וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר בן 30 מת מקורונה אחרי שהשתתף ב"מסיבת הדבקה"

מדובר על טרנד חם ומסוכן שמתרחש בימים אלה בארה"ב שמטרתו להדביק כמה שיותר ממשתתפי המסיבה בקורונה. ובכן, במקרה הנוכחי הוא אכן הדביק, אבל גם גרם למוות של אחד המשתתפים

בווידאו: חיסון הקורונה של חברת "מודרנה" מציג תוצאות מבטיחות/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בוודיאו: חיסון קורונה ניסיוני של חברת "מודרנה" האמריקנית מציג "תוצאות מבטיחות"

"אני חושב שטעיתי. חשבתי שזו מתיחה, אבל התברר שלא", אלה היו המלים האחרונות של חולה בן 30 שמת השבוע בבית החולים המתודיסטי בסן אנטוניו, טקסס, לאחר שהשתתף במה שנקרא "מסיבת COVID", על פי בית החולים.

ד"ר ג'יין אפלבי, רופאה בבית החולים המתודיסטי, אמרה בהצהרה מוקלטת כי המטופל, שפרטיו לא פורסמו, סיפר לאחיות שטיפלו בו על המסיבה בה השתתף, שלדבריו נערכה על ידי מישהו שאובחן כחולה בנגיף קורונה. פרטי המסיבה או כמות המשתתפים בה לא נחשפו.

"הרעיון הוא שאנשים נפגשים במסיבות האלה כדי לראות אם הנגיף אמיתי ואם מישהו מהם באמת יכול להידבק", אמרה אפלבי. היא ביקשה להסביר שהיא משתפת את הסיפור לא כדי להפחיד אנשים, אלא כדי לוודא שאנשים מבינים שהנגיף הוא אמיתי ובעל השפעה מהותית על הבריאות, גם על זו של צעירים.

שבדים מבלים בפאב בשטוקהולם, במהלך משבר הקורונה. 26 במאי 2020. אי-פי, AP
הצעירים לא מוגנים מהנגיף כפי שחשבו. שבדים מבלים בפאב בשטוקהולם/AP, אי-פי

בישראל נכון להיום ההדבקה בצעירים מהווה למעלה ממחצית ממספר החולים בנגיף. כך למשל גילאים 10 עד 19 מהווים 17.72 אחוזים, גילאי 20-29 22.09 אחוזים וגילאי 30-39 14.34 אחוזים. בינתיים מסיבות הקורונה היחידות שידוע עליהן בארץ מתרחשות במלונות הקורונה שם שוהים חולים צעירים שנדבקו בנגיף, לכן הן אינן מהוות איום להתפשטות מוגברת של הנגיף.

ד"ר אפלבי אמרה כי בבית החולים שלה היא רואה מקרים נוספים אצל אנשים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם. לדבריה, בעוד שאפשר לטפל בחלק והם במצב קל יחסית, אחרים חווים את המחלה בצורה קשה. אפלבי הזהירה כי הנגיף "אינו מפלה" ועודדה את הציבור ללבוש מסכה ולהישאר בבית ככל האפשר.

טרנד מסוכן וישן

הטרנד המסוכן מזכיר את "מסיבות אבעבועות רוח" שהורים בארה"ב וגם בארץ ערכו לפני כמה שנים כדי שילדיהם ידבקו במחלה מילדים החולים בה. ההורים מביאים את ילדיהם הבריאים לשחק עם הילדים החולים כדי שידבקו בגיל צעיר וכך יזכו ב'חיסון טבעי' מהמחלה לכל החיים.

גורמי רפואה מתנגדים לתופעה ומזהירים כי מסיבות כאלה עלולות להיות מסוכנות, וכי בדומה לאבעבועות הרוח, גם בקורונה אין ודאות כי הידבקות אחת מחסנת לכל החיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully