וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מצא כי נגיף הקורונה נשאר בזרע, וזה מה שזה אומר

אתם יודעים שכדי להדבק בנגיף הקורונה צריך מגע טיפתי, דרך רוק או נשימה, אבל לאט לאט מתבררים עוד פרטים על דרכי ההדבקה של הנגיף. עוד מוקדם להגיד בוודאות, אבל יכול להיות שאחת הדרכים היא דרך מגע מיני

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

בווידאו: הקורונה מאטה ברחבי העולם

אנחנו לא יודעים יודעים הרבה על SARS-CoV-2, הנגיף הגורם למחלת ה-COVID-19, אבל בכל שבוע אנחנו לומדים עליו דברים חדשים. החלק האחרון של הפאזל מגיע ממחקר קטן שנערך בסין, ומצא את הקוד הגנטי של הנגיף, ה-RNA, בזרע של חולים צעירים ב-COVID-19. ממצא שמעלה את האפשרות שהווירוס יכול להיות מועבר דרך יחסי מין.

המחקר, שפורסם ב-JAMA Network Open, כלל 38 חולים קשים שעברו טיפול במחלת COVID-19 בבית החולים העירוני שנגקיו במחוז הנאן. 15 מהמטופלים סיפקו דגימת זרע בשלב האקוטי של מחלתם וכ-23 זמן קצר לאחר ההחלמה. בארבעה מתוך 15 החולים ובשניים מתוך 23 המחלימים נמצאו עקבות SARS-CoV-2 בדגימות הזרע.

ממצאים חדשים אלה נבדלים מתוצאות מחקר קודם שפורסם על ידי האגודה האמריקנית לרבייה והיה מאמץ משותף בין מדענים בעיר וווהאן שבסין (מקור הנגיף), מדענים מבית החולים האוניברסיטאי utah health, אוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת קורנל. יחד הם ניתחו דגימות זרע של 34 גברים בסין ולא מצאו שום זכר ל-SARS-CoV-2.

עם זאת, המחקרים הקודמים התמקדו בחולים עם מחלה קלה לאחר שהחלימו, ואילו המחקר הנוכחי התרכז בחולים המאושפזים במחלה קשה, וכל הדגימות במחקר עדכני זה נלקחו במהלך המחלה או זמן קצר מאוד לאחר ההחלמה. למעשה, כל דגימות הזרע שנמצאו כבעלות RNA נגיפי בחולים שהחלימו, נלקחו ביום השני וביום השלישי לאחר ההחלמה. כך שההבדלים בין המחקרים הקודמים למחקר הנוכחי הם ככל הנראה תוצאה של הבדלים בחומרת המחלה וזמן הדגימה.

עוד בוואלה!

האם נגיף הקורונה עובר ביחסי מין?

לכתבה המלאה

צוות החוקרים אמר כי "גם אם הנגיף אינו יכול להשתכפל במערכת הרבייה הגברית, הוא עלול עדיין להיות נוכח, יזאת הודות לחסינותם של האשכים". חסינות זו, הקרויה "חסינות מיוחסת", פירושה שמערכת החיסון לא יכולה להגיע לאזור באופן מלא כדי לתקוף את הפולשים הנגיפים.

בדיקת קורונה במרילנד, ארצות הברית. GettyImages
מערכת החיסון לא מגיעה לאשכים. בדיקת קורונה/GettyImages

זה לא ממצא מפתיע. וירוסים רבים יכולים לחיות בדרכי הרבייה הגברית, גם חודשים אחרי ההחלמה, כך היה עם האבולה ונגיף הזיקה. ועדיין לא ברור אם וירוס הקורונה יכול להתפשט בדרך זו. מציאת עדויות לנוכחות הנגיף אין פירושן בהכרח שהוא מדבק. "אם ניתן היה להוכיח כי SARS-CoV-2 יכול להיות מועבר מינית במחקרים עתידיים, העברה מינית עשויה להיות חלק קריטי במניעת ההעברה", כתב הצוות.

"הימנעות מסקס או שימוש בקונדום במהלך האקט המיני עשויים להיחשב כאמצעי מניעה עבור חולים אלה. בנוסף, ראוי לציין כי יש צורך במחקרי מעקב אחר התפתחות העובר. לכן הימנעות ממגע עם הרוק של המטופל או הדם שלו עלול שלא להספיק, שכן ההישרדות של SARS-CoV-2 בזרע של החולה שומרת על הסבירות להדביק אחרים", ציינו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully