וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה של שתי שניות תגלה אם מסיכת הבד שלכם באמת יעילה נגד קורונה

2.8.2020 / 0:00

בעזרת מבחן הנרות תוכלו לגלות ממש במהירות האם מסיכת הפנים שלכם מגנה עליכם ועל אחרים מפני נגיף הקורונה. אתם חייבים לנסות את זה

מהי הדרך הנכונה ללבוש מסיכת פנים?/באדיבות היחידה למניעת זיהומים במרכז הרפואי העמק

מסיכות הפנים הפכו בחודשים האחרונים לפריט הכרחי כשיוצאים מהבית - וכמובן שכבר ניתן לרכוש אינספור עיצובים למסיכה, אבל אם אינכם משתמשים במסיכות הרפואיות אלא במסיכות בד למיניהן, או בכיסויים כמו צעיפים, בנדנות וכדומה - כדאי לכם לבדוק האם הם באמת מגנים עליכם כפי שצריך. לא כל מה שנראה טוב גם מגן עליכם באמת. עם כל כך הרבה אנשים שמוכרים מסיכות ואינספור עצות וטריקים להכנתן בבית, איך תדעו מה יעיל ומה לא? מומחה ממליץ על בדיקה קצרה מאוד שתאפשר לכם להבין עד כמה המסיכה שרכשתם/הכנתם יעילה - וכל מה שאתם צריכים בשביל זה הוא נר.

סיימון קולסטו, מרצה בכיר לטיפולים מבוססי ראיות באוניברסיטת פורטסמות', כתב ב-"The Conversation" כי אחד המבחנים היעילים ביותר לבדיקת יעילות המסיכות שלכם הוא מבחן הנרות. זה פשוט להפליא ולוקח רק שתי שניות. סיימון מציע להדליק נר ולנסות לכבות אותו בנשיפה כשאתם עוטים מסיכה. אם אתם מצליחים לכבות את הנר או אפילו להזיז מעט את הלהבה, כנראה שיותר מדי אוויר מסוגל לעבור דרך המסיכה שלכם והיא אינה יעילה כפי שחשבתם.

מבחן הנרות: האם המסיכה שלכם יעילה?. ShutterStock
מבחן הנרות: נסו לכבות את הנר כשאתם עוטים מסיכה כדי לבדוק את יעילותה/ShutterStock

סיימון אמר: "המסיכות הרגילות עברו בדיקה מעבדתית, אבל אז אנשים החלו להכין מסכות מבדים שונים ובעלי מספר שכבות שונה. מסיכת פנים שמקשה על כיבוי או הסטה של להבת הנר תספק ככל הנראה את המחסום הטוב ביותר להגנה מהנגיף, הן אם אתה נושא אותו והן אם אדם אחר שבקרבתך נושא אותו".

נסו זאת בעצמכם: הדליקו נר, שימו מסיכה ונסו לכבות אותו. נשאר דולק? אתם מוגנים. נכבה? החליפו מסיכה.

צפו במחנך המדעי ביל ניי מדגים את ניסוי הנר והמסכה

וברשת ABC מיהרו לבדוק את המסכות השונות מול הלהבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully