וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרד מאשתו שגססה מקורונה, ושילם על כך בחייו

סאם וג'ואן בני ה-90, שכונו 'רומיאו ויוליה' בבית האבות שבו גרו, חיו יחד 30 שנה, ולא נפרדו גם בסוף המר. לדברי משפחתו, הפרידה מאישתו עלתה לסאם בחייו, אבל עבורו זה היה שווה את זה

זוג ידיים אוחזות בבית חולים. ShutterStock
"סוף סוף אחזיק בידך אחרי כל החודשים האלה". ידיים אוחזות בבית החולים/ShutterStock

סאם רק, איש משפחה בן 90 מפלורידה ארה"ב, מת מקורונה בתחילת החודש, לאחר שככל הנראה נדבק מאשתו, ג'ואן, שמתה מהמחלה רק שלושה שבועות לפניו. לדברי משפחתו המתאבלת, סאם התעקש להיפרד מאשתו לפני מותה, וזה עלה לו בחייו, אך זה היה שווה את זה.

"הוא ידע את הסיכונים", אמרה הולי בתו של סאם לאחר מותו, "לא היה דבר שמי מאיתנו יכול היה לעשות כדי להניא אותו מזה. הוא היה מוצא דרך לראות אותה בפעם האחרונה בדרך כזו או אחרת". בנה של ג'ואן מנישואיה הראשונים, סקוט הופר, כתב בפייסבוק ששאל את סאם אם הוא מתחרט על הביקור הזה לאחר שנודע לו שנדבק גם הוא ב-19-COVID. "לא לשנייה אחת", הייתה תשובתו, כתב סקוט, "הוא אמר שלא משנה מה יקרה הוא שמח מאוד שהייתה לו ההזדמנות להיפרד ולהחזיק את ידה פעם נוספת".

לפני אותה פרידה טראגית, סאם וג'ואן לא התראו במשך שבועות ארוכים. במהלך הפרידה האחרונה שלהם, כך על פי דיווחים, הבעל שבור הלב אמר לאשתו "סוף סוף אחזיק בידך אחרי כל החודשים האלה".

רומיאו ויוליה של בית האבות

עד לפני מספר חודשים סאם וג'ואן התגוררו באותו בית אבות. ג'ואן, שסבלה גם מדמנציה, היתה מרותקת לחדרה במחלקה הסיעודית, וסאם התגורר במחלקה אחרת. סאם הגיע בכל בוקר לחדרה של ג'ואן ובילתה איתה מהבוקר ועד הערב. בשלב מסוים, כאשר פלורידה החילה כללי ריחוק חברתי בבתי אבות, היה חשש שהם לא יוכלו להיפגש יותר, אולם הצוות שטיפל בג'ואן מצא פתרון - הם תיאמו את לוחות הזמנים והמיקומים של הזוג מספר פעמים בשבוע כך שסאם יוכל להיות במרפסת בקומה השנייה בזמן שג'ואן ישבה בפינת אוכל מתחתיו. מפגש המרפסות הרומנטי הזה זיכה אותם בכינוי "רומיאו ויוליה".

עוד בוואלה!

"אימא מתה מקורונה בזמן שהיינו בהלוויה של אבא"

לכתבה המלאה

הסיפור של רומיאו ויוליה הקשישים קיבלת תשומת לב תקשורתית רבה, לאחר שכתבה ב- The Ledger תיארה את ייסורי פרידתם הכפויה, ואת המאמצים של סאם לקבל אישור חריג לבלות עם אשתו, ללא הצלחה. אף על פי שמפגשי המרפסת נראו כדרך רומנטית להכיל את הפרידה, ג'ואן סבלה מאוד ולא הצליחה להבין מדוע סאם לא מבלה את ימיו עמה.

"אני חושבת שהם עברו כל כך הרבה לחץ נפשי בשלושת החודשים האחרונים מכיוון שהם לא יכלו להתראות, באמת, הם לא יכלו לגעת אחד בשני", אמרה הבת הולי, "למרות שהם הצליחו לראות זה את זה מהמרפסת, זה לא היה אותו דבר. אבי היה הולך כל יום ומבלה איתה שמונה שעות ויותר, ואז היא חלתה ב-covid-19. אז אני חושב שזה באמת גבה מחיר רגשי משניהם".

ג'ואן פיתחה שיעול וחום בחודש יולי, מה שגרם להעברתה לבית החולים, שם הבדיקה אישרה שיש לה COVID-19. בני משפחה החליטו שלא לחבר אותה למכונות הנשמה, ובמקום זאת היא עברה ליחידה לטיפול פליאטיבי. צוות בית החולים אפשר לבני משפחה לבקר את ג'ואן בימיה האחרונים. בפגישה האחרונה סאם הגיע כשהוא לובש ציוד מגן מלא, כולל שתי מסכות פנים וכפפות כירורגיות. הוא ישב ליד מיטתה במשך שעות והביט בפניה. היא מתה שעות לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully