וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הדרך הכי טובה לאכול בטטות, אם אתם רוצים לרדת במשקל

השורש הכתום מכיל יותר פחמימות מירקות אחרים, אבל יש בו גם המון רכיבים תזונתיים ואם תבחרו בדרך הבישול הנכונה, בטטה יכולה להיות מרכיב חשוב ומשביע מאוד בדיאטה שלכם

מערכת וואלה!

בסרטון: טוסט בטטה כבר ניסיתם להכין?

מנסים לרדת במשקל אבל רואים את צ'יפס הבטטה של הוויטרינה בכל פעם שאתם עוצמים את העיניים? לבטטות יש ערכים תזונתיים לא רעים בכלל ומכילות ויטמינים, סיבים תזונתיים מגנזיום ואשלגן, והן נחשבות לפחמימות מורכבות כך שהן גם מרכיב שמתאים לשלב בתזונה שלכם אם אתם מנסים לרדת במשקל.

בטטה אחת מכילה בממוצע 850 מיליגרם של אשלגן, שממלא תפקיד חשוב בחילוף החומרים, מחזק את השרירים, מועיל לבריאות הלב ותפקוד מערכת העצבים. מבין כל הירקות והפירות הכתומים שמכילים אותו, בטטה היא המקור העשיר ביותר לפיגמנט בטא קרוטן. נוטריינט זה מפחית את הסיכון לסרטן ומצמצם את נזקי החימצון לתאים. בטא קרוטן הם גם חומר מוצא לוויטמין A, שחיוני לתפקודו התקין של הגוף ומשפיע על ראיית לילה ומערכת הראייה, על תפקוד העור ועל פעילות המערכת החיסונית. כוס אחת של בטטה אפויה מספקת 400 אחוזים מהכמות היומית המומלצת שלו.

אבל אם ירידה במשקל היא אכן המטרה שלכם, אז גם לדרך ההכנה של הבטטות יש חשיבות והיא משפיעה מאוד על הערכים התזונתיים שישארו בסופו של דבר בבטטה כשתאכלו אותה. שלא כמו ירקות ירוקים כמו קישואים, מלפפונים וירקות עליים למיניהם, בטטות מכילות די הרבה פחמימות. אלה הדרכים המומלצות ביותר להכנת בטטות כשמנסים לעשות דיאטה:

עוד בוואלה!

רוצים בטן שטוחה? מאכלים שכדאי לאכול וכאלה שממש לא

לכתבה המלאה
ויטרינה. רעות סהר, רעות סהר
טיגון לא על הפרק פה, אבל יש גם אופציות אחרות. צ'יפס בטטה של הוויטרינה/רעות סהר, רעות סהר

בטטות, כמו תפוחי אדמה, מכילות עמילן עמיד, אך בשונה מהם היא מכילה יותר סיבים ונוגדי חימצון. טיגון אינו על הפרק אם אתם מנסים לרזות, לכן ההמלצה היא לאדות או לצלות את הבטטות. ומומלץ גם להוסיף להן מעט קינמון. "קינמון הוא תבלין שמסייע לאזן את רמות הסוכר בדם ובכך הוא מונע חשקים או התקפי רעב פתאומיים", מסבירה הדיאטנית אלנה קסלר. השילוב של שני הרכיבים הללו יוצר מנה שהיא גם טעימה וגם משביעה, מבלי להתפשר על הדיאטה. אפשר לנסות גם שילוב של תבלינים 'חמים' נוספים, כמו פפריקה מתוקה או אגוז מוסקט.

מכיוון שבטטות מכילות יותר פחמימות מרוב הירקות, כדאי להתייחס אליהן כמו אל דגן מבחינת תכנון הארוחה. אף על פי שהן נחשבות לפחמימות 'טובות', עדיין כדאי לצרוך מהן במתינות ולא להגזים עם הכמויות, במיוחד אם הדיאטה שלכם כוללת צמצום של צריכת פחמימות (כמו רוב הדיאטות). לאחר בישול, בטטה גדולה מכילה כ-250 קלוריות וכ-60 גרם של פחמימה. מבחינת כמויות, נסו להגביל את עצמכם לכמות המקבילה לנפח של אגרוף קפוץ פחות או יותר, פר ארוחה.

בטטה ביסטרו שה וזה בקריית טבעון. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
בטטה מבושלת גדולה מכילה כ-250 קלוריות. בטטה צלויה עם ירוקים וגבינה/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

הכל כמובן תלוי בסוג הדיאטה שאתם עושים ועד כמה היא מגבילה פחמימות. בתזונה קטוגנית למשל, אין ממש מקום לתכולת הפחמימות של הבטטה, ועדיף לוותר עליה כליל. בדיאטות דלות פחמימה אחרות ניתן לשלב אותה כתוספת לצד ירקות אחרים, כאשר יש לשים לב למינונים ולהעדיף כמות גדולה יותר של ירקות פחמימתיים פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully