וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריק הוויראלי להימנעות הפצעונים שנגרמים מעטיית המסיכות

18.8.2020 / 0:07

הפצעונים שמופיעים על הפנים מתחת למסיכה הם כה נפוצים עד שהם כבר זכו לשם "מסאקנה". כעת כוכבת רשת מארה"ב העלתה סרטון שבו היא הציגה את הדרך המהירה שתמנע מהעור שלכם לפתח פצעונים לא רצויים. צפו בפתרון שלה

מהי הדרך הנכונה ללבוש מסיכת פנים?/באדיבות היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי העמק

מאז שמסיכות הפנים הפכו להיות פריט לבוש הכרחי, חלה עלייה חדה בתלונות של אנשים שסובלים מפצעונים בפנים שנגרמים כתוצאה מהלחות והחום שנוצרים מתחת למסיכה. המסיכות שלנו חוסמות את הנקבוביות ומגדילות את הסיכוי להתפרצות אקנה בעור. תופעת הפצעונים בפנים כתוצאה מעטיית המסיכות כבר זכתה בקרב מומחי העור לשם Maskne (מסאקנה - שילוב של מסיכה ואקנה) וזהו מונח חדש לתיאור של עלייה בפגמי עור ופצעונים בפנים עקב עטיית מיסכת פנים, שנוטה להשפיע רק על חלקי הפנים המכוסים על ידי ציוד המגן.

על פי הקוסמטיקאית רנה רולו, סוג הפגמים בעור הנגרמים כתוצאה מהמסיכה מכונים מכניקת אקנה שההבדל היחיד בינה לבין אקנה רגילה הוא הגורם; בעוד שהתפרצויות רגילות של פצעונים נוטות להיות בשל שינויים הורמונלים, מכניקת אקנה נגרמת כתוצאה מחיכוך (הפרעה גופנית בעור). היא הסבירה ל- DailyMail.com' ש"כשמשהו מתחכך ללא הרף בעור שלך, השילוב של חיכוך, חום ולחץ יכולים להוות טריגר להתפרצות". הדרמטולוגית ד"ר פטרישיה ווקסלר הוסיפה כי מי שמועדים באופן טבעי לאקנה נוטים הרבה יותר לסבול מ"מסאקנה"- ובמקרים מסוימים לבישת מסיכת פנים עשויה לזרז את הופעתה של אקנה למבוגרים.

הופעת פצעונים על הפנים כתוצאה מהמסיכה. טוויטר, צילום מסך
מסאקנה - הופעת פצעונים על הפנים כתוצאה מהמסיכה/צילום מסך, טוויטר

כעת ד"ר סנדרה לי, שהיא אושיית רשת, כוכבת ריאליטי ומומחית לבעיות עור אמריקנית שקוראת לעצמה "ד"ר מפוצצת החצ'קונים" (Dr. Pimple Popper), העלתה ל"טיק טוק" סרטון שבו היא חשפה כיצד ניתן להתגבר על הבעיה בקלות. אז מה עושים? צריך לרסס את החלק הפנימי של המסיכה עם ספריי מיוחד שמכיל חומר חומצתי שיחטא אותה וימנע מהעור לפתח פצעונים בלתי רצויים.

בקליפ הקצר שלה, סנדרה לי ריססה את החלק הפנימי של המסיכה שלה בספריי אותו היא פיתחה בליין של מוצרי העור שלה שנמכר בארה"ב תמורת 38 דולר. היא ממליצה על הספריי רק למי שסובל מפצעונים: "תרססו את החומר בחלק הפנימי של המסיכה. הוא ינקה את הנקבוביות של העור וימנע פצעונים".

עוד בוואלה!

מה זה הדברים האלה ולמה הם צצים על העור שלנו ככה סתם?

לכתבה המלאה

צפו בסרטון ההדרכה של ד"ר מפוצצת החצ'קונים

@drpimplepopper

When you need to wear your mask but it keeps giving you MASKNE! ?##wearamask ##drpimplepopper @slmdskincare

♬ original sound - drpimplepopper

הספריי עליו היא ממליצה מבוסס על חומצה סליצילית - וכמותו יש עוד מוצרים נוספים בשוק הקוסמטיקה. חומצה סליצילית מהווה מרכיב חשוב במוצרי קומסטיקה, לבעלי עור פנים שמן מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים את החומצה הודות ליכולת שלה לסייע בהפחתת סבום ולסייע במקרים של חצ'קונים, פצעונים וכו'. החומצה, המופקת מעץ הערבה, משמשת כחומר אנטיספטי, שקוטל חיידקים. חומצה זו מיועדת בעיקרה לטיפול בסוגי אקנה שונים, פסוריאזיס וסבוריאה, והיא נמצאת בתכשירים שמיועדים לטיפול בעור בעייתי.

התגובות לסרטון היו נלהבות. "וואו, תודה לך", כתבה מגיבה נלהבת, "לאמא שלי כבר יש פצעונים ועטיית המסיכה החמירה את זה. תודה לך!". היו גם מגיבים יותר סקפטיים שטענו שברגע שמשפריצים ספריי על הפנים הוא מרטיב את המסיכה והופך אותה להרבה פחות אפקטיבית, אבל ייתכן שזה עובד יותר טוב עם מסיכות רב פעמיות.

מומחים אחרים ממליצים שבכדי להימנע מהופעת פצעונים מתחת למסיכות יש להפסיק להתאפר בחלקים שנמצאים מתחת למסיכה (אפשר להתאפר כרגיל בשאר חלקי הפנים). בנוסף יש להקפיד לנקות את הפנים מיד עם הסרת המסיכה - בין עם מגבונים לחים ובים אם לשטוף אותם במים וסבון. למקפידים או למי שסובל באופן קבוע מפצעונים מומלץ להשתמש בחומרי ניקוי שמבוססים על חומרי פילינג כימי.

בנוסף הם מזכירים שחובה לנקות את מסיכת הפנים הרב פעמית. "לא רק שזוהי הדרך הטובה ביותר להשגת היגיינה טובה, זה גם ימנע הצטברות של לכלוך וחדירת שמן לעור". בכל מקרה אם אתם לא מצליחים ליהפטר מהאקנה שנגרם כתוצאה מהמסיכות רצוי להתייעץ עם קוסמטיקאית או אפילו רופא עור במקרים חמורים.

ככה תמנעו התפרצות "מסקנה" - אקנה מתחת למסיכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully