וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני רופאים שחלו בקורונה התעוררו וגילו שצבע עורם השתנה

הדיווחים מסין על שני רופאים שחלו בקורונה והתעוררו עם צבע עור כהה גורמים ללא מעט הרמת גבות וסקרנות ברחבי העולם. אז מה גרם לתופעה המוזרה והאם צבע העור שלהם יחזור להיות כפי שהיה?

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

כבר דובר לא מעט על תופעות הלוואי שמחלת ה-COVID-19 מותירה אחריה, אבל תופעה כמו זו שנצפתה אצל שני רופאים בסין שחלו באופן קשה, נראית כמעט דמיונית. הרופאים שנדבקו בנגיף הקורונה בזמן שטיפלו בחולים בעיר ווהאן (מוקד ההתפרצות הראשוני) שרדו את המחלה הקטלנית - אך עורם התכהה מאוד לאחר שקיבלו תרופות וחוברו למכונת הנשמה, כך על פי דיווח בתקשורת הסינית.

ד"ר יי פאן וד"ר הו ויפנג, בני 42, אובחנו שניהם עם COVID-19 ב-18 בינואר בעת שעבדו בבית החולים המרכזי של ווהאן, כך דווח במטרו הבריטי. הרופאים חלו באורח קשה והועברו לבית החולים לריאות בווהאן, כך על פי שידורי ה-CCTV - הטלוויזיה המרכזית של סין. כשהתעוררו גילו כי צבע עורם השתנה והפך כהה.

אבל לפני שאתם מרימים גבות, ההסבר לכך הוא הגיוני ופשוט יחסית והוא מיוחס לחוסר איזון הורמונלי לאחר שהכבד שלהם נפגע כתוצאה מהנגיף, כך דיווחו כלי התקשורת הסיניים. עם זאת, אחד הרופאים העלה כי הוא חושד שעורם התכהה עקב תרופה ספציפית שקיבלו בתחילת הטיפול. שמה של התרופה לא צויין.

ד"ר יי, קרדיולוג, חובר בזמן שחלה למכונת ECMO למשך 39 יום. המכונה, הדומה למכונת מעקף לב-ריאה המשמשת בניתוח לב פתוח, שואבת ומחמצנת את הדם של המטופל מחוץ לגוף. "כשרק התעוררתי וחזרתי להכרה, במיוחד לאחר שנודע לי על מצבי, חשתי פחד. היו לי סיוטים לעתים קרובות", אמר יי ל- CCTV ממיטת בית החולים שלו.

ד"ר הו ויפינג, אורולוג, היה מרותק למיטה במשך 99 יום והוא עדיין חלש מאוד לאחר שעבר טיפול ב- ECMO מה -7 בפברואר עד ה -22 במרץ, על פי רופאו, ד"ר לי שושנג. הוא רק חזר ליכולתו לדבר ב-11 באפריל, אמר לי, שהוסיף כי צבע העור הרגיל של הרופאים צפוי לחזור כאשר תפקוד הכבד שלהם ישתפר.

ד"ר יי וד"ר הו הם עמיתים לעבודה של ד"ר לי ונליאנג, שנענש על כך שחשף ראשון את התפרצות הנגיף בסין, ומת כעבור מספר שבועות בתחילת חודש פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully