמצאו חיוביים 5 עד 14 יום מהאשפוז, שיעור מקרי ההדבקה בבתי חולים היה עולה ל-23 אחוזים. אך בגלל תקופת הדגירה הארוכה של הנגיף, אי אפשר להיות בטוחים כמה מהמטופלים האלה אכן נדבקו בבית החולים.

מחלקה לטיפול בחולי קורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה 4 במאי 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
חולים שנדבקו בבתי חולים אובחנו וטופלו מהר יותר. מאושפז במחלקת קורונה/ראובן קסטרו

המחקר גם לא כולל את החולים שנדבקו בקורונה במהלך שהות קצרה בבית חולים, משום שאין דרך לעקוב אחרי מטופלים אלה. בנוסף, המחקר בחן רק מקרים של אנשים שטופלו בבתי החולים בשל נגיף הקורונה, כך שהוא לא כלל את רובם המכריע של האנשים שנדבקו בבית חולים אך לא פיתחו תסמינים או שהתאוששו בבית ללא צורך בטיפול.

אבל למרות כל הסייגים האלה, החוקרים סבורים שהסיכון להידבק בנגיף בבית החולים נותר עדיין קטן. ובכל מקרה, הסיכון שבלהתעלם מסימני אזהרה שדורשים טיפול רפואי - גדול יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully