וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזעזע: זה המספר של אנשי רפואה שמתו מהקורונה בארה"ב

אצלנו כבר חוזרים לשגרה חלקית, אבל בארה"ב הקורונה עוד משתוללת ומספר המתים ממשיך לעלות. נתונים חדשים של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן מראים עד כמה המצב גרוע, וגם הם ככל הנראה לא מספקים את התמונה המלאה

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידיאו: מספר הקורבנות בארה"ב ממשיך לעלות

ארה"ב חווה את אחת התקופות הקשות ביותר בהיסטוריה שלה, וכל זה כשנגיף הקורונה עדין ממשיך להכות בחלקים ממנה בעוצמה. והוא לא מרחם גם על אנשי הרפואה שמנסים להציל חיים. על פי נתונים חדשים המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארה"ב (CDC) יותר מ-60,000 עובדי שירותי הבריאות בארה"ב נדבקו בקורונה וכמעט 300 מתו מ-COVID-19.

המספרים מציינים עלייה חדה מלפני שישה שבועות כאשר ה-CDC פרסם לראשונה נתונים על הידבקויות בנגיף הקורונה בקרב אחיות, רופאים, רוקחים, טכנאים ועובדים רפואיים אחרים. ב-15 באפריל דיווח המרכז על 27 מקרי מוות ויותר מ-9,000 מקרי הדבקה בקרב עובדי שירותי הבריאות.

המספר האחרון אינו מספק תמונה מלאה של הידבקויות בנגיף בכוח העבודה החיוני הזה, מכיוון שרק 21 אחוזים מדוחות המקרה שנשלחו ל-CDC כללו מידע שיכול לעזור בזיהוי החולה כעובד שירותי בריאות.

בקרב עובדי הבריאות הידועים, היה חסר גם מידע על כמה מאותם אנשים מתו בפועל. עם זאת, המספר ההולך וגדל של עובדי שירותי הבריאות הנגועים בנגיף הקורונה מספקים עדויות לכך שרבים עדיין עובדים ללא ציוד הגנה מספק מפני הנגיף.

עוד בוואלה!

האם מסכות באמת יגנו עלינו מפני וירוס קורונה?

לכתבה המלאה
אחות מנגבת דמעה לאחר מחוות הוקרה של משטרת ניו יורק לצוותים הרפואיים, ארצות הברית, 17 באפריל 2020. רויטרס
המגפה לא מרחמת עליהם. אחות מוחה דמעה ממחוות הוקרה של משטרת ניו יורק/רויטרס

"למרבה הצער לא מדובר במספרים מוגזמים. איגוד האחיות הגדול במדינה (NNU) שאיבד 30 מחברותיו וחבריו ריכז ספירה משלו של יותר מ-530 מתים מאנשי הרפואה במדינה מ- COVID-19, תוך שימוש במידע זמין לציבור כמו מודעות אבל. סקר נוסף שערכו לאחרונה בקרב 23,000 אחיות ואחים מצא כי יותר מ-80 אחוזים מהם טרם עברו בדיקות קורונה.

ברחבי הארץ, אחיות רבות אומרות כי עדיין אין להן מספיק ציוד הגנה אישי כמו מסכות וחלוקים והן ונדרשות לעשות שימוש חוזר במסכות N95 ובציוד אחר. בתי חולים ובתי אבות רבים ממשיכים לפעול עם אספקה לא מספקת של ציוד מגן אותו הם נאלצים למחזר.

רק לאחרונה פורסם סיפור בארה"ב על אחות מדרום קליפורניה שמיהרה אל מיטתו של חולה COVID-19 שהפסיק לנשום. האחות לבשה רק מסיכה כירורגית, שמציעה פחות הגנה מאשר מסכת N95. היא נדבקה בנגיף ומתה מהמחלה 14 יום אחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully