וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים למסעדה? ככה תשמרו על עצמכם מקורונה

מי שמסתובב בתל אביב רואה שהמסעדות מלאות, וזה כיף גדול, אבל גם אי אפשר להתעלם מזה שההקפדה על הריחוק החברתי ועל עטיית המסכות פחות נשמרת. אז למען כולנו, המסעדנים והסועדים, ולמען השמירה על "הנורמלי החדש" הנה כמה צעדים שחייבים להקפיד עליהם

--

בוודיאו: הצהרת שר הבריאות על ההגבלות המתקרבות

מצב התחלואה בישראל ובעולם ממשיך לעלות, מה שדורש ככל הנראה הגבלות חדשות ואולי אפילו חזרה אחורה שתאסור התקהלויות גדולות. מדובר בבשורה מאוד קשה עבור כולנו, ועבור בתי עסק כמו מסעדות ואולמות אירועים בפרט. ובכל זאת, יש כמה דרכים לשמור על המקומות שאנחנו כל כך אוהבים פתוחים, וגם לשמור על עצמנו ועל הסובבים אותנו בריאים.

חשוב להבהיר כי בניגוד לחיידקים ווירוסים אחרים, לא ניתן להעביר את נגיף הקורונה דרך מזון, על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעה (CDC). הדבקות ב-COVID-19 מתרחשות במגע של אדם לאדם, דרך רסס של טיפות נשימה ובמגע במשטחים מזוהמים. עם זאת, ההחלטה לאכול במסעדה צריכה להתקבל תוך התחשבות ומחשבה: אם יש עלייה במקרי COVID-19 באזורכם, רצוי להזמין משלוח ולהישאר בבית. לאנשים בעלי מחלות רקע ואנשים מעל גיל 65, מומלץ שלא להסתכן ולצאת למסעדות, שם הסיכון להדבקה יכול להיות גבוה בהתחשב בדרכי ההדבקה של הנגיף.

ולמרות כל זה, לאלו מכם הזקוקים מאוד לאינטראקציה חברתית ומתגעגעים לארוחה ולחברה במסעדה, כדאי לשים לב לדברים הבאים שיכולים לצמצם הדבקה:

עוד בוואלה!

האם זה בטוח לשהות בבית מלון בימי קורונה?

לכתבה המלאה

בחרו מסעדה מאווררת היטב
העברת הנגיף עשויה להתגבר במרחב מאוורר בצורה גרועה מאחר והחלקיקים נשארים כלואים בתוך המבנה. בחרו מסעדה שיש בה סוג של חלל מקורה עם תקרות פתוחות, חלונות ודלתות פתוחות. והכי טוב, נסו להזמין מקום החוצה למרפסת.

נשמע לכם מופרך? כדאי שתקראו את המקרה הזה שהתרחש במסעדה בסין וגרם להדבקה של 9 אנשים שישבו ב-3 שולחנות שונים, והכל בגלל איוורור לקוי של המסעדה.

בררו מראש אם המסעדה פועלת לפי ההנחיות
לפני ביצוע הזמנה או ביקור ספונטני במסעדה, בדקו אם הצוות לובש מסכות. כמו כן, בררו אם סידור הישיבה הוא בהתאם להנחיות לריחוק חברתי הממליצות לשים את השולחנות במרחק של מטר וחצי זה מזה, אם מקפידים על מדידת חום בכניסה, ואם השולחנות לידכם מקפידים גם כן על ההוראות.

מסעדה פתוחה בשטוקהולם, שבדיה, 26 במרץ 2020. רויטרס
ככה לא יושבים במסעדה בימי קורונה. מסעדה בשטוקהולם, בירת שבדיה/רויטרס

הימנעו מאכילה בכלים משותפים, מזנונים וברי סלטים
נסו לא לאכול מצלחות משותפות, ולא לעשות דאבל דיפינג - טבילה כפולה, מכיוון שוירוסים יכולים לעבור בין אנשים אם ידיהם באות במגע זו עם זו. חלפו הימים שבהם יכולנו לחלוק כוס בירה עם חברים או צלחת צ'יפס שמנוני. כמו כן, אל תשתפו אחרים בכלים כמו כפות וסכו"ם. היו זהירים ככל האפשר עם מה שאתם מניחים עליו ידיים. וכן, זה כולל את התפריטים ואת המלחיות.

אזורים כמו מזנונים וברי סלטים אינם מאפשרים התרחקות חברתית זה מזה והם גם מגדילים את הסיכוי לבוא במגע עם משטח נגוע, לכן העדיפו לוותר עליהם.

וודאו כי השירותים מצוידים בחומרי ניקוי וחיטוי ידיים
אם אתם צריכים להשתמש בשירותים, וודאו שיש שם מספיק סבון, מגבות נייר וחיטוי. זכרו לשטוף ידיים למשך 20 שניות מיד לאחר השימוש בשירותים ונגבו במגבת נייר ולא במייבש ידיים שיכול להפיץ חיידקים ווירוסים בצורה מוגברת.

חבשו מסכה בכל עת ושמרו על מרחק
ברור לנו שאתם לא יכולים לאכול ובמקביל לעטות מסיכה, אבל הקפידו לשים אותה כשאתם מסתובבים במסעדה, אם ביציאה ובכניסה, בין השולחנות או בישיבה באזור ההמתנה, הקפידו לשמור על מרחק של מטר וחצי, לא משנה היכן אתם נמצאים במסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully