וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלתי נתפס: זה מה שקרה לגבר הזה אחרי 6 שבועות עם קורונה

מייק שולץ, גבר בריא ושרירי, נדבק בנגיף הקורונה וחלה מאוד. הוא הורדם והונשם במשך שבועות, וכשהתעורר גילה שהפך להיות אדם אחר. כעת הוא חולק את השינוי עם אחרים כדי שלא יחשבו שמדובר במחלה "של זקנים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בסרטון: ישראל חוזרת לשגרה אחרי הקורונה

אנחנו כותבים כאן המון על נזקי הקורונה - המידיים וארוכי הטווח - אבל לפעמים תמונה אחת שווה אלף כתבות ומחקרים. גבר אמריקאי בשם מייק שולץ שיתף תמונה של הנזק שנגרם לגופו אחרי שחלה ב-COVID-19, הורדם, הונשם ואושפז במשך ששה שבועות בבית חולים. "רציתי להראות שזה יכול לקרות לכל אחד", הוא כתב, "לא משנה אם אתה צעיר או זקן, אם יש לך מחלות רקע לפני או לא. זה יכול להשפיע עליך".

מייק שולץ, לפני ואחרי הקורונה. אינסטגרם, צילום מסך
22 ק"ג פחות. שולץ, לפני ואחרי הקורונה/צילום מסך, אינסטגרם

שולץ, אח במקצועו בן 43, היה מורדם ומונשם במשך שבועות, וכעת הוא שם לו למטרה להראות לעולם מה זה באמת אומר לחלות ב-COVID-19. לפני שחלה הוא היה בריא לחלוטין, שקל 86 ק"ג, והתאמן 6-7 פעמים בשבוע. היום, מצבו אחר לגמרי. "בין היתר, המחלה פגעה בתפקוד הריאות שלי עקב דלקת ריאות, במשך 8 שבועות הייתי רחוק מהמשפחה והחברים שלי, והתחזקתי מדי יום ופעלתי כדי להגדיל את נפח הריאות שלי", הוא כתב בתמונה שפרסם באינסטגרם, "אני אחזור למקום בו הייתי בדרכים בריאות יותר הפעם... אולי אפילו אעשה אימוני קרדיו...".

עוד בוואלה!

הילדה הזו חלתה בקורונה בצורה הקשה ביותר. זה מה שהיא מספרת

לכתבה המלאה

בראיון ל-BuzzFeed News הוא סיפר כי לאחר שהתעורר היה בטוח שהוא הורדם לשבוע, אבל אז גילה שעברו כבר 4.5 שבועות "הייתי כל כך חלש. זה היה אחד החלקים המתסכלים ביותר", הוא סיפר, "לא יכולתי להחזיק את הטלפון הנייד שלי. הוא היה כל כך כבד. לא יכולתי להקליד, כי הידיים שלי רעדו כל הזמן". היום הוא שוקל 63 ק"ג בלבד, ומנסה להתרגל לאכול שוב ולשקם את הריאות שלו.

חווית הקורונה של שולץ היתה שונה מאוד ממה שציפה לו. "חשבתי שאני מספיק צעיר כדי שזה לא ישפיע עלי, ואני יודע שהרבה אנשים חושבים את זה", הוא אמר. אולם מיד כשהגיע לבית החולים, ב-16 במרץ הוא כבר נזקק לחמצן. בתחילה הוא קיבל חמצן דרך אפו, ואז דרך מסיכת פנים מלאה ואז הרופאים החלו להרדים אותו. "אחד הרופאים אמר בשלב מוקדם שככל הנראה אזקק להנשמה, וזה מאוד הלחיץ אותי".

מייק שולץ ובן זוגו בשחרור מבית החולים. אינסטגרם, צילום מסך
"המלאך השומר שלי". שולץ ובן זוגו אחרי השחרור מבית החולים/צילום מסך, אינסטגרם

אחרי התמונה הלא פשוטה שמראה את המחיר הפיזי הכבד ששילם שולץ, הוא פרסם תמונה נוספת, אופטימית יותר, מהדרך הביתה. "אחרי 57 יום בבית החולים, שבהם לא יכולתי לראות מבקרים, ונאבקתי בדלקת הריאות שנגרמה מקורונה, אני סוף סוף חוזר הביתה!", כתב. הוא הוסיף תודה מרגשת לבן זוגו "המלאך השומר שלי", וכתב כי "אין מספיק מילים לתאר עד כמה אני אסיר תודה על העזרה שלו, על התמיכה מצד משפחתי ועל המחשבות והתפילות של כל כך הרבה מכם. אני מעריך את כל המילים הנדיבות". בדרך הביתה הוא גם עצר במקדונלד'ס, דרך טובה לפצות על 22 הק"ג שאיבד בתקופת האשפוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully