וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

85 תינוקות נדבקו בקורונה בהתפרצות בטקסס

הרשויות בעיר קורפוס כריסטי מדווחות על עשרות מקרי הדבקה מאומתים בתינוקות בני פחות משנה. "אלה ילדים שעוד לא חגגו יום הולדת ראשון - עזרו לנו לעצור את ההתפשטות"

צילום: רויטרס

בסרטון: הנשיא טראמפ בנאום לכבוד יום העצמאות האמריקני בבית הלבן בתחילת החודש

85 תינוקות בני פחות משנה נמצאו חיוביים לקורונה במחוז אחד בטקסס, והרשויות המקומיות מפצירות בתושבים להירתם לעצירת ההתפרצות במדינה, שהפכה לאחד המוקדים החמים ביותר של המגיפה בארה"ב.

באזור העיר קורפוס כריסטי שבמחוז ניוסס בטקסס חל זינוק מטאורי במספר מקרי המחלה מאז תחילת חודש יולי, זאת לאחר שקודם לכן הרשויות דווקא רשמו הצלחה בניסיון לשטח את העקומה. ההתפרצות החדשה מדאיגה את הרשויות המקומיות במיוחד, משום שהפעם נראה שבין הנדבקים החדשים בנגיף הקורונה ישנם גם עשרות תינוקות בני פחות משנה.

"נכון לעכשיו, יש לנו 85 תינוקות מתחת לגיל שנה במחוז ניוסס שנבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף הקורונה", אמרה אנט רודריגז, מנהלת בריאות הציבור המחוזית, והוסיפה פנייה נרגשת לציבור: "אלה ילדים שעוד לא חגגו יום הולדת ראשון אפילו - בבקשה עזרו לנו לעצור את התפשטות המחלה הזאת". רודריגז לא מסרה בהצהרה לתקשורת מידע נוסף אודות מצבם של התינוקות. הדיווחים מטקסס לא כללו את נסיבות ההדבקה של התינוקות, והאם יש קשר בין כל המקרים.

עוד בוואלה!

דילמת הגל השני: האם יש סיבה להשאיר ילדים בבית?

לכתבה המלאה
רופא בבית החולים לילדים שחלו בקורונה בווהאן, סין. 10 מרץ 2020. רויטרס
רופא מטפל בתינוק שנדבק בקורונה בבית החולים לילדים בווהאן, סין, מרץ 2020/רויטרס

הנתונים שנאספו עד כה ברחבי העולם אודות נגיף הקורונה והשפעתו על ילדים, מראים שילדים מהווים פחות משני אחוזים מכלל המקרים המאומתים וברוב המחקרים נראה שילדים גם אינם מהווים גורם הדבקה משמעותי. בניגוד למופעים ויראליים אחרים, במקרה של הקורונה נראה שברוב המקרים הילדים הם אלה שנדבקים ממבוגרים, ולא להיפך. מחקר שהתפרסם בחודש שעבר ב- Lancet Child & Adolescent Health, טוען כי פחות מאחוז אחד מהילדים שיחלו ב COVID-19- בצורה קשה ימותו, והרוב המכריע לא יזדקקו כלל לטיפול נמרץ.

האם תינוקות יכולים להידבק עוד ברחם?

בחודש שעבר דווח במקסיקו על מקרה יוצא דופן של שלישיית תינוקות שנמצאו חיוביים ל-Covid-19 זמן קצר לאחר לידתם. והרופאים אמרו כי הם משערים שייתכן שההדבקה התרחשה עוד לפני הלידה, דרך השיליה של האם. ברחבי העולם נערכו ונערכים עדיין מספר מחקרים בניסיון להבין האם אימהות יכולות להדביק את התינוקות שלהן בקורונה עוד טרם לידתם, בהיותם ברחם וכן, במהלך ההנקה. אולם, בשל רגישות העניין מדובר בשלב זה על מחקרים קטנים מאוד שגוף הנתונים שעולה מהם אינו מספיק מבוסס כדי לגזור ממנו מסקנות חד משמעיות. לכל הפחות, ניתן לומר כרגע שאי אפשר לשלול את אפשרויות ההדבקה הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully