וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכשול הקטנוני שעלול לעכב את חיסוני הקורונה

המאמצים הכבירים שנעשים ברחבי העולם למציאת חיסון יעיל נגד נגיף הקורונה במירוץ נגד הזמן, עלולים להיות מסוכלים בגלל מחסור במבחנות ובקבוקוני זכוכית שנחוצים לשם אריזת החיסונים

דוברות משטרת ישראל

בסרטון: בצל החשש מגל שני - משטרת ישראל מגבירה את מאמצי האכיפה של תקנות הקורונה

חברות תרופות ברחבי העולם עושות מאמצים כבירים כדי לפתח ולייצר חיסון יעיל נגד נגיף הקורונה שהתפשט ברחבי העולם, גובה קורבנות ומשתק כלכלות. אולם המאמצים הללו עשויים להיתקל במכשול לא צפוי וגם קצת קטנוני - מחסור עולמי במבחנות זכוכית.

רשת ABC News דיווחה כי חברות התרופות מתקשות לשים את ידיהן על אחד הכלים הנחוצים לשם ייצור תרופות מצילות חיים וחיסונים למיניהם - אותם בקבוקוני זכוכית שבהם מאוחסנים החיסונים והתרופות הללו. ומתברר שישנו מחסור עולמי בכלים הללו והוא עלול לעכב מאוד את המירוץ לפיתוח חיסון יעיל, ייצור המוני שלו והפצתו ברחבי העולם.

פיליס ארתור, סגנית נשיא לענייני מחלות מדבקות בחברת BIO אמרה לרשת כי שוק הזכוכית הוא שוק בעל צמיחה איטית שמתאפיין במכסות ייצור יחסית קבועות ולכן טבעי שיווצר בו מחסור מעת לעת. ומאחר שישנם רק קומץ יצרנים שמייצרים את מבחנות הזכוכית הספציפיות שנחוצות לחברות התרופות, הבעיה הזאת עלולה להפוך חמורה יותר כשיגיע הזמן להתחיל לארוז ולהפיץ כמויות גדולות של החיסון, לכשיימצא.

עוד בוואלה!

חולי קורונה בסיכון גבוה יותר לפתח גם את המחלה הזו

לכתבה המלאה
בקבוקוני תרופות ומזרק עם הכיתוב חיסון לקורונה. רויטרס
בלי הבקבוקונים לא ניתן יהיה להתחיל בייצור והפצה המוניים של החיסונים. בקבוקוני זכוכית ומזרק/רויטרס

לדברי ארתור, המחסור שקיים כרגע בשוק הוא מובן, לאור העלייה החדה בביקוש לכלי הזכוכית הללו שנוצרה בעקבות הניסיונות הרבים של חברות וגופים מחקריים שונים ברחבי העולם שנעשים בימים אלה לפתח חיסון או טיפול למחלת Covid-19.

בחודש מאי הזהיר ראש הרשות למחקר מתקדם ופיתוחים ביו-רפואיים לשעבר בארה"ב ד"ר ריק ברייט כי הספקיות העיקריות של כלי זכוכית לחברות התרופות כבר מכרו את כל המלאים שלהן, וקרא לבכירי הממשל להגות תכנית חירום למניעת מחסורים נוספים. "ייצור מבחנות זכוכית בהיקף הנחוץ לשם ייצור החיסונים הדרושים לארה"ב לבדה עלול לקחת שנתיים בקצב הנוכחי, ויש צורך בבקבוקוני זכוכית דומים גם עבור פיתוח של תרופות טיפוליות שונות", כתב אז ד"ר ברייט בתלונה רשמית שהגיש.

אישה מקבלת זריקה ניסיונית שכוללת חיסון לנגיף הקורונה באחד מבתי החולים בסיאטל 16 במרץ 2020. AP
עלולים להגיע למצב שמחסור בכלי זכוכית יעלה בחיי אדם. מתנדבת מקבלת חיסון ניסיוני לקורונה בבי"ח בסיאטל ארה"ב, מרץ 2020/AP

למעשה נוצר מצב שבו מחסור פשוט לכאורה בכלי זכוכית עלול לעלות בחיי אדם. נגיף הקורונה כבר גבה את חייהם של יותר מ-470 אלף בני אדם ברחבי העולם לעת עתה, והמספרים מוסיפים לעלות. כל עיכוב בייצור חיסון או תרופה עלול להיתרגם למקרי מוות נוספים.

אולם, מנהל מרכז מחקר החיסונים במכון הבריאות הלאומי של ארה"ב ד"ר ג'ון מסקולה אמר כי ממשלת ארה"ב כבר עובדת בשיתוף עם כמה מיצרניות החיסונים כדי להבטיח שהחיסונים שיפותחו על ידן יהיו זמינים לייצור בכמויות גדולות ברגע שיסתיים שלב הניסויים שלהם. בנוסף, ממשלת ארה"ב הזרימה מיליוני דולרים כדי להגדיל את מכסות הייצור המקומיות של מבחנות הזכוכית בתוך ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully