וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך לרדת במשקל בלי להפסיק לאכול שוקולד

מיה בן אפרים, מאמר אורח

7.7.2020 / 6:41

גם אנשים שמקפידים לאכול בריא נתקפים מדי פעם בחשק בלתי נשלט לשוקולד. לרגל יום השוקולד, הדיאטנית מיה בן אפרים הסבירה לנו למה בעצם זה קורה ואיך אפשר להמשיך לאכול שוקולד בכל יום וגם לרדת במשקל תוך כדי

5 עובדות על שוקולד/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון: עובדות על שוקולד

אז למה אנחנו כל כך אוהבים שוקולד? המשיכה שלנו לשוקולד היא טבעית, חוץ מהעובדה שהוא מאוד טעים, שוקולד גם מעורר, מרגיע ומרים את מצב הרוח, תורם להפחתת לחץ דם, מכיל ברזל, מגנזיום, אנטי אוקסידנטים ורכיבים נוספים ונפלאים לבריאות שלנו. הבעיה מתחילה ברגע שמוסיפים חלב וסוכר לשוקולד הטבעי, הם אלה שהופכים את המוצר הנהדר הזה למשמין ומזיק לבריאות.

שוקולד מריר שמכיל לפחות 60 אחוזי קקאו הוא נפלא לנו, ובהחלט ניתן לשלב אותו גם בתפריט לירידה במשקל באופן יומיומי, כל עוד מקפידים על הזמן הנכון ובשילוב הנכון. אז איך עושים את זה נכון? מקפידים על שני כללים פשוטים:

1. אוכלים בתזמון הנכון
הזמן האידיאלי ביום לאכילת שוקולד הוא אחר הצהריים. כשרמות האנרגיה שלנו כבר לא בשיאן, אנחנו בין ארוחת הצהריים לארוחת הערב וזקוקים לזריקת עידוד שגם תעיר אותנו וגם תרים לנו את מצב הרוח.

עוד בוואלה!

כמה קוביות של שוקולד מריר בכל יום מפחיתות לחץ דם

לכתבה המלאה

לא מומלץ לשלב שוקולד בשאר שעות היום. בערב נרצה להוריד את רמת הפחמימות בגוף כדי להכין את הגוף לשינה, ובבוקר כשאנחנו בשיא האנרגיות אין צורך להוסיף סוכר שיגרום לנו לעייפות מוקדמת יותר בהמשך היום. זה אומר שלא מכינים כריך עם שוקולד לבית הספר, ומוותרים על ה"מתוק" שליד הקפה של הבוקר.

2. משלבים את השוקולד עם הדברים הנכונים
לא מומלץ לאכול שוקולד בפני עצמו, ארבע קוביות שוקולד מריר כנראה לא ישביעו אותנו ורק יפתחו לנו את החשק לעוד. אבל אם נשלב את אותן הקוביות או ממרח טבעי עם מאכלים נוספים נוכל לקבל את כל היתרונות התזונתיים של השוקולד, ליהנות מאפקט משביע וכמובן מטעם נהדר.

שוקולד מריר. ShutterStock
אל תשאירו אותו לבד. שוקולד מריר/ShutterStock

אני מציעה לשלב את השוקולד עם אגוזים ושקדים, עם בננה או עם פרי אהוב אחר, עם פתית או בחטיף ביתי כמו מאפינס שיבולת שועל, ריבועי שוקולד עם אגוזים וקרם קוקוס או חמאת בוטנים, פודינג שוקולד וצ'יה ועוד. הנה דוגמא לפינוק כזה:

חטיף שוקולד ואגוזים

המצרכים עבור 16-18 יחידות (כחטיף ביניים נאכל 2):
1/2 מאג תערובת אגוזים קצוצים (מלך / לוז / פקאן / קשיו / שקדים / פיסטוק)
2 חבילות שוקולד מריר אירוכתי 70% מוצקי קקאו
120 מ"ל קרם קוקוס

אופן ההכנה:
בסיר קטן או במיקרו, ממיסים את קוביות השוקולד המריר וקרם הקוקוס, כ-3 דקות, מערבבים היטב עד לקבלת מרקם חלק.

קוצצים את האגוזים, מעבירים אותם לתבנית צרה, ומעליהן שופכים את השוקולד המומס.

מכניסים את התבנית למקפיא למינימום 4 שעות ולאחר מכן חותכים ל-16-18 יחידות.

שוקולד. Giphy
אם זה כל מה שבא לכם כל היום - כנראה שהתזונה שלכם לא מאוזנת. שוקולד/Giphy

לסיום, חשוב להדגיש, אם אתם סובלים מצורך עז במתוק באופן קבוע, כנראה שיש לכם חסרים בתזונה. למשל, חוסר במגנזיום יכול לגרום לנו להתקפות רעב חריפות בדגש על תשוקה לשוקולד. ברגע שאנחנו אוכלים מסודר, מגוון, ודואגים לקבל את כל מה שחיוני לגוף שלנו בתזונה היומיומית שלנו, התקפות הרעב נעלמות והצורך במתוק יורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully