וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילויות עם הסיכון הכי גבוה והכי נמוך להידבק בקורונה

מישיבה בבית קפה ועד ביקור אצל רופא השיניים, מרכיבה על אופניים ועד פליידייט בגינה - מומחים דירגו את הפעילויות היומיומיות שלנו לפי רמת הסיכון שנידבק (או נדביק מישהו אחר) בקורונה במהלכן

--

בסרטון: שר הבריאות מתריע - אנחנו בפתחו של גל תחלואה שני

כן גל שני, לא גל שני, דבר אחד בטוח - מספרי הנדבקים החדשים עולים מדי יום בהתמדה בשבועיים האחרונים וזה אומר שכולנו חייבים להיזהר הרבה יותר. יותר מעשרה מיליון בני אדם ברחבי העולם כבר נדבקו בוודאות בנגיף הקורונה, ועל פי הערכות מספרם האמיתי של הנדבקים גבוה הרבה יותר.

בשלב זה לא נראה שאנחנו חוזרים לסגר מלא, המחיר ששילמה הכלכלה על הסגר הראשון היה כבד מדי, ולכן כל עוד המשק נשאר פתוח ומסגרות החינוך עובדות, מוטלת על כל אחד ואחת מאיתנו הרבה אחריות אישית וקולקטיבית לצמצם את סיכוני ההדבקה. זה אומר לעטות מסיכות בכל יציאה מהבית ולשמור על מרחק של שני מטר ועל היגיינה. וזה גם אומר לחיות את חיי השגרה החדשים שלנו תוך שיקלול סיכונים מחושבים עשרות פעמים ביום.

כל קפיצה לסופר, איסוף של הילדים מבית הספר או הגן, ביקור במספרה או בדיקה אצל הרופא כרוכים בסיכון כלשהו לחשיפה לנגיף. "לכולנו נמאס להסתגר בבתים, אבל המגיפה לא הסתיימה וחשוב להבין את זה", אמר ג'יי באטלר, סגן מנהל המכון למחלות מידבקות במרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בארה"ב.

עוד בוואלה!

18 בני משפחה חלו בקורונה בגלל מסיבת יום הולדת אחת

לכתבה המלאה
בית קפה בתל אביב פתוח למרות ההנחיה להשבתה למניעת התפשטות נגיף הקורונה. ראובן קסטרו
גם בית קפה זה בסדר, אבל צריך להקפיד על מסיכה, שמירת מרחק ולשבת רק בחוץ/ראובן קסטרו

כדי לבצע הערכות סיכון יותר מבוססות, באתר Business Insider התייעצו עם מומחים כדי לנסות לגבש חלוקה של פעילויות יומיומיות לפי דרגת הסיכון לחשיפה שבה הן כרוכות.

פעילויות בסיכון נמוך

פעילויות אלה כוללות: הליכה, רכיבה על אופניים, טיול בחיק הטבע - כולן פעילויות שנעשות באוויר הפתוח. גם אכילה בחוץ, במסעדה או בית קפה, נחשבת לפעילות בסיכון נמוך, בתנאי שהישיבה היא בחוץ ולא בחלל סגור, ובנוסף, חשוב מאוד להקפיד על שמירת מרחק של שני מטר לפחות מסועדים אחרים ולהימנע ממגע עם משטחים בחשיפה גבוהה ופריטים משותפים שעוברים הרבה ידיים, כמו תפריטים, למשל.

פעילויות בסיכון בינוני

פעילויות שמוגדרות בסיכון בינוני הן ביקור בסלון ציפורניים, מספרה וכן מפגשים של ילדים באוויר הפתוח. גם בפעילויות אלה חשוב להקפיד על עטיית מסיכות, שמירת מרחק, חיטוי ידיים ובמקרה של פליידייט של כמה ילדים בגינה - לעשות את זה בקבוצות קטנות.

פתיחת מספרה במילאנו לאחר הקלות הממשל ברקע האטת התפשטות נגיף הקורונה 18 במאי 2020. רויטרס
ככל שהמגע קרוב יותר, הסיכון גבוה יותר. גבר מסתפר במספרה במילאנו/רויטרס

פעילויות בסיכון בינוני-גבוה

פעיוליות אלה כוללות: ביקור קשישים ואנשים מעל גיל 60, המשתייכים לקבוצת הסיכון. גם ביקור בחדר הכושר או לינה במלון מגדילות את סיכון החשיפה לנגיף, זאת משום שרסיסים טיפתיים שדרכם עובר הנגיף מאדם לאדם מתפזרים מהר יותר בחללים סגורים ועל משטחים שרבים באים איתם במגע.

דייטים הוגדרו כפעילות בסיכון גבוה, כמו גם ביקור אצל רופא השיניים - זאת, כמובן בשל העובדה שמדובר בפעילויות שכוללות מגע קרוב בין אנשים. אולם, הפעילות שהוגדרה כבעלת הסיכון הגבוה ביותר לחשיפה ל-Covid-19 היא השתתפות באירועים מרובי משתתפים שנערכים בחללים סגורים (מסיבות יום הולדת, כנסים, חתונות וכדומה). התקהלויות של אנשים בתוך מרחבים סגורים שהאוורור בהם אינו יעיל מספיק הופכת את השמירה על ריחוק חברתי לבלתי אפשרית כמעט ובנסיבות אלה קל מאוד לרסיסים טיפתיים נגועים להדביק אנשים חדשים.

"כלל האצבע הוא כזה", אמר באטלר: "ככל שהמגע שבו אתם באים עם אחרים הוא קרוב יותר, והאינטראקציה ממושכת יותר, וככל שמספרם של האנשים שמעורבים בפעילות גדול יותר - כך גם הסיכון להידבק (ולהדביק) בקורונה הוא משמעותי יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully