וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו 4 רופאים אם הם יישלחו את הילדים שלהם למסגרות ב-1 בספטמבר

המחקרים על קורונה וילדים הולכים ומצטברים, אבל זה לא באמת עוזר לנו כי הממצאים שלהם נורא מבלבלים. אז החלטנו לשאול רופאים שהם גם הורים איך הם מתמודדים עם המגיפה. התשובות שלהם עודדו אותנו

בווידאו: פרופ' איתמר גרוטו בדיון על פי פתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך/צילום: ערוץ כנסת

בעוד קצת יותר משבוע הילדים שלנו חוזרים למסגרות (אם לא יהיה סגר, שביתה או מתווה חדש), אבל בעוד שכולם מייחלים לרגע הזה, יש לא מעט הורים שגם חוששים שהחזרה ללימודים תחשוף את הילדים שלהם ואותם לנגיף הקורונה, עם כל המשתמע מזה. אז איך מאזנים את הרצון והצורך בשגרה עם הרצון לשמור על בריאות הילדים שלנו ושלנו בשיאה של המגיפה?

כדי לקבל תשובות ממקור אמין במיוחד, שאלנו 4 רופאי ילדים האם אתם שולחים את הילדים שלהם למסגרות בלב שלם ב-1 בספטמבר, ומה הם הולכים לעשות כדי לעבור את זה בשלום. הנה התשובות שלהם.

ד"ר דב טשרנין - אבא ל-2 ומומחה ברפואת ילדים, כללית מחוז שרון שומרון

האם תשלח את הילדים שלך ללימודים?
אני אבא לשתי בנות קטנות ובהחלט מתכוון לשלוח אותן לגן באחד בספטמבר. גם בתקופות הקייטנות הן היו בסוג של שיגרת קורונה, וכל הזמן דאגנו להתנהל על פי ההנחיות. אנחנו ההורים לא נכנסנו לתוך הגן, הגענו תמיד עם מסיכות, ודאגנו לשמור על ריחוק של שני מטר בין ההורים. אני לא רואה סיבה להשאיר אותן בבית, ויתרה מכך - הילדים צריכים את המסגרת שלהם, הבידוד הביתי לא עושה להם טוב, עם כל היצירות, המשחקים והניסיון לבדר אותם, עדיין מרגישים את החוסר החברתי, העצמאות האישית והצורך ביציאה מהבית. לדעתי, יש חשיבות עצומה מבחינת הילדים לחזור למסגרות החינוכיות, ובזמן.

איך עושים את זה נכון?
הורים לילדים קטנים צריכים בעצמם להקפיד מאוד על הכללים בזמן הפיזור בגן וגם באיסוף. הקפדה על מסיכה כאשר מביאים אותם בבוקר, תוך מניעת התקהלות בשטח הכניסה, וכאשר אוספים את הילדים מומלץ לחזור ישר הביתה, לרחוץ ידיים היטב ואף להחליף בגדים.

עוד בוואלה!

רגע לפני פתיחת בתי הספר, עדיין לא ברור כמה ילדים מדבקים

לכתבה המלאה

בגילאי 7 ומעלה חשוב שהילדים יקפידו על מסיכה בכל שעות היום. ילד שלא יכול להיות עם מסיכה לאורך זמן רב, יכול לבקש הפסקות קצרות בשביל לצאת החוצה לשאוף אוויר נקי. וכמובן שיש להקפיד על ריחוק חברתי גם בכיתה וגם בהפסקות על פי קפסולות ככל הניתן.

ובנוסף, עכשיו יותר מתמיד ברור שילד חולה נשאר בבית, לא שולחים ילד עם תסמינים של קורונה או של כל מחלה מדבקת אחרת לבית הספר או לגן, וכמובן שיש להקפיד על כללי הבידוד אם נדרשים לכך.

ד"ר דנה שפירא - אימא ל-3 ומומחית ברפואת ילדים במרכז בריאות הילד של כללית בפתח תקוה

האם תשלחי את הילדים שלך ללימודים?
כמו כל הורה, גם אני מוטרדת וחוששת מהצפיפות בכיתות, מהקושי של הילדים לשבת עם מסיכות במהלך השיעור ומהאפשרות של הדבקה המונית. למרות החשש, ברור לי שזה הדבר הנכון לעשות. ילדים זקוקים למסגרת ולחברה. החודשים בהם היו בסגר הקשו על חלק גדול מהילדים, הם היו מרותקים למסכים ומיעטו בפעילות גופנית. חלק מהילדים אף חוו רגרסיה בעקבות המצב.

איך עושים את זה נכון?
על ההורים לגלות אחריות ואמינות. עליהם להקפיד למדוד לילדים מדי בוקר חום ולהימנע מלשלוח ילדים חולים למסגרת הלימודית. חשוב להדריך ילדים על היגיינת ידיים, לצייד אותם באלכוג'ל ולתדרך אותם לעשות בו שימוש תדיר, להקפיד על שימוש במסיכות ולדאוג למסיכה נוספת ומגבונים לניקוי בתיקו של הילד/ה. לו הדבר היה תלוי בי, הייתי שמה דגש על לימוד בקבוצות קטנות ככל הניתן, על כך שעיקר הפעילויות יהיו באוויר החופשי, והייתי דואגת להרבות בפעילויות ספורט הטובות לגוף ולנפש גם יחד. הייתי מפנה זמן כדי לתת לילדים, כמו גם להורים, כלים להתמודדות עם מצבי חרדה ואי וודאות שאנו חווים ואף צפויים להתמודד עמם בעתיד.

ד"ר אמיר קליביצקי, אבא ל-3 ומומחה ברפואת ילדים, מנהל מרכז בריאות הילד "שקמה" מחוז תל אביב כללית

האם תשלח את הילדים שלך ללימודים?
ברור! שבענו כבר מחופש גדול ומבטלה, והגיעה העת שילמדו משהו... וברצינות, הקורונה אינה צפויה לחלוף בקרוב, ועלינו ללמוד לחיות לצדה, תוך ניסיון מקסימלי לקיים חיים בריאים ומלאים, לרבות חזרה למסגרות חינוכיות.

איך עושים את זה נכון?
מחד, ההורים צריכים לוודא שמתקיימות במסגרות של ילדיהם כל ההנחיות שיינתנו במתווה פתיחת מערכות החינוך. מאידך, מהכיוון שלהם, על ההורים להבין כי המושג "ילד חולה" הורחב, ואינו כולל רק ילדים עם חום. במציאות החדשה הזו, החזרה ללימודים לאחר מחלה צריכה לקרות רק 48 שעות לאחר חלוף התסמינים, ולא 24 שעות, כפי שהיה נהוג קודם. חובה יתרה לא לשלוח ילדים חולים או בעלי תסמינים משמעותיים (גם ללא חום) למסגרות החינוך. ברור שזה יטיל עומס משמעותי על ההורים מיד עם החזרה ללימודים, ועוד יותר בעונת החורף שאז התחלואה גבוהה ממילא. לכן, יש להיערך מראש לפתרונות חילופיים בהישארות ושמירה בבית על ילדים שאינם יכולים ללכת לגן.

ד"ר עומרי איברהים - אבא ל-2 רופא ילדים. מנהל מרפאות חפציבה, בית ומנוחה וסלונים, מחוז ירושלים כללית

האם תשלח את הילדים שלך ללימודים?
זאת שאלה מורכבת. כמובן שכולנו רוצים לחזור לשגרה, כולל הילדים, אבל על מנת שנעשה זאת בלב שלם עלינו לבסס מערכת של אמון הדדי ביננו ההורים ובין מסגרות הלימוד - אנחנו נקפיד לשלוח ילדים בריאים לחלוטין ונשמור על הכללים, ומוסדות החינוך מצדם יקפידו על שמירת ההנחיות ועל כל אמצעי המיגון והזהירות בכדי לשמור על ילדינו, ימדדו חום, ידרשו למלא הצהרות בריאות ויקפידו על ריחוק בין התלמידים.

איך עושים את זה נכון?
התשובה היא חד משמעית הטמעת ההקפדה על ההנחיות: שמירה מרחק, שמירה על היגיינה ועטיית מסכה. חשוב לדבר עם הילדים על מה עושים בזמן הפסקה ומה עושים בזמן השיעור, איך משחקים נכון וממה כדאי להימנע. אלה פריטי מידע קטנים, אבל יש בהם בכדי למנוע סכנה של ממש ובכדי לחסוך מהילדים בידוד במקרה הטוב והדבקה במקרה קיצוני יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully