וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר גרוע מהקורונה עצמה: הנזק המדאיג שעלול להיגרם לילדים

אם יש משהו אחד טוב במגיפת הקורונה הוא שאולי כעת אנשים מבינים טוב יותר את החשיבות של חיסונים לחיים שלנו. למרבה הצער, המגיפה הנוכחית גרמה לירידה מאסיבית בכמות החיסונים הניתנים לילדים בעולם ומומחים מודאגים מההשפעה העתידית של זה על העתיד של כולנו

בווידאו: חיסון הקורונה של חברת "מודרנה" מציג תוצאות מבטיחות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: ניסוי מוצלח בחיסון נגד קורונה מעורר תקוות

מגיפת הקורונה פגעה לא רק בבריאות הפיזית והנפשית שלנו, אלא גם בכלכלה העולמית, וכעת מסתמן נזק נוסף שאת המשמעות שלו עדיין קשה להעריך. נתונים של האו"ם מראים צניחה מדאיגה במספר הילדים המתחסנים ברחבי העולם.

הנתונים מראים כי מספרי המתחסנים נגד דיפטריה, טטנוס ושעלת בכל ארבעת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית נמצאים בצניחה, לראשונה זה כמעט שלושה עשורים. ראש ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טטרוס גבריזוס, אמר כי החיסונים הם כלי בריאותי עוצמתי. לדבריו, הסבל והמוות שעלולים להיגרם לילדים שיפספסו את החיסונים האלה עלולים להתגמד לעומת הנזק הבריאותי שיגרם על ידי הקורונה.

תוכניות החיסון בשלושה רבעים מתוך יותר מ-80 מדינות שהשיבו לסקר של האו"ם הופרעו. כך הודיעו ארגון יוניסף וארגון הבריאות העולמי. הם אמרו שההפרעות קשורות למחסור בציוד מגן אישי לעובדי הבריאות, מגבלות נסיעה, רמות כוח אדם נמוכות של עובדי הבריאות וחוסר רצון לעזוב את הבית. כך למשל עד חודש מאי השנה בוטלו לפחות 30 קמפיינים לחיסון נגד חצבת. התפרצויות חצבת כבר היו בעליה לפני שהקורונה הגיעה אל חיינו, כאשר 10 מיליון אנשים נדבקו בשנת 2018 ו-140 אלף מקרי מוות התרחשו, רובם בילדים, על פי נתוני האו"ם.

עוד בוואלה!

זו הסיבה שאתם חייבים להפסיק להבריז מהתור בטיפת חלב

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
כלי בריאותי עוצמתי. תינוקת מקבלת חיסון/ShutterStock

ראשת ארגון יוניצ"ף, הנרייטה פור, אמרה כי נגיף הקורונה הפך את החיסונים השגרתיים ל"אתגר מפחיד". היא הוסיפה כי "עלינו למנוע הידרדרות נוספת בכיסוי החיסונים ... לפני שחיי הילדים יהיו מאוימים על ידי מחלות אחרות. איננו יכולים לעבור ממשבר בריאותי אחד לאחר".

סוכנות האו"ם מסרה כי העיכוב במתן חיסונים החל לפני המגיפה. בשנת 2019 כמעט 14 מיליון ילדים - יותר ממחציתם באפריקה - לא קיבלו חיסונים מצילי חיים נגד מחלות כמו חצבת ודיפתריה. שני שלישים מהם היו בעשר מדינות: אנגולה, ברזיל, קונגו הדרומית, אתיופיה, הודו, אינדונזיה, מקסיקו, ניגריה, פקיסטן והפיליפינים. בינתיים, שיעורי ההתחסנות ירדו גם באמריקה הלטינית ובאיים הקריביים, אמר האו"ם, כאשר כיסוי החיסון נפל לפחות בעשרה אחוזים בברזיל, בוליביה, האיטי וונצואלה בעשור האחרון.

לשמירה על שגרת החיסונים יש חשיבות רבה, כך למשל תינוק בן חודשיים שידבק בשעלת עלול לסבול ממחלה קשה מאוד, ואומנם הסיכון של תינוק בן חודשיים להדבק בטטנוס קטן, אבל אם לא תקפידו על כל מנות החיסון עד גיל שנה, כשיגיע לגיל שבו הוא זוחל בגינה הוא יהיה בסיכון גבוה להדבק במחלה, ומדובר במחלה קשה מאוד.

יוניצ"ף וארגון הבריאות העולמי אמרו כי "הסבירות שילד שנולד היום יחוסן במלואו עם כל החיסונים המומלצים ברחבי העולם עד שיגיע לגיל חמש היא פחות מעשרים אחוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully