וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים קוראים: להקדים את חיסון הפפילומה לגיל 9

החיסון נגד וירוס הפפילומה האנושי (HPV) ניתן היום בישראל בכיתה ח', ובארה"ב גיל המינימום עומד על 11. מומחים קוראים להקדימו משום שהנתונים מראים ששיעורי ההתחסנות משפרים ככל שמתחילים מוקדם יותר

קמפיין של האגודה למלחמה בסרטן לעידוד התחסנות נגד נגיף הפפילומה האנושי/האגודה למלחמה בסרטן

וירוס הפפילומה האנושי (HPV) שעלול לגרום לסוגי סרטן שונים, בהם סרטן צוואר הרחם, הוא מחלת המין הנפוצה ביותר בארה"ב, ואחת הנפוצות בעולם כולו. כדי להקטין את סיכויי ההדבקה בנגיף מומלץ להשלים את כל מנות החיסון (החיסון ניתן בשתיים או שלוש מנות בדרך כלל) לפני שהופכים לפעילים מינית. על כן, מומחים ממליצים לחסן נערים ונערות בגיל צעיר. בישראל למשל, החיסון ניתן במסגרת תכנית החיסונים של משרד הבריאות לתלמידי ותלמידות כיתה ח', ואילו בארה"ב ממליץ המרכז לבקרת מחלות ומניעתן לחסן נגד HPV בגילאי 11-12.

נייר עמדה חדש של אגודת הסרטן האמריקנית (ACS - American Cancer Society) קורא כעת להקדים עוד יותר את גיל החיסון ולהתחיל לחסן בנים ובנות כבר בגיל 9. ישנה הסכמה בקרב רופאים שהקדמת גיל החיסון תגרום לעלייה בשיעור הילדים המתחסנים. במסמך קוראים המומחים לרופאים לוודא שבנים ובנות ישלימו שתי מנות של החיסון בין הגילאים 9-12, במטרה להפחית את שיעורי הסרטן במדינה.

"מחקרים מתחילים להצביע על כך שיותר הורים נוטים להסכים לחסן את ילדיהם נגד HPV כאשר החיסונים ניתנים בגילאי 9-10. הנתונים מראים שילדים צעירים נוטים להשלים את סדרת החיסונים יותר מאשר ילדים שרק מתחילים להתחסן בגיל 11 או 12", אמרה ד"ר דבי סאסלואו, המחברת הראשית של נייר העמדה המעודכן של אגודת הסרטן. נייר העמדה המעודכן המליץ עוד שבמקרים שבהם מתחילים את ההתחסנות נגד הנגיף לאחר גיל 15, מומלץ להשלים 3 מנות שלו, לקבלת תוצאות יעילות יותר.

חיסון נגד שפעת. ShutterStock
הסיכוי שילדים ישלימו את כל סדרת החיסונים עולה ככל שהם מתחילים מוקדם יותר. ילד מקבל חיסון/ShutterStock

המומחים הזכירו בנייר העמדה כי גם צעירים שלא השלימו את כל המנות הנחוצות לצורך ההתחסנות המלאה מפני הנגיף, יכולים להשלים את המנות האחרות ולהתחסן עד גיל 26, אולם הם הדגישו כי יעילותו של החיסון פוחתת ככל שמקבלים אותו בגיל מאוחר יותר. "החיסון נגד HPV הוא יעיל ביותר כאשר ניתן בתחילת גיל ההתבגרות, ויעילותו פוחתת באופן דרמטי החל מגיל 18", הסבירה ד"ר סאסלואו. לדבריה, ככל שמתחסנים מוקדם יותר, התגובה החיסונית תהיה עוצמתית יותר.

בהנחיות המעודכנות של אגודת הסרטן האמריקנית הושמטה ההמלצה הגורפת לחסן נשים וגברים גם לאחר גיל 26 בטיעון ש"הסבירות שהחיסון יצליח למנוע את רוב סוגי הסרטן לאחר הגיל הזה - נמוכה". ההמלצה הקודמת הוחלפה בהמלצה מרוככת יותר, שקוראת לבני 27-45 להתייעץ עם הרופא/ה שלהם בנוגע לאפשרות להתחסן.

בדיקת פאפ (וידיאו גניקולוג מכבי). ShutterStock
בעזרת חיסון, בדיקות סקר וטיפול מוקדם - אפשר יהיה למגר את סרטן צוואר הרחם. בדיקת פאפ/ShutterStock

החיסון נגד HPV נמצא יעיל במניעת סוגים שונים של סרטן, בהם סרטן צוואר הרחם, סרטן הפות, סרטן הפין וסרטן ברקטום. "אם נשלב בין שיעורי התחסנות משופרים, בדיקות סקר, וזיהוי וטיפול מוקדם בנגעים טרום סרטניים בצוואר הרחם, תהיה לנו הזדמנות היסטורית למגר את סרטן צוואר הרחם", אמרה ד"ר סאסלואו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully