וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב לא יגייס מי שחלה בקורונה ונזקק לאישפוז

מסמך פנימי של הפנטגון חושף כי גורמי הביטחון בארה"ב מניחים שמי שחלה ונזקק לטיפול בבית חולים יסבול מנזק בריאותי לטווח ארוך בסבירות גבוהה. מועמדים לגיוס שחלו ולא אושפזו יוכלו להתגייס

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בסרטון: זה מה שאובמה חושב על ההתמודדות של הנשיא טראמפ עם משבר הקורונה

מחלקת ההגנה של ארצות הברית החלה לאסור על גיוסם של מועמדים שחלו בקורונה ומצבם חייב אישפוז בבית חולים. תזכיר שנכתב על ידי הפנטגון, מועמדים לגיוס שנדבקו בנגיף אך לא נזקקו לאישפוז יוכלו להתגייס, בתנאי שיעברו את כל הבדיקות הבריאותיות הרגילות. עם זאת, הם לא יוכלו להתחיל את שירותם לפני שיחלפו 28 יום מהאבחנה שלהם, אותם הם יעבירו בבידוד, והם יצטרכו להגיש לצבא את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים.

עותק של המסמך הפנימי של הפנטגון הגיע לידי סוכנות הידיעות AP וממנו עולה כי בארגון יוצאים מנקודת הנחה שמי שחלה בקורונה ומצבו חייב אישפוז בבית החולים נמצא בסבירות גבוהה לסבול מנזק בריאותי לטווח ארוך. אותם אנשים ייחשבו "פסולי גיוס לצמיתות" על ידי הצבא האמריקני.

אם מועמד כזה שחלה ואושפז ירצה בעתיד להתגייס בכל זאת, הוא יצטרך לחתום על מסמך ויתור ולהיות כפוף לסדרת בדיקות רפואיות נוספות שיערכו על ידי הצבא כדי לבחון האם ניתן לאפשר לו להתגייס בכל זאת, בכפוף לכתב הוויתור. מדובר בתהליך דומה לזה שקיים כיום עבור מצבים רפואיים אחרים שפוסלים מועמדים לגיוס לצבא ארה"ב, כמו אסתמה למשל, שהחולים בה צריכים לעבור תהליך אישור מיוחד ובדיקות נוספות כדי להתגייס.

עוד בוואלה!

הסרטון שמדגים את הנזק שגורם נגיף הקורונה לריאות

לכתבה המלאה
צבא ארה"ב מחלק מזון בעקבות התפרצות הקורונה בלייקווד, וושינגטון, ארצות הברית.  6 באפריל, 2020 .. רויטרס
חולי קורונה ייחשבו לפסולי גיוס. חיילי צבא ארה"ב מבצעים חלוקת מזון באזור התפרצות קורונה בלייקווד, וושינגטון/רויטרס

חלק מהחולים ב-Covid-19 שהגיעו לאישפוז סבלו מנזק שגרמה המחלה והתגובה החיסונית אליה לריאות. נזק ארוך טווח לריאות עלול לפגוע ביכולתם של מועמדים לגיוס לעמוד בתנאי הסף הפיזיים שמציב הצבא למתגייסים.

"הנזק המתמשך או ארוך הטווח שנגרם לבריאותם של מי שפיתחו מחלה קשה ונזקקו לאישפוז בבית חולים או במחלקת טיפול נמרץ לאחר הידבקות ב-Covid-19 אינו ברור בשלב זה", נכתב בתזכיר של הפנטגון.

אצל רוב האנשים, הנגיף גורם לתסמינים קלים עד מתונים, כמו חום ושיעול, שלרוב עוברים מעצמם בתוך שבועיים עד שלושה שבועות. אולם, אצל חולים אחרים (במיוחד בגיל מבוגר יותר או בעלי מחלות רקע) יכולה להתפתח מחלה קשה יותר שכוללת דלקת ריאות ואפילו מוות.

צוות רפואי בבית חולים בסיאטל שבארצות הברית מטפל בחולה נגיף הקורונה. 25 באפריל 2020. רויטרס
בצבא ארה"ב מניחים שמי שנזקקו לאישפוז יסבלו מנזק בריאותי לטווח ארוך בסבירות גבוהה. חולה קורונה בבית חולים בסיאטל, ארה"ב/רויטרס

בעבר דיווחנו כאן כי מחקרים ראשוניים שנעשו על מחלימי קורונה בהונג קונג הראו שאצל חלק מהחולים נותר נזק ריאתי שהפחית את תפקודי הריאות שלהם ב-20 עד 30 אחוזים גם לאחר ההחלמה. נגיף הקורונה הוא נגיף נשימתי. הוא נצמד לרקמות הריריות בדרכי הנשימה ומשם מגיע לריאות. הדרך של הגוף להילחם בו היא באמצעות תגובה דלקתית. אלא שהדלקת מפריעה לריאות לחמצן את הדם ולהסיר ממנו פחמן דו-חמצני. כתוצאה מכך נראה חולים שמתנשמים בכבדות או שואפים הרבה אוויר בכל נשימה בניסיון להכניס מספיק חמצן לגופם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully