וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא להאמין: תאומים נולדו בהפרש של 77 ימים

כמעט 11 שבועות עברו בין לידת בתה הראשונה ובין לידת אחיה התאום. מצב רפואי לא שכיח הוא שאפשר את הלידה הנדירה הזאת שהסיכוי שלה הוא 1 ל-50 מיליון. אז איך זה בכלל קורה?

התגלה מקרה של תאומים שנולדו מאבות שונים/סיפור בדקה

בווידיאו: שני תאומים משני אבות שונים

אם לא היינו קוראים את זה באתר מדעי מהימן, לא בטוח שהיינו מאמינים לסיפור הבא: אישה מקזחסטאן ילדה זוג תאומים בהפרש של כמעט שלושה חודשים. האישה שילדה את בתה 77 ימים מוקדם יותר, ילדה בתחילת החודש את בנה, התאום. כך מדווח אתר Live Science.

אבל זה לא רק ימי ההולדת הנפרדים שמבדילים את התאומים האלה - זו העובדה שכל אחד מהם נוצר ברחם נפרד - תוצאה של מצב רפואי שנקרא "רחם דידלפי" או רחם כפול, בו יש לאישה שני רחמים במקום אחד. מצב זה גורם להפרדה המוחלטת של הנרתיק לשני חללים שונים ובכך נוצר שכפול של מבני הרבייה. מצב זה יכול להוביל לבעיות פוריות או להפלות, ויכול להוביל ללידה של פגים, כמו במקרה הנוכחי, או ללידת עכוז. וכאמור, המצב הרפואי הנדיר עשוי לאפשר לאשה גם להיות בהריון פעמיים באותו הזמן עם תינוק בכל רחם.

בטן של אישה בהריון ועליה שני צילומי אולטרסאונד. ShutterStock
תאומים שנולדים בהפרש של חודשים. אישה בהריון מחזיקה צילומי אולטרה סאונד על בטנה/ShutterStock

ממשרד הבריאות בקזחסטן נמסר כי מדובר במקרה הראשון מסוגו במדינה ויש סיכוי של אחד ל-50 מיליון להתפתחות תינוק בכל אחד משני הרחמים של האמא. השיא העולמי של תאומים שנולדו בהפרש כזה הוא משנת 2012, והוא עומד על הפרש של 87 יום.

לאמא, ליליה קונובלובה, שילדה את בתה הבכורה לפני שבע שנים, נודע לה על מצבה רק כשהתאומה הראשונה, ליה שמה, נולדה בגיל 25 שבועות ב -24 במאי, במשקל 520 גרם. "הייתי כל כך מודאגת מחיי התינוקת שלי. אבל הרופאים שלנו היו נהדרים. מה שהם עשו היה נס", אמרה האמא בת ה-29 לאתר המירור הבריטי.

האמא נשארה בבית החולים האזורי כדי לטפל בליה, ששהתה חודש בטיפול נמרץ, ובמקביל היא חיכתה ללידה השנייה. "הבן שלי לא מיהר", היא סיפרה בחיוך. הילד, מקסים, נולד לבסוף ב-9 באוגוסט במשקל 2.900 ק"ג והמשפחה הבריאה כבר שוהה בביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully