וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע: שני שליש מחולי הקורונה בניו יורק בכלל היו בסגר בבית

מספר המתים מקורונה בעיר ניו יורק חצה את 30 האלף, ועדיין אין סימן לסוף המשבר. סקר חדש שנערך בלמעלה מ-100 בתי חולים בעיר מצא שרוב החולים המאושפזים שמרו על ההוראות ונשארו בבית. אז איך זה שהם עדיין חלו?

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בווידאו: טראמפ: "אנשים ימשיכו למות מקורונה אבל חייבים לפתוח את העסקים"

אחרי כל כך הרבה פעמים שהורו לנו להישאר בבית ובכך לשמור על הבריאות שלנו ושל משפחתנו, מגיע נתון די מדהים מהעיר ניו יורק, שמראה כי שני שליש מחולי הקורונה שאושפזו בעיר הגיעו בכלל היישר מהסגר בבתיהם.

בסקר שנערך ב-113 בתי חולים בעיר, הם נתבקשו לתעד היכן שהו חולי הקורונה בימים לפני האשפוז. הממצאים הראו כי 66 אחוזים מהמאושפזים הגיעו מבתיהם. כ-18 אחוזים הגיעו מבתי אבות, 4 אחוזים ממתקני דיור מוגן, 2 אחוזים היו חסרי בית, 2 אחוזים היו במסגרות מגורים קהילתיות אחרות, פחות מאחוז אחד היו אסירים בכלא ו-8 אחוזים סווגו כ"אחרים".

"זו הפתעה", אמר מושל ניו יורק, אנדרו קואמו לכתבים במכון פיינשטיין למחקר רפואי במאנסט, ניו יורק. "66 אחוזים מהאנשים היו בבית, וזה מפתיע אותנו". הוא הוסיף: "הם לא עובדים, הם לא נוסעים, חשבנו שאולי נמצא אחוז גבוה יותר של עובדים חיוניים שחולים בגלל שהם הולכים לעבוד - כמו אחיות או רופאים, אבל זה לא המקרה. הם היו בעיקר בבית". עוד דיווחה המדינה כי בקרב החולים שהתאשפזו לאחרונה, מועסקים כיום רק 17 אחוזים, בעוד 37 אחוזים הם גמלאים ו-46 אחוזים מובטלים.

עוד בוואלה!

הקורונה באמריקה: שני זנים ממקורות שונים היכו בארה"ב

לכתבה המלאה
גבר חובש מסכה ברובע ברונקס בניו יורק, ארצות הברית. 22 באפריל, 2020. AP
"זה מטריד". גבר עם מסכה ברובע הברונקס בעיר ניו יורק/AP

פרופסור קומי סמית', מומחה לאפידמיולוגיה מאוניברסיטת מינסוטה, אמר ל-NBC NEWS: "רובנו עדיין בבית, ולכן אין זה מפתיע שהמקור הגדול ביותר (מבין האשפוזים האחרונים) הם אנשים שיושבים בסגר בבית. אבל אם יתברר שווירוס הקורונה עדיין נכנס להרבה בתים (של עובדים שאינם בחזית), אז האחוז הזה מעניין, זה מטריד".

המושל קואומו הוסיף כי "התנהגות אישית" יכולה להיות גורם אולטימטיבי בשמירה על ביטחון מפני הנגיף. "חלק גדול מהדברים נובעים ממה אתה עושה כדי להגן על עצמך", אמר קואומו, "הכל נסגר. הממשלה עשתה כל מה שהיא יכולה. החברה עשתה כל מה שהיא יכולה. עכשיו זה תלוי בך. האם אתה לובש מסיכה? מקפיד על היגיינה? האם יש אנשים צעירים יותר שמבקרים אותך ואולי אתה פחות מקפיד על ריחוק חברתי?". כל אלה הם גורמים משמעותיים לעצירת התחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully