וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים בגיל הזה מדבקים בקורונה פי שלושה מקשישים

סטטיסטיקות שמגיעות מכל העולם מראות התפלגות גילאים לא רק בתחלואה, אלא גם בהדבקה בנגיף הקורונה. נתונים חדשים חושפים עוד נדבך מנתוני ההדבקה, והם די מדאיגים

בווידאו: פרויקטור הקורונה בביקור בביה"ח ברזילי/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: עמית שמחה

האוכלוסייה שנמצאת בסיכון הכי גבוה לחלות בקורונה ולמות מהמחלה היא זו של הקשישים והמבוגרים מעל גיל 65, אבל על פי מחקר חדש נראה כי אוכלוסייה זו בעיקר נדבקת ופחות מדבקת.

חוקרים מארה"ב מיפו את נתוני ההדבקות של covid-19 במדינת ג'ורג'יה בין חודשים מרץ למאי. ניתוח של כמעט 10,000 מקרים של covid-19 מצא שאנשים מתחת לגיל 60 נוטים להפיץ את נגיף הקורונה פי שלושה מאשר קשישים. כמו כן, נמצא כי צעירים נוטים יותר להיות מפיצי על של הנגיף מאשר אנשים מעל גיל 60. בנוסף החוקרים גילו כי 20 אחוזים מכל ההדבקות הגיעו משני אחוזים בלבד מהמטופלים. הדבר מדגיש את החשיבות של שמירה על אמצעי הריחוק החברתי שיכולים לצמצם קשרים הדוקים עם אחרים.

"אנו מעריכים כי חולים מתחת גיל 60 עשויים להיות מדבקים פי 2.78 מהקשישים, והם גם נוטים להיות המניע העיקרי להפצת יתר של הנגיף", הבהירו החוקרים מאוניברסיטת אמורי שמחקרם פורסם בכתב העת PNAS.

צוות רפואי מבצע בדיקות לגילוי קורונה בדרייב אין, קליפורניה, ארצות הברית. 26 במרץ, 2020. רויטרס
צוות רפואי עורך בדיקות קורונה/רויטרס

הנתונים במחקר הגיעו ממחלקת הבריאות הציבורית בג'ורג'יה (GDPH) וכללו חמישה מחוזות של המדינה עם המספר הגדול ביותר של נדבקים בקורונה בארה"ב. מקדם ההדבקה (R) שנמצא היה 3.3 אנשים על חולה אחד והוא אף הגיע ל-5.2 באיזורים הכפריים. שיעור R הוא מונח המשמש את המדענים כדי לתאר עד כמה מחלה מדבקת וכמה מהר היא מתפשטת.

כדי לחקור את התפשטות המחלה השתמשו החוקרים במדד הקרוי ערך K. זהו מדד ששופך אור על הווריאציות של מספרי R בין מקרי Covid-19. זה מספק למדענים מבט על האופן בו המחלה מתפשטת, מכיוון שלא כולם מעבירים את הנגיף באותה המהירות, ולא כל סביבה מהווה את אותה רמת סיכון.

מחקר שפורסם החודש בכתב העת הרפואי JAMA Pediatrics, בדק את רמת העומס הנגיפי בקרב ילדים ומצא כי באפם של ילדים מתחת לגיל חמש שחלו בקורונה יש רמות גבוהות פי 10 עד 100 של חומר גנטי של נגיף הקורונה, לעומת מבוגרים או ילדים גדולים יותר. לטענת מדענים זה עשוי להציע שיש להם יכולת מוגברת להעביר את הנגיף לאחרים והם עלולים להיות מפיצי על.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully