וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות ראשוניות טובות לחיסון הגרמני נגד קורונה

גרמניה לא נשארת מאחור, ומדווחת השבוע על תוצאות חיוביות בשלב הראשון של הניסוי הקליני בבני אדם של חיסון נגד נגיף הקורונה. שתי מנות במינון נמוך הצליחו לעורר תגובת נוגדנים בנסיינים, אך לא בלי תופעות לוואי

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: המירוץ העולמי למציאות חיסון לקורונה מעלה הילוך

עד כה שמענו בעיקר עדכונים על פיתוחו של החיסון האמריקאי של חברת מודרנה נגד נגיף הקורונה, אבל אירופה לא מוכנה להישאר מאחור - חברת BioNTech הגרמנית שמפתחת אף היא חיסון נגד הנגיף בשיתוף עם ענקית התרופות Pfizer, הודיעה אתמול (רביעי) על תוצאות ראשוניות חיוביות בשלב הניסויים הקליניים בחיסון.

החיסון, שמכונה בשלב זה BNT162b1, מייצר תגובת נוגדנים ברמות זהות ואף גבוהות מאלה שנמצאו בדמם של חולים שהחלימו מ-Covid-19. מנכ"ל חברת BioNTech אוגור סהין, דיווח כי התגובה החיסונית הושגה גם במתן של מינונים נמוכים יחסית של החיסון.

התוצאות התקבלו מהשלב הראשון של הניסוי שמטרתו להוכיח כי הוא אינו רעיל וכי הוא בטוח לשימוש וכן, שהוא יעיל בגרימת תגובה חיסונית שתסייע להכין את הגוף להדיפת הנגיף. בניסוי הקליני השתתפו 45 מתנדבים בגילאי 18-55, רובם קיבלו שתי מנות של החיסון (או של חיסון דמה - פלצבו) בהפרש של 21 יום.

עוד בוואלה!

האם אנחנו חסינים לקורונה יותר ממה שאומרים לנו?

לכתבה המלאה
אדם מקבל זריקה ניסיונית שכוללת חיסון לנגיף הקורונה באחד מבתי החולים בסיאטל 16 במרץ 2020. AP
חלק גדול מהנסיינים פיתחו תסמיני חום לאחר קבלת המנה השנייה של החיסון. מתנדב מקבל זריקת חיסון ניסיונית לקורונה בבי"ח בסיאטל, ארה"ב, מרץ 2020/AP

מהממצאים, שפורסמו בפלטפורמת ביקורת העמיתים המקוונת medrxiv.org, עולה כי מספר רב יחסית של הנסיינים פיתחו תסמיני חום לאחר מתן המנה השנייה של החיסון, אולם זוהי תופעת לוואי צפויה של חיסונים והיא אינה נחשבת לבעיה בהמשך דרכו של החיסון.

החיסון הגרמני מבוסס על RNA שליח (messenger RNA) קוד גנטי שחודר לתאים אנושיים וגורם להם לייצר נוגדנים שמותאמים במיוחד לנגיף הקורונה.

מטה חברת מודרנה האמריקאית שמפתחת חיסון לנגיף הקורונה. רויטרס
החיסון האמריקאי של מודרנה נמצא כבר בשלב מתקדם יותר. מטה חברת מודרנה האמריקאית/רויטרס

ברחבי העולם מתנהלים כיום 23 פרוייקטים לפיתוח חיסון נגד קורונה שנמצאים בשלב הניסויים הקליניים בבני אדם, כמה מהם התקדמו כבר לשלב השני והשלישי בניסויים אלה - במסגרתם החיסונים הניסיוניים מוזרקים לכמה אלפי מתנדבים במטרה לבחון ולעקוב אחר יעילותם, לנטר את תופעות הלוואי שלהן הם עשויים לגרום ולאסוף כל מידע רלוונטי אחר שיוכל לסייע בעתיד ליישומים היעיל והבטוח.

שניים מהחיסונים שנמצאים בשלבי הפיתוח המתקדמים ביותר הם החיסון האמריקאי של חברת מודרנה וחיסון בריטי שמפותח באוניברסיטת אוקספורד בשיתוף עם חברת התרופות הבריטית-שבדית AstraZeneca. לצדם, גם סין מקדמת כמה פרוייקטים חיסוניים שגם הם נמצאים בשלב דומה, אחד מהם קיבל היתר מהממשל הסיני לחסן חיילים מצבא סין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully