וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מעצבי שיער חלו בקורונה, 139 לקוחות לא נדבקו. זו הסיבה

למקרה שלא הבנתם עד עכשיו עטיית מסיכות היא לא רק חובה שבגינה מקבלים קנס של 500 שקלים, אלא היא באמת יכולה להגן עליכם מפני הידבקות בקורונה. המקרה הבא, הדי מדהים יש לומר, רק מוכיח את זה שוב

בסרטון: לראשונה מאז פרוץ המגיפה, הנשיא טראמפ נראה כשהוא עוטה מסיכה/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: טראמפ צולם עוטה מסיכה לראשונה

הדיון על חשיבות המסיכות בארה"ב קצת נרגע, ואפילו הנשיא טראמפ כבר צולם כשהוא עוטה אחת, אבל לכל מי שעדיין מתלבט, המקרה הבא מביא הוכחות משכנעות לכך שהמסיכות אכן עובדות.

דוח של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם מקרה שהתרחש בחודש מאי האחרון בארה"ב. בדוח פורסם כי שני מעצבי שיער בסלון במיזורי שחלו ב-COVID-19, אך עטו מסיכות פנים, גזרו את שיערם של 139 לקוחות במשך כשבוע בערך, ולא הדביקו אף לקוח אחד. החוקרים מדווחים כי הם לא הדביקו אף אחד מהמעגל השני של הלקוחות ואף אחד מהסטייליסטים האחרים בסלון. הספר הראשון עבד עם לקוחות במשך שמונה ימים כשהוא סימפטומטי, ואילו מעצב השיער השני עשה את אותו הדבר במשך חמישה ימים, כתבו החוקרים.

"המסר ברור: מסיכות פנים עובדות", אמר ד"ר רוברט גלטר, רופא בחדר המיון בבית החולים לנוקס היל בניו יורק. "הם מונעים העברת COVID-19 מאלה הסימפטומטיים והא-סימפטומטיים". גלטר שלא היה מעורב במחקר הוסיף כי "עלינו לאכוף עטיית מסיכות פנים בכל הפעילויות שכוללות התקהלות בתוך חללים סגורים בגלל אוורור לקוי המגביר את הסיכון להעברת הנגיף".

עוד בוואלה!

זו הדרך בה הקורונה מועברת הכי בקלות

לכתבה המלאה

חלק מהמגעים ההדוקים של מעצבי השיער לא נהנו מהגנה באותה מידה, ציינו עורכי הדוח. כל ארבעת המגעים של החולה הראשון, שגרים באותו בית, התגלו מאוחר יותר כחיוביים ל-COVID-19, ואילו אף אחד מהמגעים ההדוקים של השני לא הפכו לסימפטומטיים. הדוח פורסם ב-14 ביולי בדוח ה- Morbidity and Mortality Weekly של ה-CDC.

פתיחת מספרה במילאנו לאחר הקלות הממשל ברקע האטת התפשטות נגיף הקורונה 18 במאי 2020. רויטרס
האמצעי היחיד היעיל ביותר. מספרה במילאנו שעובדת לפי הנהלים החדשים/רויטרס

צוות המחקר, בראשותו של ד"ר רובין טרוטמן, מומחה למחלות זיהומיות בסנט לואיס, ציין כמה מגבלות לממצאי הדוח: לדבריו, מחלקת הבריאות המקומית עקבה אומנם אחר כל הלקוחות שנחשפו לתסמינים של COVID-19, אך בפועל רק 67 נבדקו, וחלקם נבדקו מוקדם מדי, כך שהם יכולים היו להתגלות כ"פולס נגטיב". בנוסף, לא נאסף מידע על מצבים רפואיים בסיסיים אחרים של הלקוחות, או על שימוש באמצעי מיגון אחרים כמו כפפות. ולבסוף, כל לקוח שקיים אינטראקציה עם מעצבי השיער לפני שפיתחו תסמינים לא עבר חקירה אפידמיולוגית.

החוקרים סיכמו כי "שימוש עקבי ונכון בכיסוי פנים הוא כלי חשוב למזעור התפשטות SARS-CoV-2 מאנשים טרום סימפטומטיים, א-סימפטומטיים וסימפטומטיים", אמרו החוקרים. "הדוח הוא מסר חזק מאוד על תפקיד המסיכות במלחמה בנגיף קורונה", אמרו החוקרים. "זה ככל הנראה האמצעי היחיד היעיל ביותר לבריאות הציבור שביצענו עד היום. זה לא אמור להיות שנוי במחלוקת, זה מדע טוב ויש לו פוטנציאל לאפשר לנו לחזור כמה שיותר קרוב למצב כלכלי רגיל ובמהירות האפשרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully