וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה הקורונה ההודי שהכניס 40,000 איש להסגר

הודו נמצאת אומנם מאחור במפת התפשטות נגיף הקורונה ביחס לעולם, אבל במדינה של למעלה ממיליארד אנשים, שמרביתם עניים, רמת הסיכון לקטסטרופה היא גדולה מאוד. איש אחד שמת מקורונה בהודו הצליח להראות לרשויות במדינה מה יכול לקרות כשלא מצייתים להוראות

צילום: רויטרס, עריכה: אביחי ברוך

בווידיאו: הודו מתקשה להתמודד עם הסגר

הרשויות ההודיות במדינת פנג'אב הצפונית הכניסו להסגר כ-40,000 תושבים, מעשרים כפרים, בעקבות התפרצות COVID-19 אחרי שהיו בקשר עם איש אחד בלבד.

בן ה-70 שמת מווירוס הקורונה - עובדה שהתבררה רק לאחר מותו - הוא מטיף דתי, שהתעלם מהדרישה להסגר עצמי לאחר שחזר מטיול באיטליה וגרמניה, כך סיפרו גורמים רשמיים לאתר ה-BBC. האיש, שזוהה בשם בלדב סינג, ביקר בכינוס גדול כדי לחגוג את פסטיבל הסיקים, זמן קצר לפני מותו. הפסטיבל בן ששת הימים מושך אליו כ-10,000 איש מדי יום. "עד כה הצלחנו להתחקות אחר 550 אנשים שבאו איתו במגע ישיר והמספר הולך וגדל. הכנסנו להסגר 15 כפרים באזור בו שהה", אמר גורם בכיר. חמישה כפרים נוספים במחוז הסמוך נכנסו להסגר אף הם.

בהודו, למרות גודלה, אושרו רק 987 מקרי הידבקויות ו-24 מקרי מוות. עם זאת, מומחים חוששים כי המספר האמיתי של המקרים החיוביים עשוי להיות גבוה בהרבה. בהודו יש את אחד משיעורי הבדיקות הנמוכים ביותר בעולם, אם כי הם מרכזים מאמץ בהעלאת יכולות. יש חששות כי ההתפרצות במדינה של 1.3 מיליארד איש עלולה לגרום לקטסטרופה.

עוד בוואלה!

נגיף הקורונה: האם באמת קיימים מפיצי על?

לכתבה המלאה
עומדים בתור תוך שמירה על כללי ההיזהרות מקורונה, כלכותא הודו, 26 במרץ 2020. רויטרס
עומדים בתור. כלכותה, הודו/רויטרס

מה זה מפיץ-על?

על אף שאין הגדרה מדויקת ומסודרת של ארגון הבריאות העולמי (WHO), בדרך כלל המונח מפיץ-על מתייחס לחולה שמדביק יותר אנשים במחלה מהרגיל. עד כה כאמור, חוקרים הבחינו בדפוס הדבקה של שניים-שלושה אנשים על כל חולה, אך מכיוון שמדובר בממוצע בלבד, חלקם ידביקו יותר ואחרים פחות.

הכלל 20/80, שנהגה לפני כשני עשורים, מציע כי סביר להניח שאחד מכל חמישה אנשים באוכלוסייה אחראי ל-80 אחוזים מההדבקות, ולכן נחשב מפיץ-על. אבל כאמור לא מדובר בנורמה ואין באמת מידע מה הופך אדם מפיץ על.

זו לא הפעם הראשונה שחשיפה מביאה להסגר המוני בהודו. בבהילווארה, עיר טקסטיל במדינת רג'סטאן, יש חשש שקבוצת רופאים שנדבקה על ידי חולה הפיצה את המחלה למאות אנשים. 7,000 איש בכפרים הסמוכים לעיר נמצאים תחת הסגר ביתי, כאשר ממילא הודו הכריזה על הסגר של 21 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully