וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שחלה בקורונה יכול להידבק שוב אחרי חצי שנה

מחקר שעקב במשך 35 שנה אחרי חולים שנדבקו בנגיפים ממשפחת הקורונה מצא שכבר לאחר 6 חודשים מההדבקה הראשונית רמות הנוגדנים צונחות והחסינות מאבדת את יעילותה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: איתי עמרם

בסרטון: מאות נבדקים לקרונה לאחר שתלמידת תיכון מחדרה חלתה

העולם עדיין מתמודד עם מגיפת הקורונה ללא שניים מהכלים החשובים ביותר: תרופה וחיסון, ולמרות זאת אין מנוס מהסרת הסגרים וחזרה זהירה לחיי שגרה במדינות רבות. תחת עננת החשש מפני גל שני של הדבקות יש מי שמרגישים מעט יותר בטוחים - מי שכבר חלו בגל הראשון והתאוששו.

ההנחה שמי שכבר חלה בנגיף פיתח חסינות נגדו היא הנחה בעייתית, במיוחד משום שמגיפת הקורונה היא מגיפה טרייה יחסית ועדיין לא ידוע מספיק עליה ועל הנגיף שמחולל אותה. ואחד הפרטים הקריטיים שחסרים לחוקרים הוא משך הזמן שבו יש חסינות למי שחלו והחלימו. מחקר חדש שמגיע מאמסטרדם מנסה לענות על השאלה הזאת בדיוק, ולא בטוח שהתשובה של החוקרים היא כזאת שנשמח לשמוע.

על פי המסקנות של החוקרים ההולנדים מי שחלו ב-Covid-19 יכולים להידבק שוב בנגיף ולחלות לאחר חצי שנה. מה שאומר שרבים ממי שחלו בתקופה האחרונה יאבדו את החסינות שלהם בדיוק בזמן לגל השני, שהצפי אליו הוא החל מחודשי הסתיו והחורף הבאים. במסגרת המחקר, שפורסם בפלטפורמה המקוונת medRxiv, עקבו החוקרים אחרי 10 נבדקים שנדבקו בלפחות אחד מ-4 זנים עונתיים ממשפחת הקורונה במשך 35 שנים (בין השנים 1985-2020).

עוד בוואלה!

מזעזע: זה המספר של אנשי רפואה שמתו מהקורונה בארה"ב

לכתבה המלאה
מתחם היבדק וסע שנפתח מחדש על ידי מד"א בסמוך לאצטדיון טדי בירושלים בשל העלייה בהידבקויות 31 במאי 2020. יהונתן ולצר/TPS, TPS
עובד במתחם בדיקות הקורונה של מד"א באיצטדיון טדי בירושלים/TPS, יהונתן ולצר/TPS

"נמצאה תקופת חסינות קצרה באופן מטריד. מצאנו תדירות גבוהה של הדבקה חוזרת בנקודת הזמן של 12 חודשים לאחר ההדבקה הראשונית וירידה משמעותית ברמת הנוגדנים כבר לאחר 6 חודשים מההדבקה", כתבו החוקרים. עם זאת, המחקר עדיין לא עבר ביקורת עמיתים ולכן יש לקחת את מסקנותיו בערבון מוגבל עד שיעבור תהליכי אישוש.

בהנחה שמסקנות המחקר יחזיקו מים, יש להן השלכות משמעותיות במיוחד בעת הנוכחית שבה רוב מדינות העולם נמצאות בשלבים כאלה ואחרים של יציאה מהסגר והן מדגישות עוד יותר את החשיבות של שמירה על ההנחיות של רשויות הבריאות לשמור על ריחוק חברתי, לעטות מסיכות ולשמור על היגיינה.

פתיחת המסעדות וברים ברחובות תל אביב. 27 במאי 2020. ראובן קסטרו
אל תוותרו על המסיכות כל כך מהר. פתיחת המסעדות והברים בת"א/ראובן קסטרו

השלכה חשובה נוספת של ממצאי המחקר הזה היא על תיאוריית חסינות העדר והתקווה שבשלב כלשהו בחלק ממדינות העולם מספיק אנשים ידבקו בנגיף ויפתחו אליו חסינות טבעית. אם רמות הנוגדנים יורדות בצורה משמעותית לאחר חצי שנה, יהיה קשה לבנות על מודל של התחסנות טבעית כזאת של האוכלוסייה גם כאשר הנגיף יהפוך נפוץ יותר ויגיע לשיעורים נרחבים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully