וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לכם תסמינים של קורונה? אתם עדיין מדבקים

מחקר מדרום קוריאה מצא שחולים א-סימפטומטיים הנחשבים למדבקים פחות, נושאים בגופם את אותה כמות וירוס כמו חולים עם תסמינים. האם זה אומר שהם מדבקים באותה מידה? לא בטוח

בווידאו: נתניהו בשערי צדק: "מתקדמים למציאת חיסון במכון הביולוגי בנס ציונה"/צילום: רוני כנפו

בוודיאו: האם ישראל מתקדמת במציאת חיסון?

מרבית בדיקות הקורונה מתמקדות באנשים עם תסמינים, כך שיש מעט נתונים על מקרים א-סימפטומטיים. מחקר חדש מדרום קוריאה מצא כי אנשים הסובלים מ-Covid-19 ללא תסמינים יכולים לשאת את אותה כמות של נגיף כמו אלה שסובלים מתסמינים - מה שאומר שהם עלולים להדביק אחרים ממש כמו אנשים עם תסמינים. עד כה חוקרים העריכו כי אנשים א-סימפטומטיים אינם מדבקים באותה מידה כמו אנשים עם תסמינים.

דרום קוריאה הצליחה לזהות ולבודד מקרים א-סימפטומטיים באמצעות בדיקות המוניות כבר בתחילת מרץ. אך החוקרים לא הצליחו לומר עד כמה האנשים האלה העבירו את הנגיף בפועל. אנשים עם בדיקות חיוביות עברו מעקב במרכז טיפולי קהילתי, מה שאיפשר למדענים לבדוק כמה מהנגיף ניתן היה לזהות באף ובגרון שלהם. הם עברו בדיקות קבועות, ושוחררו רק ברגע שהיו שליליים.

עוד בוואלה!

דוח חדש: 40% מהחולים בקרונה הם א-סימפטומטיים

לכתבה המלאה

תוצאות של 1,886 בדיקות הראו כי אצל אנשים שהיו ללא תסמינים בזמן הבדיקה, כולל אלה שגם לא פיתחו תסמינים בשלב מאוחר יותר, הייתה כמות זהה של חומר נגיפי באף ובגרון כמו לאנשים עם תסמינים. המחקר הראה כי ניתן היה לאתר את הנגיף אצל אנשים א-סימפטומטיים במשך תקופות משמעותיות של זמן - למרות שנראה שהם "ניקו" אותו מהמערכות שלהם מעט מהר יותר מאשר אנשים עם תסמינים.

בדיקת קורונה בטקסס, ארה"ב. רויטרס
כמות הנגיפים באף ובגרון זהה, בין אם יש סימפטומים או לא. אישה עוברת בדיקת קורונה בארה"ב/רויטרס

הזמן החציוני (המספר בו מחצית המקרים היו גבוהים יותר ומחציתם היו נמוכים יותר) מאבחון ועד קבלת הבדיקה השלילית היה 17 יום בחולים א-סימפטומטיים ו-19.5 ימים בחולים סימפטומטיים. בגלל אופי מרכז הבידוד, המחקר לא כלל אנשים עם מקרים חמורים של המחלה שאושפזו בבתי חולים. הנחקרים היו גם צעירים ובריאים מהממוצע.

החוקרים מודעים לכך שהמחקר שלהם לא יכול היה "לקבוע את התפקיד" שנוכחות הנגיף בקרב חולים א-סימפטומטיים שיחקה בהדבקה. באופן תיאורטי, אם יש לך את אותה כמות של נגיף באף ובגרון הפירוש הוא שיש לך את אותו סיכוי להעביר אותו הלאה. אך אנשים ללא תסמינים נוטים פחות להשתעל או להתעטש - מה ששולח טיפות נגועות לאוויר.

הסיכונים בהדבקה בנגיף קורונה תלויים במספר גורמים, זה כולל כמה עמוק ומהר נשם החולה, מה הייתה הקרבה אליו ולכמה זמן, האם שהיתם איתו במקום סגור או פתוח, עם או בלי מסיכה וכמובן - האם נשמר ריחוק חברתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully