וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקורונה: נמנעים להגיע לבית חולים ומסתכנים במוות

בחדרי המיון ברחבי הארץ שורר בשבועיים האחרונים שקט מטריד. רופאים טוענים שאנשים נמנעים להגיע - גם במצבי חירום, מחשש להידבקות בנגיף ולעתים מגיעים מאוחר מדי. "אלה מקרים קשים שעלולים להגיע אפילו למוות"

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: האו"ם - הקורונה היא האתגר הגדול ביותר של העולם מאז מלחה"ע השנייה

בימים אלה נדמה שכולם כל כך עסוקים בלפחד מהקורונה עד ששיקול הדעת שלהם באשר למקרי חירום רפואיים אחרים נפגע, וזה עלול להיות מסכן חיים לא פחות מהקורונה ואולי אפילו יותר. ציוץ שפורסם אתמול בטוויטר של בית החולים איכילוב בתל אביב ממחיש זאת בצורה החדה ביותר: "רק אתמול הגיעו באיחור רב למיון מספר חולים קשים. האחד מת משוק ספטי כי חיכה עם עצירת שתן בבית, השני השתהה בביתו עם דימום ממושך ממערכת העיכול (במשך שישה ימים!) עד שאיבד את הכרתו, וחולה נוסף שהמתין בבית במשך מספר ימים עם חום אחרי ניתוח גדול. כולם עכבו את הגעתם לקבלת טיפול חרף התסמינים מהם סבלו בבית כי פחדו מהקורונה", כך נכתב בציוץ מפיו של ד"ר גיא להט, מנהל שותף של החטיבה הכירורגית בבית החולים.

ד"ר להט הוסיף בציוץ נוסף כי "מדובר בסכנת נפשות שעולה במחיר דמים, ולא בגלל הקורונה. אנו רואים ירידה של כ-80% בכמות הפניות למיון ולא רק בכירורגיה כללית. רק בסוף השבוע הזה שלושה חולים נפטרו מהתקף לב כי לא הגיעו בזמן לקבל טיפול. אני קורא לכל הציבור: אל תמנעו מהגעה למיון ותמשיכו לסבול בבית מסימפטומים מדאיגים. מיד עם הופעתם יש להגיע למיון ולהבטיח מתן טיפול מהיר שימנע סיבוכים ותמותה".

גם בבית החולים הלל יפה בחדרה ראו בשבועיים האחרונים מגמה דומה. "בשבועיים האחרונים ראינו ירידה משמעותית בהיקף החולים שהגיעו למיון", אומר ד"ר ג'לאל אשקר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי הלל יפה, בשיחה עם וואלה! בריאות. לדבריו, אנשים מפחדים להגיע למיון מחשש להידבקות בקורונה.

עוד בוואלה!

משבר הקורונה: מניין הקורבנות בישראל עלה ל-21, מספר הנדבקים - 5,591

לכתבה המלאה
המרכז הרפואי הלל יפה פתח מתחם חדר מיון נפרד לקבלת חולים חשודים לנגיף הקורונה. 18 במרץ 2020. דוברות בית החולים, אתר רשמי
"נפרד לחלוטין מהמיון הכללי". המיון הביולוגי-נשימתי בבי"ח הלל יפה בחדרה/אתר רשמי, דוברות בית החולים

ד"ר אשקר סיפר כי בין המעטים שהגיעו למיון בתקופה האחרונה היו גם לא מעט מטופלים שהיו צריכים להגיע קודם, ועיכבו את הגעתם לבית החולים בגלל החשש להידבק בנגיף. "ראיתי לפחות שני חולים עם כאבים בחזה שמשכו בבית 4-5 ימים לפני שהגיעו לבית החולים, חולים עם מחלה ריאתית כרונית שהיו עם חימצון ירוד וקוצר נשימה במשך כמה ימים בבית והגיעו ממש במצב קשה כבר, אחד מהם היה צריך לחבר למכונת הנשמה מרוב שמצבו היה חמור. אלה מקרים קשים שהיו עלולים להסתבך קשות ולהגיע אפילו למוות".

חדר מיון תל השומר, שביתת האחיות 7.8.2018. ראובן קסטרו
"ראיתי לפחות שני חולים עם כאבים בחזה שמשכו בבית 4-5 ימים לפני שהגיעו לביה"ח". חולה מובל לחדר מיון/ראובן קסטרו

ד"ר אשקר ביקש להדגיש כי בבית החולים נוקטים את כל אמצעי הזהירות והמיגון הדרושים כדי למנוע הדבקה בקורונה. "המחלקה לרפואה דחופה פתוחה לכולם. היא סטרילית ונפרדת מהמיון הנשימתי-ביולוגי (שמטפל במקרי קורונה), מי שצריך, שיגיע במיידי לקבל טיפול דחוף. אני רוצה לתת מענה לחולה עם כאבים בחזה, אי ספיקת לב, קוצר נשימה, מחלה ריאתית כרונית, ערכי סוכר משתוללים, חולים אונקולוגיים עם מחלת חום, חולים עם חשד לאירוע מוחי - כל אלה שלא יחשבו פעמיים ויגיעו. אותם אנחנו מחפשים כדי לתת להם אבחון מיידי וטיפול מיטבי", הוא אומר.

ד"ר אשקר פירט גם אודות הצעדים שננקטים בבית החולים כדי להבטיח שסיכוני החשיפה לנגיף עבור חולים אחרים ואנשי צוות רפואי יהיו מינימליים: "יש לנו 3 מיונים שונים, אחד מהם מוגדר ביולוגי-נשימתי שהוא נפרד לחלוטין מהמיון הכללי, והוא מיועד למקרים החשודים כקורונה ויש מחלקת אשפוז נפרדת לחולים מאומתים. יש לנו שני רופאים שעומדים בשער הראשי של בית החולים ומודדים חום לכל מי שנכנס, כולל לסגל, כל מי שיש לו חום מעל 38 לא רשאי להיכנס בכלל למיון הרגיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully