וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפי אורז: זה באמת כזה דיאטטי והאם זה בריא?

קצת לפני משבר הביצים, מחסור אחר הסעיר את הישראלים - דפי האורז אזלו מן המדפים בגלל גרסה דיאטטית לבורקס. עכשיו כשכולם שוב בדיאטה שאלנו מומחית האם זה באמת דיאטטי ועד כמה זה בריא?

6 תרגילים שיעלימו את הכרס/צילום: עדן ביבס

בסרטון: אם אתם כבר בעניין של דיאטה, מה לגבי קצת כושר? תרגילים לבטן שטוחה

לפני כמה חודשים, עוד לפני משבר הקורונה והמחסור בנייר טואלט, ביצים ואלכוג'ל, התמודדה מדינת ישראל עם מחסור משברי מסוג אחר - דפי האורז בכל רשתות השיווק ואפילו במכולות השכונתיות אזלו. מדינה ים תיכונית פשוט חיסלה תוך שבועות בודדים את כל המלאים הזמינים של חומר גלם אסיאתי מסורתי. למה זה קרה? שלוש מילים: בורקס מדפי אורז.

מתכון לגרסה דיאטטית של בורקס, שעושה שימוש בדפי אורז הפך לאחד הדברים המחופשים ביותר באינטרנט ולאחד מנושאי הדיון הלוהטים ביותר בקבוצות של דיאטה ותזונה. כולם היו חייבים לנסות להכין אותו לפחות פעם אחת, והרבה ממי שניסו גם אהבו. אין ספק שדפי אורז הם דיאטטיים יותר מעלי פילו או מבצק עלים, שמשמשים בגרסה המסורתית של בורקס. אבל האם בורקס מדפי אורז הוא בסופו של דבר מנה דיאטטית? והאם היא גם בריאה?

"דפי אורז מכילים כ 150 קלוריות ל-100 גרם, כולן מגיעות מפחמימות (אורז). ב-100 גרם דפי אורז יש כ-20 גרם פחמימה", אומרת קרן אן גיימן, תזונאית קלינית ומאמנת כושר. אבל דפי האורז הם דקיקים מאוד וחסרי משקל כמעט, מה שהופך דף אורז בודד לזניח מבחינה קלורית, לדבריה. "כן כדאי לשים לב לכמות הנתרן המעידה על כמות המלח במוצר, ולבחור את אלה הדלים יותר במלח", היא ממליצה.
לדברי גיימן, השימוש המומלץ בדפי אורז בתזונה שמטרתה ירידה במשקל היא כדי לייצר מתכון עשיר בפחמימה בצורה דלה יותר בקלוריות - כמו במקרה של טרנד בורקס דפי האורז.

עוד בוואלה!

זו הדרך הכי טובה לאכול בטטות, אם אתם רוצים לרדת במשקל

לכתבה המלאה
פרש רולס. נמרוד סונדרס
דרך מעולה להעלות את צריכת הירקות מבלי להוסיף קלוריות. פרש רולז מדפי אורז וירקות/נמרוד סונדרס

עם זאת, היא מציינת כי "נייר אורז הוא בהחלט מאכל דל קלוריות, אך גם דל בערכים תזונתיים. השאלה היא מה התפקיד שהוא תופס בארוחה שלכם והאם אותם הערכים מגיעים ממקורות אחרים. "דפי אורז יכולים להיות דרך מעולה להעלות את צריכת הירקות מבלי להוסיף קלוריות. למה? כי אם נעטוף רצועות ירק בדף אורז ונטבול בקצת רוטב טעים זה אולי יעודד אותנו לצרוך עוד ירקות".

דפי האורז מגיעים מהמטבח האסיאתי (בעיקר מוויאטנם, קוריאה וסין) והם עשויים מאורז, מים ומלח. הם מיובשים ונארזים בצורת דפים, שאותם יש להשרות במשך כמה שניות במים חמימים עד לריכוך, ואז ניתן לעבוד איתם בקלות - למלא, ולגלגל. במטבח האסיאתי קיימת גם גרסה מטוגנת שלהם, אך זו מן הסתם כבר מכילה הרבה יותר שומן ואינה נחשבת דיאטטית. לכן גרסת ה-Fresh rolls, שעושה שימוש בדפי האורז המרוככים ללא טיגון היא השיטה העדיפה בהנחה שאתם מעוניינים בירידה או שמירה על המשקל.

דפי אורז יכולים להיות גם חלופה רזה יותר ללחם, במקום כריך משתי פרוסות לחם (שמכילות 80-100 קלוריות) או מפיתה (תכפילו את הקלוריות), אפשר להכין רול מדפי אורז, שמכילים מגוון של ירקות צבעוניים. לירקות אפשר להוסיף טונה, סלמון או גבינה, כדי שיהיה גם מקור חלבון. ובצורה כזאת להחליף כריך שמכיל לא מעט פחמימות, ברול שמכיל הרבה פחות פחמימות ויותר סיבים תזונתיים וויטמינים חיוניים (מהירקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully