וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמר אחד ו-4,000 מעריצים ישתתפו בניסוי קורונה גדול במיוחד

אנשים בכל העולם מחכים בקוצר רוח שאירועי תרבות וספורט יחזרו לחייהם, צוות חוקרים בגרמניה החליט להרים את הכפפה ולבדוק אם אפשר לבלות באירועים המוניים בלי להידבק בקורונה. כך הם יעשו את זה

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון: עובדי תעשיית התרבות והאירועים מפגינים בירושלים בחודש שעבר

בשבוע האחרון מחאת המסעדנים תפסה המון כותרות, ובצדק, ודווקא קולם של אנשי התרבות נדם קצת. אולם, הפגיעה שחווים שחקנים, זמרים, סטנדאפיסטים, רקדנים ואמנים נוספים שלא יכולים להופיע מול קהל עצומה, שלא לדבר על הנזק הכלכלי שנגרם להם ולכל האנשים שעובדים איתם. ההפסקה הדרמטית של אירועי התרבות גובה לא רק מחיר כלכלי - עבור הרבה מאוד אנשים, המצויים בחודשים האחרונים בלחץ לא סביר, צפייה בהצגה או בהופעה יכולה ממש למלא מצברים. אבל כאמור, זה לא קורה, וגם לא ברור מתי זה יקרה בקרוב.

וזו לא בעיה רק שלנו, כאן בישראל, בכל העולם הקפיאו אירועי תרבות, ומיליוני בני אדם סובלים מההשלכות של זה, אבל רק בגרמניה החליטו לערוך ניסוי עצום כדי לבדוק אם זה בכלל הכרחי. כוכב פופ גרמני ו-4,000 מעריצים עתידים לקחת חלק בניסוי שבו ייבדקו אם הופעות מוזיקה יכולות להיות בטוחות אם שומרים על ריחוק חברתי ומקפידים על שימוש במסיכות.

מדענים מבית החולים האוניברסיטאי האלה בגרמניה, במימון המדינות של סקסוניה-אנהלט וסקסוניה, מקווים להבין כיצד נגיף הקורונה עלול להתפשט במפגשים המוניים על ידי בחינה מדוקדקת של שלושה תרחישים שונים בהופעה של זמר גרמני בשם טים בנדזקו באצטדיון לייפציג ב-22 באוגוסט.

עוד בוואלה!

במדינות האלה היו פחות מקרי מוות מקורונה. מה שונה בהן?

לכתבה המלאה

המתנדבים, אנשים בריאים בגילאי 18 עד 50, יעברו בדיקת קורנה 48 שעות לפני ההופעה, ויורשו להיכנס רק אם יצאו שליליים. החוקרים יעניקו למשתתפים מסיכת פנים מסננת מסוג FFP2 ונוזל חיטוי ידיים שזוהר בחושך, שיאפשר לחוקרים לעקוב אחרי המשטחים בהם נוגעים בדרך כלל במהלך הופעה. וזה לא הכל - כל אחד מ-4,000 האנשים שיבלו בהופעה יקבל מהחוקרים תג אלקטרוני שייאסוף נתונים על המרחק, משך ותדירות הקשר עם משתתפי הקהל האחרים. לאחר שיאספו כל הנתונים על תנועות האנשים והאינטראקציות שלהם, הם ינותחו באמצעות מודל ממוחשב שיבחן כיצד הנגיף עובר מאדם לאדם.

מבט מאחור על בחורה על כתפיים של מישהו בתוך קהל בהופעה. ShutterStock
רק מי שיימצא שלילי לקורונה יוכל להשתתף בהופעה המחקרית. קהל בהופעת רוק/ShutterStock

כאמור, החוקרים יבחנו שלושה תרחישים שונים. הראשון יהיה הופעה כמו פעם, לפני הקורונה, אם כי עם אמצעי זהירות הכרחיים כמו מסיכות פנים, וישתתפו בה 4000 אנשים; הדמיה נוספת שתכיל 4,000 משתתפים תבחן רק את כניסת הקהל לאצטדיון ואת תנועתו; וההדמיה השלישית תכלול 2,000 משתתפים בלבד ותבדוק מה קורה בהופעה שבה שומרים על מרחק חברתי של מטר וחצי בין שורות המושבים.

"מגיפת הקורונה משתקת את ענף האירועים. כל עוד קיים סיכון להדבקה, אסור להפעיל הופעות גדולות וירידים מסחריים או אירועי ספורט", אמר פרופ' ארמין ווילינגמן, שר הכלכלה של סקסוניה-אנהלט, "זו הסיבה שחשוב כל כך לגלות איזו מסגרת טכנית או ארגונית יכולה למזער ביעילות את הסיכון לזיהום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully