וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלב האם של נשים שהתעמלו בהיריון בריא יותר לתינוקות שלהן

חוקרים גילו שבחלב אם של נשים שהיו פעילות במהלך ההיריון ולאחריו יש ריכוז גבוה יותר של תרכובת שמשפרת את בריאות התינוקות ומסייעת להגן עליהם מפני סוכרת, השמנה ומחלות לב

צילום מסך

בסרטון: האם שמניקה את שלושת ילדיה, אפילו שהם כבר בני 5

נשים שעוסקות בפעילות גופנית מתונה במהלך ההיריון יכולות להגן על התינוקות שעתידים להיוולד להן מפני סוכרת השמנה ומחלות לב. זאת, משום שפעילות גופנית לפני הלידה יכולה לסייע בהגברת תרכובת חשובה שמחזקת את השפעותיו המגנות של חלב האם על תינוקות יונקים.

מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת Nature Metabolism, ניתח את היתרונות הבריאותיים שמעניק חלב אם של אימהות הרות בכושר, בקרב בעלי חיים ובני אנוש. החוקרים הביעו תקווה שממצאיהם יסייעו לפתח מוצרים שיתרמו להגנה על תינוקות מפני מחלות כרוניות.

"כבר ערכנו בעבר מחקרים שהראו שפעילות גופנית של האם בהיריון משפרת את בריאותם של הצאצאים, אבל במחקר הזה ביקשנו להתחיל להבין למה זה קורה", אמרה קריסטין סטנפורד, חוקרת במרכז הרפואי של אוניברסיטת אוהיו סטייט ומי שעמדה בראש המחקר. "מכיוון שישנן ראיות לכך שלחלב אם תפקיד חשוב בבריאותו של הצאצא, רצינו לבודד רק את ההשפעות שקשורות אליו", הסבירה.

עוד בוואלה!

נדיר: אישה גילתה שהיא נושאת תאומים, בשני רחמים שונים

לכתבה המלאה
אישה בהיריון מתעמלת. ShutterStock
לפעילות גופנית במהלך ההיריון יתרונות רבים גם עבור האם וגם עבור התינוק. אישה הרה מתעמלת/ShutterStock

לטובת המחקר, סטנפורד ועמיתיה התבוננו קודם באופן שבו משפיע חלב האם על גורים של עכברי מעבדה. החוקרים סיפקו לגורים שנולדו לעכברות שלא זזו הרבה במהלך ההיריון, חלב אם מעכברות שהיו פעילות גופנית במהלך ההיריון. התוצאות הראו שחלב האם מהעכברות הפעילות שיפר את בריאותם של הגורים שנולדו לאימהות ה"עצלניות".

בשלב הבא עברו החוקרים לעקוב אחר 150 נשים הרות ולאחר לידה, כדי לבחון האם אותם יתרונות שנצפו בעכברים משחזרים את עצמם גם בקרב בני אנוש. הם עקבו אחר המשתתפות במחקר בעזרת אמצעים דיגיטליים שניטרו את מידת הפעילות שלהן, במהלך וגם לאחר ההיריון. החוקרים גילו שלנשים שעשו יותר צעדים מדי יום היה ריכוז גבוה יותר של תרכובת בשם 3SL בחלב האם שלהן. זו התרכובת שבכוחה להגן על התינוקות מפני מחלות כרוניות כמו סוכרת, השמנה ומחלות לב.

אישה מניקה תינוק על ספסל ציבורי. ShutterStock
לנשים פעילות יותר היו רמות גבוהות יותר של התרכובת המגנה. אישה מניקה תינוק על ספסל/ShutterStock

"העלייה בריכוז ה-3SL לא נקשרה בהכרח לעצימות של הפעילות הגופנית, כך שאפילו פעילות מתונה - כמו הליכה יומית, יכולה להספיק כדי להפיק את היתרונות הבריאותיים", אמרה סטנפורד. "לפעילות גופנית יש עוד יתרונות רבים גם עבור בריאותה של האם במהלך ההיריון ולאחריו, כך שכל מה שתעשי כדי לזוז יותר יועיל גם לך וגם לתינוקך", הוסיפה.

כעת החוקרים מתכוונים להמשיך ולהעמיק את מחקרם, כדי למצוא דרך לבודד את תרכובת ה-3SL מחלב האם של נשים פעילות ולהוסיף אותה לתרכובות מזון לתינוקות. סטנפורד אמרה כי מאמציהם אלה מטרתם להיטיב גם עם בריאותם של תינוקות שנולדו לנשים שלא יכולות או מצליחות להיניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully