וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס חום קיצוני: עצות מרופאת ילדים להתנהלות בטוחה בשרב

אוגוסט עוד רגע כאן, ואתם יודעים מה זה אומר - עומס חום קיצוני. לרגל החום החריג שילווה אותנו בימים הקרובים הנה כמה כללים מנחים שיעזרו לכם לשמור על הילדים שלכם בטוחים גם בשרב

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון: הוריו של הפעוט עתי פרי שטבע בבריכה ביתית, החליטו לתרום את איבריו

השבוע אנחנו צפויים להתמודד עם עוד אתגר, פרט לענייני הקורונה שממילא משבשים את שגרת חיינו - גל חום. השרב הכבד, עומס החום והטמפרטורות הקיצוניות צפויים ללוות אותנו לאורך כל השבוע, ומשך הזמן הארוך הזה דורש התייחסות רצינית מכולנו, ובמיוחד ממי שיש לו בבית ילדים קטנים.

הסכנות שטמונות בימים חמים כאלה הן כמובן התייבשות ומכת חום, וגם כוויות שמש כתוצאה מחשיפה לא מוגנת, אבל לא רק. ישנן גם סכנות נלוות כמו סכנות טביעה בבריכות ביתיות ושכחת ילדים באוטו - ששתיהן יכולות להסתיים בצורה טראגית.

ד"ר דניה טקגי, מומחית ברפואה דחופה ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית, מציגה את כללי האצבע שלה להתנהלות בטוחה עם ילדים בגל החום:

עוד בוואלה!

מה הילדים שלנו באמת יודעים וחושבים על הקורונה?

לכתבה המלאה
ילד מזיע שותה מים מבקבוק. ShutterStock
עדיף כמה שפחות לצאת מהבית, בוודאי בשעות החמות, ולהקפיד שכולם שותים מספיק מים. ילד מזיע שותה מים/ShutterStock
  • לא להסתובב בחוץ אם זה לא הכרחי - שמרו את הטיולים המשפחתיים לימים פחות חמים ואם צריך לצאת, נסו לכוון את שעת היציאה לשעות הערב, בהן החום מעט פוחת.
  • הקפידו על שתייה מרובה - קחו בקבוק מים שיהיה צמוד אליכם כל היום, הקפידו למלא ולשתות אותו, גם אם אתם לא נמצאים בחוץ ונמצאים בחללים ממוזגים.
  • מי בסיכון? כולם בסיכון. התנהלות "לא חכמה" בשמש עלולה לפגוע בכל אדם ללא קשר לגילו או למחלות רקע. בנוסף, חשוב לזכור כי תינוקות קטנים אינם יכולים להגיד שחם להם או שהם צמאים, ולכן יש להקפיד על הנקה/שתייה מרובה שלהם בימים אלו, להימנע לגמרי מחשיפה לשמש.
  • אל תחסמו את זרימת האוויר בעגלה עם בדי כיסוי - שימו לב למנהג המסוכן של כיסוי עגלות עם בדים שונים, המונעים את אוורורן התקין. כמו כן, מומלץ להימנע משימוש במנשאים הגורמים לחימום יתר בימים חמים כאלו.
פעוט ישן בכיסא בטיחות ברכב. ShutterStock
תנקטו כל צעד שעולה על דעתכם ויכול למנוע את השגיאה הקטלנית של שכחת ילדים ברכב. פעוט ישן בכיסא בטיחות/ShutterStock
  • קרם הגנה - רק השבוע פקדו את מיון הילדים שלנו במרכז הרפואי מאיר שני מקרים של ילדים שהגיעו עם כוויות חמורות כתוצאה מחשיפה מוגברת לשמש. חשוב להקפיד בימים אלו למרוח את הילדים (ואתכם) בקרם הגנה עם מקדם הגנה גבוה לפני היציאה מהבית (ואחרי שמדדתם חום ומילאתם הצהרת בריאות, כמובן).
  • לא לשכוח ילדים באוטו - אנו נוהגים לומר לעצמנו ש'לנו זה לא יקרה' אולם מסקירה של המקרים זה קורה לכולם, ללא הבדל דת, גזע או מין ואין שום אדם החסין מפני השגיאה הקטלנית הזו. מצאו את ה"טריק" שלכם לוודא שפיזרתם את הילדים במסגרות, השאירו את התיק במושב האחורי, קבעו מועד לשיחה קבועה עם בן/בת הזוג אחרי הפיזור, העזרו באמצעים טכנולוגיים או כל מה שעולה על רוחכם על מנת להימנע ממלכודת המוות הזו.
  • סכנת טביעה בבריכות - החום הכבד מגדיל את השימוש בבריכות - בחצר, במרפסת או אפילו הגיגית הקטנה שמתפקדת כעמדת התרעננות לילדים בבית. חשוב לזכור! לא להשאיר ילדים ללא השגחה בקרבת מקור מים, ולא משנה גובה פני המים. ילד (ואף אדם מבוגר) שנופל עם פניו כלפי המים ומסיבה כלשהי לא מצליח להרים את ראשו עלול לטבוע גם בבריכה בגובה 5 סנטימטרים. הקפידו לרוקן את הבריכות עם סיום השימוש בהן או לכסותן בצורה הבטוחה ביותר.
עגלת תינוק מכוסה בבד. ShutterStock
כיסוי העגלה פוגע בזרימת האוויר ומסכן את התינוק או הפעוט. עגלה מכוסה בבד/ShutterStock
  • מסיכות על הפנים בחום הקיצוני - לא מאוד נוח. יחד עם זאת, כרגע זו ההנחיה ולכן על מנת למנוע את העובדה שהמסכה מציקה וגורמת להזעה בחום הכבד עשרות מונים יותר מבשגרה פשוט הימנעו עד כמה שאתם יכולים לצאת מהבית!
  • מכת חום - מכת חום עלולה להתבטא בתסמינים דוגמת כאבי ראש, חולשה, אודם, חום ועלולה להגיע במהירות למצב של איבוד הכרה. במקרה של מכת חום יש לפנות את הילד באופן מיידי למיון על מנת שיקבל טיפול מציל חיים, ניתן להרטיב אותו קלות עם מגבת רטובה או רטיות ולתת לו לשתות מעט, במינון הדרגתי, עד הגעתכם לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully