וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נגיף הקורונה עובר ביחסי מין?

מחקר בינלאומי חדש בחן האם נגיף הקורונה יכול לעבור דרך מגע מיני. החוקרים חזרו עם חדשות טובות וביקשו להרגיע, אבל האם יש בידיהם את כל התשובות?

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

בוודיאו: בברלין מפגינים נגד הסגר

רווקים ורווקות רבים בארץ ובעולם נמנעו מדייטים בחודשים האחרונים מחשש להידבקות בנגיף. אבל מחקר חדש שנערך מביתהחולים האוניברסיטאי utah health מביא מעט חדשות טובות בתקופה הנוכחית - הנגיף אינו מועבר ביחסי מין.

המחקר, שפורסם באמצעות האגודה האמריקנית לרבייה, היה מאמץ משותף בין מדענים בעיר וווהאן שבסין (מקור הנגיף), מדענים מבית החולים האוניברסיטאי utah health, אוניברסיטת קולומביה ואוניברסיטת קורנל. יחד הם ניתחו דגימות זרע של 34 גברים בסין ולא מצאו שום זכר ל- SARS-CoV-2 - הנגיף הגורם ל- COVID-19 - באף אחת מדגימות הזרע.

למרות שגודל המדגם היה קטן מכדי לשלול באופן מלא את האפשרות של העברת הנגיף הקורונה דרך יחסי מין, החוקרים מסיקים כי הסיכוי שהוא יתפשט באמצעות מין הוא קלוש. ד"ר ג'יימס מ. הוטלינג, אחד ממחברי המחקר ופרופסור בבית החוילם האוניברסיטאי סיפר ל-Yahoo Life שהמחקר נכתב בהשראת דיווחים מקדימים מסין המראים כי הנגיף לא התפשט לאשכים - כמו גם מההבנה כי "אנשים זקוקים לחדשות טובות".

עוד בוואלה!

לא רק חום ושיעול: 6 סימפטומים חדשים לנגיף הקורונה

לכתבה המלאה

אבולה, זיקה ומחלות זיהומיות אחרות דווקא כן התגלו במגע מיני, אך הוטלינג אומר שהטבע המורכב של נגיף הקורונה עשוי להסביר את היעדרו מהזרע. "הנגיף דורש שני קולטנים כדי להיכנס לתאים ... ובעצם, בתאי האשכים, לא נמצאו שני הקולטנים האלה", הוא אומר. החוקרים מסבירים כי אם הנגיף נמצא באשכים אך לא בזרע, הוא לא יכול להיות מועבר דרך יחסי מין. "אם הוא נמצא באשכים, הוא גם יכול לגרום נזק לטווח הארוך בייצור הזרע".

זוג מתנשק כשעליו מסיכות, וושינגטון ארצות הברית - ה-26 לאפריל 2020. רויטרס, רויטרס
"אנשים זקוקים לחדשות טובות". זוג מתנשק עם מסיכות/רויטרס, רויטרס

הוטלינג מציין כי הדו"ח לא מנסה לגרום לאמריקנים למהר לקיים יחסי מין, בהתחשב בכך ש- COVID-19 מופץ דרך הרוק - וניתן להעביר אותו ימים לפני הופעת התסמינים. אך העובדה שהוא אינו מופיע בזרע פותחת אפשרות למפגשים מיניים בטוחים.

בפוסט בבלוג באפריל בנושא זה, שפורסם באתר אוניברסיטת הרווארד, נכתב כי "לא מומלץ לאנשים לשלול את חיי המין באופן מוחלט במהלך תקופה זו. "[העובדה שההגיף מתפשט ברוק] לא אומרת שאתם צריכים לבודד את עצמכם מבן/בת הזוג. אם שניכם בריאים ומרגישים טוב, אתם מתרגלים התרחקות חברתית ולא הייתה חשיפה ידועה למישהו עם COVID-19, סביר להניח כי נגיעה, חיבוק, נשיקה ויחסי מין יהיו בטוחים. באופן דומה, חלוקת מיטה עם בן זוג בריא לא אמורה להיות בעיה".

חשוב להדגיש שלמחקר יש מגבלות. בנוסף לגודל המדגם הקטן, הוטלינג מציין כי 34 הגברים שנבדקו הראו כולם תסמינים קלים של המחלה. "מה שאנחנו לא יודעים הוא אם חולה על מכונת הנשמה האם הנגיף מגיע לסף [העברה מינית]?", הוא אומר. "אבל מבין 34 אלה שבדקנו לא ראינו את הנגיף באף אחת מדגימות הזרע שלהם. זה מאוד מרגיע. לדבריו החוקרים עדיין לא יודעים אם יש לכך השפעה ארוכת טווח על הרבייה.

החוקרים הדגישו כי "נדרשים מחקרים נוספים כדי להגיע למסקנה מוחלטת", אבל הוסיפו כי יהיו "מופתעים מאוד" לראות את התוצאות משתנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully