וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המשקה הזה יציל לכם את הדיאטה?

הוא אולי לא טרנדי כמו התה הירוק, אבל האמת היא שהוא היה פה הרבה לפניו והוא לא פחות בריא ממנו. אז איך התה השחור יכול לסייע לכם בתהליכי ירידה במשקל וכמה צריך לשתות ממנו?

תה קר. ShutterStock
גם בקיץ. תה קר/ShutterStock

כמו קפה, תה הוא אחד המשקאות הנפוצים והבריאים ביותר בעולם, בחורף וגם בקיץ. לרוב אנחנו שומעים דווקא על התה הירוק כאשר מדובר ביתרונות בריאותיים, אבל האמת היא שגם לתה השחור יש יתרונות בריאותיים לא פחותים.

בדומה לפירות וירקות, גם לתה יש יתרונות בריאותיים רבים, בעיקר בזכות ריבוי נוגדי החמצון המכונים פוליפנולים ששומרים על התאים בגוף מפני התחמצנות ומחלות. בנוסף, נוגדי חמצון אלה גם מסייעים לגופנו במטבוליזם ובעיכול, שני תהליכים חשובים המסייעים בשמירה על המשקל.

מחקר שנערך כבר בשנת 2014 מצא כי צריכת תה, ובמיוחד תה שחור, שלוש פעמים ביום למשך שלושה חודשים יכולה לעזור לכם להשיל כמה קילוגרמים מיותרים בהשוואה לאנשים ששותים סוגים אחרים של משקאות. עם זאת, תוצאות המחקר לא החזיקו מעמד מכיוון ששישה חודשים לאחר מכן התגלה כי היתרונות לא חזרו על עצמן בחיים האמיתיים מחוץ לניסוי המחקרי.

אולם מחקר אחר שנערך מספר שנים מאוחר יותר בשנת 2017 הראה כי תה שחור עשוי לקדם צורה כלשהי של ירידה במשקל בעכברים. המחקר שנערך על ידי קבוצת חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בארה"ב, הראה כי כשמדובר בבני אדם, ההערכה היא כי אנחנו צריכים לשתות שש כוסות תה שחור ביום. עם זאת, כמות זו אינה מומלצת בשל תכולת הקפאין.

תה. Giphy
בריא? כן. מרזה? לא בטוח. תה/Giphy

תה, בעיקר שחור, מכיל לא רק קפאין, אלא גם חומר ממריץ נוסף שנקרא תיאופילין. שניהם יכולים להאיץ את קצב הלב ולגרום להרגשת עירנות. ובכל זאת, חשוב לזכור כי אפילו שתיית כמות מתונה של תה שחור (1 עד 4 כוסות ביום) עלולה להגביר את לחץ הדם מעט, אולם לפרק זמן מוגבל, שכן היא לא הוכחה כמעלה לחץ דם בטווח הארוך. שתייה של מעל 4 כוסות ביום אינה מומלצת.

מכיוון שכך, המחקרים הגיעו למסקנה כי אין טעם לשתות תה שחור רק כדי לרדת במשקל. במקום זאת, יש לשתות אותו כחלק מהרגלי אכילה בריאים ולעשות זאת במתינות.

  • עוד באותו נושא:
  • תה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully