וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים בטן שטוחה? מאכלים שכדאי לאכול וכאלה שממש לא

אם גם אתם ביחסים מורכבים כרגע עם כל המכנסיים שיש לכם בארון ואין להם גומי במותן, כדאי שתדעו שיש מאכלים שיכולים לעבוד בשבילכם, ויש כאלה שעובדים נגדכם. הרשימות בפנים

בווידאו: האישה שירדה כמחצית ממשקלה בדרך הכי הזויה/וואלה

בסרטון: לפעמים השמנה בטנית היא סימן למשהו הרבה יותר מדאיג

אם גם אתם כמונו, חזרתם לאחרונה לעבודה אחרי שבועות ארוכים של סגר וגיליתם שהמכנסיים שלכם שאין להם גומי במותן לא מגלים כלפיכם סלחנות, הכתבה הזאת בשבילכם. יכול להיות שכבר חזרתם להתאמן, אולי התחלתם דיאטה, ואם כן - כל הכבוד. אלה באמת הדרכים הכי טובות לרדת במשקל, לצמצם היקפים ולהרגיש יותר טוב עם עצמכם. עוד דרך להרגיש יותר טוב עם עצמכם היא גם פשוט לקבל את זה שככה אתם נראים כרגע, לדעת שיש לזה סיבות (סגר ארוך) ולהרים לעצמכם.

אבל אם בכל זאת זה משהו שאתם רוצים לשנות, קחו בחשבון שלוקח זמן עד שרואים ומרגישים את התוצאות. יכול להיות שאתם שומרים על התזונה שלכם כבר שבוע-שבועיים, העליתם את תדירות האימונים ועדיין הבטן משתפלת מעל לקו הג'ינס בצורה לא סימפטית.

זה מבאס, ולפעמים גם מרפה ידיים. אז אספנו רשימה של כמה מאכלים שאת ההשפעות שלהם על הבטן רואים די מהר. 4 מהם הם מאכלים שיעזרו לכם להגיע למטרה וכדאי לשלב אותם בתזונה שלכם בימים אלה, ואילו מארבעת האחרים כדאי להימנע כי הם דווקא מנפחים, והימנעות מהם היא שתעזור לכם להרגיש שהבטן קצת מצטמצמת.

עוד בוואלה!

5 פחמימות בריאות שדווקא כדאי לכם לאכול

לכתבה המלאה

מאכלים שמסייעים להפחית נפיחות בבטן וכדאי להוסיף לתפריט:

בננות
בננות הן מקור מעולה למינרלים, ויטמינים, סיבים ובעיקר הן מקור טוב לאשלגן המאזן את כמות הנתרן שצרכתם, שהוא אחד הגורמים לאגירת נוזלים בגוף ולנפיחות שנוצרת בגללם. מחקר שנערך במכון האנדוקריני בביה"ח איכילוב בשנת 2019 בקרב 64 אנשים עם BMI גבוה מ-30 שהושמו על דיאטת הרזיה מאוזנת למשך שנה שלמה, העלה כי המשתתפים שצרכו יותר אשלגן בתזונה ירדו יותר במשקל. וככל שצריכת האשלגן היתה גבוהה יותר כך גם שיעור הירידה במשקל היה גבוה יותר בהתאמה.

בננות בשלות. ShutterStock
זה דבש. בננות בשלות/ShutterStock

יוגורט
יוגורט הוא מאכל פרוביוטי, משמעות הדבר היא שהוא מכיל חיידקים ידידותיים למערכת העיכול, ומסייעים לפעולתה התקינה. נפיחות בטנית יכולה להיגרם לעתים גם מאי נוחות במערכת העיכול שנגרמת ממאכלים מסויימים שקשים יותר לפירוק. הפרוביוטיקה שביוגורט יכולה לסייע עם קשיים כאלה ולעזור להוריד את הנפיחות. במחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת הבריטי לתזונה נמצא כי נשים שצרכו פרוביוטיקה ירדו יותר במשקל בהשוואה לנשים שלא צרכו פרויביוטיקה.

מלון. ShutterStock
עוזר להוריד נפיחות. מלון/ShutterStock

פירות טרופיים
למלון יש השפעה משתנת שמסייעת להפחית נפיחות שמקורה בנוזלים. פרי הפפאיה - שעשיר בין היתר בוויטמין A ו-C ואשלגן - מכיל גם אנזים הנקרא פפאין המסייע לפירוק חלבונים ויכול לסייע בתהליך העיכול והספיגה. גם באננס יש אנזים שיוצר השפעה דומה. פפאיה עשירה גם בסיבים ומים, אשר מסייעים במניעת עצירות ויכולים לתרום לפעילות סדירה של מערכת העיכול.

שוקולד מריר
תודו שלא ציפיתם למצוא שוקולד ברשימת המאכלים שיעזרו לכם להוריד את הבטן. אבל יש גם הפתעות טובות בחיים ושוקולד מריר הוא אחת מהן. לאחר שהקקאו בא במגע עם מיצי הקיבה שלנו, החיידקים שמצאים במערכת העיכול שלנו ניזונים ממנו ומתסיסים אותו עד שהוא מתפרק לרכיבים אנטי-דלקתיים. ירידה ברמות הדלקתיות במערכת העיכול מסייעת להפחתת הנפיחות בבטן.

מאכלים שגורמים לנפיחות בבטן וכדאי להימנע מהם:

קפה
לקפה יש הרבה השפעות על מערכת העיכול, הוא חומצי, משתן ויכול לגרום גם לאי נוחות במערכת העיכול בדמות נפיחות ורגישות בבטן. על אחת כמה וכמה אם אתם שותים אותו עם חלב.

קפה קר. ShutterStock
חומצי וגורם לאי נוחות במערכת העיכול. קפה/ShutterStock

בצל
בצל מכיל פרוקטאן, שהוא סוג של פחמימה שיכולה לגרום לבעיות עיכול. אכילת בצל חי (לא מבושל) עלולה לגרום לגזים, גיהוקים ונפיחות במערכת העיכול. תהליכי בישול של הבצל ממתנים את השפעת הפרוקטאן. מזונות נוספים שמכילים אותו הם: לחמי חיטה, שעורה ושיפון, תמרים, שעועית, ארטישוק, אשכולית ואבטיח.

ברוקולי עם שקדים בוויניגרט תפוזים, המטבח של רמה. דרור עינב
אם הוא צלוי או מאודה זה קצת יותר טוב. ברוקולי/דרור עינב

ממתיקים מלאכותיים
יכול להיות שבמסגרת הדיאטה שלכם החלפתם את הסוכר בסוכרזית או בממתיק מלאכותי אחר, וזה עלול דווקא להגדיל את הנפיחות שאתם מרגישים בבטן בטווח הקצר. חומרים כמו סורביטול וקסליטול שנמצאים בחלק מהממתיקים המלאכותיים עלולים לגרום לבעיות עיכול, נפיחות, התכווצויות וגזים. זאת, משום שהם נספגים מאוד לאט במערכת העיכול.

ירקות מצליבים
ירקות ממשפחת המצליבים הם בחירה טבעית לשילוב בתפריט תזונה בריא ויש להם המון יתרונות, אבל כמו כל דבר - גם חסרונות. הם עשירים בוויטמטין C חומצה פולית וסיבים תזונתיים, אך לחלקם יש גם צד פחות נעים והם מכילים רכיבים שגורמים לגזים ונפיחות בטנית. כרובית, ברוקולי וכרוב הם הירקות המצליבים שיוצרים את ההשפעה הזאת במיוחד, אם כי אידוי או צלייה שלהם מעדנת מעט את ההשפעה השלילית הזאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully