וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדאיג: 100 אלף ילדים נדבקו בקורונה בארה"ב בשבועיים בלבד

מתווה החזרה ללימודים עוד לא ממש ברור, אבל נתונים שמגיעים מעבר לים מעלים לא מעט דאגה באשר לבטיחות הילדים והוריהם בספטמבר הקרוב. האם כל מה שידענו על תחלואת ילדים בקורונה הוא שגוי?

בווידאו: טראמפ על ילדים שחלו בנגיף הקורונה/צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

בווידאו: טראמפ אומר כי ילדים שחלו בקורונה "מתמודדים טוב יותר"

מאז שהחלה מגיפת הקורונה, היה נדמה שלפחות ילדים אינם חשופים לקורונה ומדבקים ומדביקים פחות. כעת דוח חדש שמגיע מארה"ב מעורר דאגה גדולה ביבשת עצמה ולמעשה בכל העולם, בוודאי רגע לפני שהילדים חוזרים ללימודים.

לפחות 338,982 ילדים נדבקו ב- COVID-19 בארצות הברית ויותר מרבע מאותן הדבקות התרחשו במהלך שבועיים בלבד, כך על פי דוח של האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים ואיגוד בתי החולים לילדים.

עוד חושף הדוח כי לפחות 97,000 ילדים בארה"ב נמצאו חיוביים לנגיף בשבועיים האחרונים של חודש יולי. המספרים בפועל עשויים להיות גבוהים יותר מכיוון שהדוח לא כלל נתונים מלאים מטקסס וניו יורק - שתי ערים בהן רמת התחלואה נחשבת גבוהה מאוד.

עוד בוואלה!

מחקר גדול מאשר: מרבית הילדים לא סובלים מתסמיני קורונה קשים

לכתבה המלאה

לא כל יישוב בו נאספו נתונים קיטלג ילדים באותו טווח גילאים. ברוב המקומות שהובאו בדוח נחשבו ילדים לאנשים שגילם לא עולה על 17 או 19. באלבמה, מגבלת הגיל הייתה 24, בפלורידה ויוטה מגבלת הגיל למשל הייתה 14.

ילד עם מסיכה. ShutterStock
עד כמה אנחנו יודעים על תחלואת ילדים בקורונה? ילד עם מסיכה/ShutterStock

הדוח מגיע בתזמון בעייתי במיוחד שבו הורים ואנשי חינוך מתמודדים עם האתגרים של חידוש הלימודים במקביל לעלייה בהתפשטות הנגיף במדינות רבות בעולם. מהנתונים האחרונים בישראל אחוז החולים של ילדים בגילאי 0-9 עומד על קרוב ל-9 אחוזים וכ-19 אחוזים בגילאי 10-19.

לממצאים המדאיגים של הדוח מתווסף גם מחקר שפורסם בימים האחרונים בכתב העת הרפואי JAMA Pediatrics, ושמצא באפם של ילדים מתחת לגיל חמש שחלו בקורונה יש רמות גבוהות פי 10 עד 100 של חומר גנטי של נגיף הקורונה, לעומת מבוגרים או ילדים גדולים יותר. מחברי המחקר כתבו כי הממצאים שלהם מעלים את החשד שילדים עלולים להיות מפיצים מרכזיים של מחלת ה- COVID-19 בתוך הקהילות.

רק אתמול שר החינוך יואב גלנט הצהיר בדיון בוועדת החינוך של הכנסת כי שנת הלימודים תיפתח כסדרה ב-1 בספטמבר, למרות הקשיים. בדיון ביקשו חברי הוועדה לסקור את ההיערכות לפתיחת השנה ברקע התפשטות הקורונה והקפאת התכניות החינוכיות לאור המשבר התקציבי. "נדבוק בתכנית החזרה ללימודים שאושרה", אמר השר, "למרות הקשיים". הוא הדגיש כי שנת הלימודים תפתח במועדה, כמדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully