וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיר: אישה גילתה שהיא נושאת תאומים, בשני רחמים שונים

אמא מאנגליה גילתה שהיא הבעלים הגאה של שני רחמים - מצב נדיר, אך מוכר לרפואה. באותו מעמד היא גם גילתה כי היא נושאת בהם זוג תאומים, אחד בכל רחם - מצב שמתרחש אחד ל-50 מיליון היריונות

צילום מסך

בווידאו: תאומים מחובקים, ברחם אחד

אם חשבתם שללדת זוג תאומים זה קשה, נסו לחשוב מה קורה לאישה שמגלה כי היא נושאת זוג תאומים, שכל אחד מהם ברחם אחר.

קלי פיירסט, צעירה בת 28, התוודעה לראשונה לעובדה שהיא בעלת שני רחמים, כאשר הלכה לבדיקת אולטרסאונד בשבוע ה-12 להיריון. באותה סריקה היא גם גילתה שהיא נושאת זוג תאומים, אחד בכל רחם. מצב שהוגדר על ידי מומחים "כאחד ל-50 מיליון".

פיירסט, שהופתעה אף היא כי נאמר לה שיש לה לא צוואר רחם אחד, אלא שניים, היא כבר אמא לשתי בנות, בנות שלוש וארבע. "עם התינוקת השניה שלי הרופאים אמרו שאולי יש לי רחם דו קרני (בצורת לב). אז כשעברתי את הסקירה האחרונה, הייתי ממש מופתעת לגלות שיש לי שני רחמים. פשוט חשבתי 'אלוהים, זה הלם'. אבל אני אסירת תודה שאזכה להביא לעולם שני תינוקות מדהימים".

עוד בוואלה!

הרחם זוכר: חוקרים גילו שלרחם יש תפקיד מפתיע חוץ מרבייה

לכתבה המלאה
אולטרסאונד הריון. ShutterStock
אפשר לגלות את המצב גם בשלב מאוחר ואפילו אחרי לידה. סריקת היריון/ShutterStock

רחם דידלפי (Uterus didelphys) הוא מום רחמי בו הרחם נוצר בתור איבר כפול. מצב זה נוצר כאשר ההלחמה העוברית של הצינורות המולריים בעובר נשי אינם מצליחים להתמזג לרחם יחיד, במקום זאת הם צומחים בשני מבנים נפרדים ונוצר רחם כפול עם שני צווארי רחם, לעיתים רחוקות גם נרתיק כפול. הפרעה זו מתקיימת באחת מכל 3,000 נשים ומעלה את הסיכון להפלה, לידה מוקדמת ודימום במהלך ההיריון.

הרופאים אמרו לפיירסט, תושבת אסקס שבבריטניה, כי יתכן שהיא תעבור שתי לידות נפרדות והתכנית היא ליילד את זוג התאומים בניתוח קיסרי. פרופסור אסמה חליל, מומחית למיילדות בבית החולים סנט ג'ורג' בלונדון, אמרה כי רחם דידלפי הוא מצב נדיר מאוד. "הרבה נשים הסובלות מהפרעות ברחם אינן יודעות", אמרה חליל. היא הוסיפה שזה מתרחש אפילו במקרה של נשים שילדו כבר תינוקות בעבר, מכיוון שצורת הרחם השתנתה במהלך ההיריון וכך ניתן היה לפספס את המצב בסריקות הקודמות.

חליל אמרה כי יתכן ופיירסט נושאת תאומים זהים, שכל אחד מהם התפתח ברחם נפרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully